برندسازی چیست؟ رابطه آن با چاپ
اگر کسب و کاری دارید که می خواهید برندسازی و تبلیغات تاثیرگذاری برای توسعه فعالیت های خود انجام دهید، پیش از هر اقدامی ابتدا باید بدانید که ” برندسازی چیست” و چرا به دنبال آن هستید. اینکه شما می خواهید در ذهن مخاطب خود اقدام به ساخت تصویری مناسب و موثر کنید، در واقع مهمترین هدفی است که در برندینگ به دنبال آن می باشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت “برندسازی چیست؟ رابطه آن با چاپ” و در ادامه با مزیتهای آن آشنا خواهیم شد.
برندسازی چیست ؟
برندسازی که به آن برندینگ نیز گفته می شود در واقع هدف اصلی و اساسی است که کسب و کارها بر اساس آن به دنبال ساختن تصویری مثبت و البته تاثیرگذار از برند خود در ذهن مخاطب هستند. در این مسیر از استراتژی های مختلفی می توان استفاده کرد. یکی از مهمترین فعالیت های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نیز در واقع همین برندسازی از روش های مختلف و البته خلاقانه است. برخی از کسب و کارها با استفاده از هدیه تبلیغاتی، تبلیغات محیطی، تبلیغات اینترنتی و مجازی و…. سعی در انجام قدم های مثبت و متنوع در مسیر برندسازی هستند. یکی از موثرترین اقدامات در مسیر برندسازی نیز استفاده از انواع هدایای تبلیغاتی تاثیرگذار از خودکار فلزی تبلیغاتی گرفته تا انواع و اقسام هدایای لوکس و لاکچری مانند تابلو نفیس تبلیغاتی است. استفاده از این روش در واقع به درگیر شدن احساسات مخاطب و نیز وفاداری مشتریان کمک می کند.
شما می توانید از هدایای تبلیغاتی متنوعی مانند هدایای دیجیتال مثل پاور بانک تبلیغاتی نیز برای مشتریان خود استفاده کنید. انتخاب نوع هدیه ها کاملا تابع بودجه و توان کسب و کار شما است. اگر احساس می کنید هزینه هدایای تبلیغاتی باید کاهش پیدا کند می توانید از فلش مموری تبلیغاتی نیز استفاده کنید.
برندسازی چه نقش و مزایایی برای کسب و کارها دارد؟
تبدیل کردن یک برند به اولویت های ذهنی مشتری یکی از مهمترین نقش هایی است که برندسازی می تواند برای یک کسب و کار ایفا کند. زمانی که شما از روش های مختلفی مانند ماگ تبلیغاتی استفاده می کنید، تا مادامی که مخاطب این هدیه استفاده می کند، ناخودآگاه برند شما در ذهنش مرور می شود و رفته رفته برند شما را به اولویت های انتخابی وی تبدیل می کند. ساعت دیواری تبلیغاتی نیز می تواند انتخاب خوبی برای تبلیغات باشد. به هر حال استفاده از روش های مختلف برای برندسازی مزیت های زیادی برای یک کسب و کار به همراه دارد که مهمترین آن ها عبارت است از:
- هویت بخشیدن به برند
- افزودن به ارزش برند
- ایجاد تمایز با رقبا
- جذب مشتری جدید
- جلب اعتماد حداکثری
- تبدیل مشتریان، به مشتریان وفادار
- توسعه کسب و کار
نقش برندسازی در توسعه و رشد کسب و کار
یکی از مهمترین نقشهای برندسازی توسعه و رشد یک کسب و کار می باشد. به این معنی که می توان به فضای بیشتری برای بازاریابی و فروش دست پیدا کرد. از مهمترین نقش های برندسازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطبان: زمانی که اقدامات تبلیغاتی برای کسب و کار خود انجام می دهید در واقع مشتریان و مخاطبان خود را از محصولات و خدمات برندتان مطلع می کنید. استفاده از هدایای تبلیغاتی خاص مانند جعبه پذیرایی تبلیغاتی یکی از انتخاب های مناسب برای کسب و کارهایی است که زمینه فعالیتی آن ها مربتط با این هدیه بوده و در کنار کاربردی بودن آن برای مخاطب، مشتریان را از محصولات جدید و خدمات باکیفیت خود مطلع می کنند.
یکپارچگی: تبلیغات یک برند با نام و لوگوی مشخص باعث ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب می شود. تشخیص چنین برندهایی برای مخاطب بسیار تسهیل می شود. به طور مثال وقتی از تقویم رومیزی به عنوان یک هدیه تبلیغاتی اداری استفاده می کنید، تمامی
افزایش دامنه فروش محصول و خدمات: از دیگر نقش های برندینگ توسعه دامنه فروش است که در کنار اطلاع رسانی به مشتریان امکان افزایش بازاریابی را برای کسب و کار فراهم می کند.
اعتماد سازی: یکی از مهمترین و اساسی ترین تاثیرات برندسازی، بر جلب اعتماد حداکثری است. تبلیغات موثر باعث ایجاد ذهنیت مثبت در مخاطب و مشتری می شود که این کار توام با اعتماد است. کیف پول تبلیغاتی یا انواع هدایای تبلیغاتی دیگر که با کیفیت بالا همراه با لوگو کسب و کار است می تواند ماندگاری زیادی در ذهن مخاطب و جلب احساس او داشته باشد. که به مرور زمان این موضوع اعتماد مشتری را نیز جلب می کند.
رابطه برندسازی با صنعت چاپ
از آنجا که غالب روش های برندسازی با صنعت چاپ گره خورده از هیمن رو انتخاب روش های چاپی و دستگاه های باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع زمانی که می خواهید اقدام به چاپ بنر، فولدر تبلیغاتی، پوستر، کاتالوگ، تراکت، کارت ویزیت و… کنید در واقع از صنعت چاپ به نفع کسب و کار خود بهره برداری می کنید. در این شرایط است که انتخاب روش های چاپی با کیفیت و نیز چاپخانه های حرفه ای و باسابقه می تواند مسیر شما را برای برندسازی موفق هموار کند.
اینکه از چاپ دیجیتال یا افست برای چاپ تراکت یا کاتالوگ یا کارت ویزیت استفاده کنید، کاملا در نتیجه نهایی کار موثر است. شرکت های موفق زیادی امروزه در زمینه تبلیغات و برندینگ گام برمیدارند. شرکت آونگ صنعت زمان نیز یکی از شرکت های حرفه ای و متخصص در زمینه طراحی و تولید انواع اقلام تبلیغاتی مانند ست مدیریتی تبلیغاتی است که می توانید در مسیر برندسازی خود، از خدمات این شرکت استفاده کنید.
بیشتر بخوانید : 0 تا 100 برندینگ محصول (از ایده تا اجرا)
نتیجه گیری
برندسازی پیوند عمیقی با صنعت چاپ و روش های مختلف چاپی دارد. از آنجا که بسیاری از اقلام تبلیغاتی مانند کارت ویزیت، تراکت، پرچم رومیزی تبلیغاتی و… همچنان نیازمند چاپ است از همین رو در مسیر برندسازی خود باید از خدمات چاپخانه ها و طراحی های حرفه ای شرکت های باسابقه و با تجربه استفاده کنید. شرکت آونگ زمان یکی از شرکت های متخصص در زمینه طراحی، چاپ و تولید انواع اقلام تبلیغاتی مانند فندک تبلیغاتی، ست اداری و مدیریتی و… در کشور است که می توانید تمامی سفارشات خود برای برندسازی کسب و کار خود را به طراحان و کارشناسان خبره آن واگذار کنید.
همچنین بخوانید: