ممیزی سئو: چه تاثیری دارد و چگونه انجام شود
آیا در نتایج جستجوی گوگل افتاده اید؟ آیا ترافیک ارگانیک شما کاهش یافته است؟ آیا بازدیدکنندگان فقط چند ثانیه در صفحات شما می مانند؟ اگر هر یک از این علائم را در وب سایت یا وبلاگ خود مشاهده کردید، باید یک ممیزی سئو انجام دهید.
فهرست مطالب
- ممیزی SEO
- علائم هشدار دهنده
- ترافیک به شدت کاهش یافت
- سئو در صفحه و خارج از صفحه، نه وجود دارد و نه انتظار می رود
- محتوای وبلاگ یا وب سایت شما جالب نیست
- شما مشتریان را از طریق وب دریافت نمی کنید
- نرخ پرش شما بسیار بالاست
- نحوه انجام ممیزی SEO
ممیزی سئو
هنگامی که متوجه هر یک از علائم ذکر شده شدید، باید بخشی از زمان خود را صرف اجرای شیوه های خوب سئو کنید. بسیاری از مردم فکر می کنند که استفاده صحیح از کلمات کلیدی کافی است، با این حال، موقعیت یابی خوب به چیزهای بیشتری نیاز دارد.
شما به یک نقطه شروع نیاز دارید، بنابراین باید سازگاری وب سایت خود را با موتورهای جستجو ارزیابی کنید. بنابراین شما می توانید وبلاگ خود را برای مقیاس بندی موقعیت ها بهینه کنید.
بسیاری از کسب و کارها یک متخصص برای این کار استخدام می کنند. با این حال، شما همچنین می توانید آن را با پیروی از برخی دستورالعمل ها انجام دهید. پس از تجزیه و تحلیل وب، نکات بهبود باید مشخص شود. آنها توصیه هایی در مورد آنچه باید برای بهبود موقعیت و افزایش ترافیک تغییر کند هستند.
به روز رسانی، هم از نظر محتوا و هم از نظر پیشرفت، کلیدی است. این سه عامل کلیدی را برای امتحان سئو در نظر داشته باشید:
- اعتبار پیوندها و ارجاع به صفحات خارجی.
- کیفیت میزبانی و نمایه سازی (back-end).
- کلمات کلیدی، محتوای با کیفیت و ابرداده (front-end).
علائم هشدار دهنده
شاید از نگاه کردن به معیارها بدون توجه به پیشرفت واضح خسته شده باشید. شما دوست دارید با محتوای خود به افراد بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنید، اما علائم نگران کننده ای را مشاهده می کنید. اگر یک یا چند مورد از موارد زیر در میان آنها وجود دارد، برای ممیزی سئو باید اقدام کنید.
ترافیک به شدت کاهش یافت
یکی از مهمترین وظایف سئو، هدایت ترافیک به یک وب سایت است. در عوض، بررسی می کنید که در صفحه 9 گوگل هستید. به نظر جای سرد و خلوتی نیست؟
حتی اگر مقداری ترافیک داشته باشید، می تواند از طریق رسانه های اجتماعی وارد شود. ببینید از کجا آمده است، زیرا سئوی شما به احتمال زیاد کار نمی کند.
سئو داخلی و خارجی، نه وجود دارد و نه انتظار می رود
اگر پاسخ به سوالات زیر منفی است، شما فاقد استراتژی سئو در صفحه هستید:
- آیا به جزئیات وب سایت یا وبلاگ خود توجه می کنید؟
- آیا شما با کیفیت ترین محتوا تولید می کنید و از کلمات کلیدی مراقبت می کنید؟
- آیا شامل فیلم، اینفوگرافیک و عکس میشوید؟
در مورد سئوی خارجی، این سوالات را بپرسید:
آیا سایر وب سایت های معتبر به وب سایت شما پیوند دارند؟
آیا با متون یا مطالب دیگری در وبلاگ های خارجی همکاری کرده اید؟
آیا تعامل را در شبکه های اجتماعی خود افزایش می دهید؟
ممیزی سئو به شما کمک می کند تا مشکلات دقیق را شناسایی کرده و آنها را اصلاح کنید.
محتوای وبلاگ یا وب سایت شما جالب نیست
اگر متوجه شدید که بازدیدکنندگان شما به محتوای شما علاقه ای ندارند، فرصت های زیادی را از دست می دهید. گوگل به تجربه کاربری توجه می کند و فقط محتوای با کیفیت و مفید را رتبه بندی می کند. اگر مقاله 300 کلمه ای ارسال کرده اید، به احتمال زیاد خیلی دور نخواهید شد. آن چیزی است که به آن محتوای نازک می گویند.
بنابراین، به مقالات طولانیتری نیاز دارید که اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبان هدف شما ارائه میدهند. ویدیوها، اینفوگرافیک ها، نمودارها و تصاویر با کیفیت بالا اضافه کنید. خواهید دید که چگونه همه چیز به سرعت بهبود می یابد!
شما مشتریان را از طریق نتایج وب دریافت نمی کنید
اگر سئو را برای فروشگاه اینترنتی انجام می دهید و مشتریان وارد نمی شوند، رویکردهای شما مشکل دارد. اکنون بیش از هر زمان دیگری نیاز به بررسی برنامه اقدام خود برای وب سایت یا وبلاگ خود دارید.
راههای دیگری نیز برای دریافت سرنخهای باکیفیت وجود دارد، مانند بازاریابی رسانههای اجتماعی و PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک. با این حال، جستجوی ارگانیک بهتر است. چرا؟ اگر از استراتژی های درست استفاده کنید، راه حلی بلند مدت است.
نرخ پرش شما بسیار بالاست
می توانید نرخ پرش را در گوگل آنالیتیکس بررسی کنید. اگر بالا باشد، استراتژی های سئو شما به اهداف شما دست نمی یابد. در نتیجه، شما نیاز به بهبود دارید. ممیزی به شما کمک می کند تا مشکل را بهتر درک کنید و آن را حل کنید.
بیشتر بخوانید: تاثیر نرخ پرش بر روی سئو
نحوه انجام ممیزی SEO
آیا می خواهید بدانید چگونه یک ممیزی سئو انجام دهید؟ تمام مراحل زیر را برای انجام صحیح آن در نظر داشته باشید:
- پنالتی های گوگل را بررسی کنید.
- ظاهر نتایج جستجوی دامنه خود را بررسی کنید.
- ممیزی SEO را در صفحه، خارج از صفحه و شبکه های اجتماعی انجام دهید.
همانطور که می بینید، حسابرسی سئو مستلزم پیروی از یک برنامه ریزی دقیق و منظم است. اگر فکر می کنید که نمی توانید آن را با تمام ضمانت ها انجام دهید، از یک متخصص سئو کمک بگیرید. نتایج بسیار رضایت بخش تر خواهد بود و به زودی شروع به بهبود موقعیت و نتایج خود خواهید کرد.
بیشتر بخوانید: