بازاریابی و فروشفروشگاه اینترنتی

چگونه مبلمان و دکوراسیون داخلی منزل را به صورت آنلاین به فروش برسانیم؟

شصت سال پیش، پدربزرگ و مادربزرگ ما وارد فروشگاه مبلمان محلی خود می‌شدند و یک مجموعه اتاق نشیمن کامل، تازه از نمایشگاه فیزیکی می‌خریدند.

والدین ما این پویایی را برای خانه اول خود به ارث برده اند. برای چندین سال، گزینه های خرید مبلمان عبارت بودند از:

← از فروشگاه فیزیکی خرید کنید
→ دست دوم بگیرید
امروزه، پیشرفت‌های تکنولوژیکی به تکرار تجربه حضوری در اینترنت کمک کرده است و راه را برای کسب‌وکارهای مبلمان و انتخاب بیشتر هموار می‌کند.
آیا در سال 1401 به یک میز جلو مبلی نیاز دارید؟ به همین راحتی می‌توانید یک میز مقرون‌به‌صرفه و همه‌جانبه، یا نسخه اصلی اواسط قرن، بازسازی‌شده توسط یک محافظ محلی، و همه چیز را بدون ترک اتاق نشیمن خود پیدا کنید.
در سال های اخیر، شرکت های بیشتری شروع به فروش آنلاین مبلمان، مستقیماً به مصرف کنندگان، بدون نیاز به نمایشگاه کرده اند.

این بیماری همه گیر در کسب و کارها در هر اندازه ای ویران کرد، اما با توجه به اینکه مردم زمان بیشتری را در خانه می گذرانند یا از راه دور کار می کنند، مبلمان و محصولات تزئینی خانه تا سال 1399 روند بالاتری را تجربه کردند.

اگر تا به حال به راه اندازی یک تجارت مبلمان یا دکوراسیون منزل فکر کرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. امروز یاد خواهید گرفت که چگونه شروع کنید:

  1. با کارشناسان ملاقات کنید
  2. چگونه فروش اینترنتی مبلمان را شروع کنیم
  3. موجودی و انبار مبلمان
  4. عکاسی از مبلمان و محصولات دکوراسیون منزل
  5. چگونه فروشگاه اینترنتی خود را برای فروش آنلاین مبلمان راه اندازی کنیم
  6. بازاریابی برای تجارت مبلمان و دکوراسیون منزل شما
  7. حمل و نقل، مرجوعی و خدمات مشتری
  8. با تاریخچه فروشگاه های موفق آشنا شوید

همیشه جالب است که در مورد کسب و کارهای دیگری مانند کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید، داستان های الهام بخش را بخوانید تا بدانید که چگونه شروع کرده اند. در این مورد ما به فروشندگان و سازندگان مبلمان نگاه خواهیم کرد.

در طول این راهنما، از تجربیات آنها استفاده می کنیم تا برای هر نوع تجارت مبلمان که قصد راه اندازی آن را دارید، مشاوره ارائه دهیم:

آنچه در این مطلب می خوانید:

✅ بایرون و دکستر پیرت، بنیانگذاران GOODEE

هنگامی که برادران کهنه‌کار صنعت مد، بایرون و دکستر پیرت، سرمایه‌گذاری بعدی خود را در نظر می‌گرفتند، آن‌ها به بزرگ شدن در خانه‌ای پر از قطعاتی از کشور والدینشان فکر کردند.

چیزی که آنها به خاطر می آورند این است که هر شیء داستانی را روایت می کند.

نام تجاری آنها، GOODEE، یک تجارت مبلمان و دکوراسیون خانه است که هدف آن نشان دادن داستان های سازنده در پشت هر محصولی است که می فروشند.

✅ کریس هیوز، بنیانگذار تیمبرور

من تا زمانی که یادم می آید با دستانم کار کرده ام.

کریس قبل از راه اندازی تیمبرور، دومین تجارت خود، به عنوان شاگرد جوشکار و به عنوان یک پیمانکار عمومی کار می کرد.

خانه سازی باعث شد او به نجاری علاقه مند شود. کسب‌وکار او به او اجازه می‌دهد تا روی آن کاردستی تمرکز کند و مبلمان چوبی سفارشی و قطعات تزئینی خانه را برای مشتریانش بسازد.

چگونه فروش اینترنتی مبلمان را شروع کنیم؟

قبل از شروع فروش مبلمان و دکوراسیون داخلی منزل، چند سوال از خود بپرسید:

→ چقدر پول برای شروع نیاز دارید؟
→ نیازهای فضایی شما چیست؟
← قرار است در چه جایگاهی خدمت کنید؟
← آیا طراحی و ساخت، صنایع دستی، فروش مجدد خواهید داشت؟
رقابت زیادی در بخش مبلمان وجود دارد، به ویژه با توجه به سهم بازار بزرگ زنجیره های ارزان قیمت جهانی.

به همین دلیل مهم است که برندینگ خود را از گزینه های بازار انبوه متمایز کنید، به عنوان مثال با ارائه یک محصول منحصر به فرد، سفارشی، منحصر به فرد یا سطح بالا.

✅ طراحی، ساخت یا فروش مجدد؟

فروشگاه مبلیران

راه های مختلفی برای ورود به تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین مبلمان وجود دارد.

اینکه کدام مسیر را انتخاب می‌کنید به عوامل مختلفی از جمله سطح مهارت، بودجه شروع و در دسترس بودن فضای ذخیره‌سازی بستگی دارد.

➡️ در ادامه، مدل های مختلف کسب و کار را بررسی می کنیم:

تولید کننده مبلمان. این نوع کسب و کار شامل طراحی و ساخت مبلمان به صورت دستی در کارگاه خودتان است. شما می توانید با نگه داشتن موجودی در دسترس یا با اتخاذ یک مدل ساخت به سفارش، تعداد محدودی از سبک ها را بسازید و بفروشید. یا می توانید یک سرویس سفارشی ارائه دهید که به مشتریان شما امکان می دهد ابعاد و ویژگی های خاصی را درخواست کنند. کسب و کار تولید مبلمان نیازمند داشتن دانش فنی، ابزار تخصصی و فضای کارگاهی اختصاصی است.

طراح مبلمان (کار با تولید کننده). به جای اینکه خودتان مبلمان را بسازید، می توانید آن را طراحی کنید و با یک سازنده یا تولیدی برای ایجاد محصولات خود کار کنید. برای اینکه بتوانید به طور موثر با کارخانه ها ارتباط برقرار کنید، ممکن است به مهارت های تخصصی طراحی و درک مواد و ساخت و ساز نیاز داشته باشید.

متصدی و نمایندگی فروش. در این مدل، شما تعدادی اقلام از برندها یا تولیدکنندگان مختلف را به فروش می‌رسانید و مجموعه‌هایی را که منحصر به برند شما هستند، انتخاب می‌کنید. حتی اگر خودتان اقلامی را طراحی و تولید نمی کنید، باید خلاق باشید تا یک برند منسجم ایجاد کنید و از داستان سرایی، عکاسی و تجربه مشتری برای فروش محصولات خود استفاده کنید. در این صورت شما اقلام را به صورت عمده از برندهای دیگر خریداری کرده و مستقیماً برای مشتریان ارسال می کنید.

ارسال کننده را رها کنید. این روش مانند روش بالا است، اما اگر خودتان قادر به ذخیره یا ارسال اقلام نیستید، یک گزینه دستی است. به دنبال کار با تولیدکنندگان و برندهایی باشید که مایلند مستقیماً برای مشتریان شما ارسال کنند و زنجیره تامین را خودتان حذف کنید.

فروشنده قدیمی. این یکی دیگر از مدل‌های متصدی/فروشنده است که بر تکه‌های قدیمی یا عتیقه منحصربفرد تمرکز دارد. ما آن را در یک دسته جداگانه قرار داده ایم زیرا روش های تامین بسیار متفاوت است. برای تشخیص اینکه کدام قطعات ارزش فروش مجدد دارند و کدام یک مورد تقاضا هستند، باید اطلاعاتی در مورد مبلمان قدیمی داشته باشید. دانش تعمیر و نوسازی مبلمان نیز برای بازیابی یافته های قدیمی مفید است. شما معمولاً به مقدار قابل توجهی فضای موجودی نیاز دارید، مگر اینکه مدل محموله را انتخاب کنید.

✅ تامین مالی برای تجارت مبلمان شما

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی مبلمان خود چقدر سرمایه اولیه لازم است؟ پاسخ به مدل کسب و کار شما بستگی دارد.

اگر قصد دارید کشتی را رها کنید، می توانید با چند میلیون تومان شروع کنید، زیرا نیازی به نگهداری موجودی نیست.

یک تجارت مبلمان سفارشی یا سفارشی سازی به شما این امکان را می دهد که در حین حرکت مواد را خریداری کنید، بنابراین اگر قبلاً یک فروشگاه سرگرمی دارید، نیازی به سرمایه گذاری هنگفت نیست.

در صورت نداشتن ابزار و تجهیزات لازم، باید هزینه زیادی برای راه اندازی یک کارگاه صرف کنید. هزینه اجاره فضا (در صورت وجود)، تاسیسات و تجهیزات ایمنی (مانند تهویه مناسب) را در نظر بگیرید.

بهترین توصیه من این است که با آنچه که می توانید شروع کنید و به آرامی زرادخانه ابزار خود را بسازید.

صبور باشید و زیاد به خودتان فشار نیاورید. کریس هیوز، بنیانگذار تیمبرور.

کریس می‌گوید: «بهترین توصیه من این است که با آنچه می‌توانید شروع کنید و به تدریج زرادخانه ابزار خود را بسازید. او کسب و کار خود را با پس انداز خود شروع کرد و شروع به کار کرد و با رشد مجدد با سرمایه گذاری مجدد سود در کارگاهش، پیشرفت کرد. صبور باشید و زیاد به خودتان فشار نیاورید.

در بیشتر موارد، شما باید روی موجودی و فضای ذخیره سازی سرمایه گذاری کنید، زیرا این موارد بسیار گران قیمت هستند که به فضای زیادی نیاز دارند.

در صورت داشتن فضای مناسب (زیرزمین یا گاراژ گرم کن) برای نگهداری، امکان راه اندازی تجارت مبلمان از خانه وجود دارد، اما باید هزینه های انتقال به فضای اختصاصی یا همکاری با شریک انبار را پیش بینی کنید.

بسیاری از فروشندگان قدیمی با تهیه چند قطعه در یک زمان و فروش مجدد مبلمان مستعمل از طریق بازارهایی مانند eBay (در ایران مانند دیوار) یا حتی سایت‌های خرید و فروش محلی مانند Craigslist یا Facebook Marketplace شروع می‌کنند.

این یک راه خوب برای امتحان کردن فروش مبلمان قدیمی به صورت آنلاین قبل از گسترش به یک سایت اختصاصی است و راهی سریع برای شروع یک تجارت با سرمایه گذاری اولیه اندک است.

✅ برند مبلمان آنلاین خود را بسازید

مهم است که برندسازی دیجیتال خود را در این مرحله اولیه تعریف کنید. پاسخ دادن به چند سوال به شما کمک می کند تا داستان برند خود را تعریف کنید، زیبایی بصری آن را بسازید، ماموریت آن را به تصویر بکشید و مشتری ایده آل خود را واضح تر تصور کنید.

حالا که تصمیم گرفتید مبل بسازید یا بفروشید، برای تجارت مبلمان خود یک خط انتخاب کنید.

  • آیا قصد دارید فقط مبل بفروشید و به یک محصول بپردازید؟
  • علاقه مند به پرش در روند مد هستید؟
  • آیا قصد دارید برای فضاهای کوچک بر روی قطعات مینیمالیستی خوش ساخت تمرکز کنید؟

و چگونه در مورد استفاده از تعداد روزافزون افرادی که در خانه کار می کنند و مبلمان اداری منحصر به فرد را می فروشند؟
هنگام انتخاب طاقچه (با مثال) موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • رده/کاربرد: مبلمان اداری، زندگی در فضای باز، لهجه های خانه
  • محصول: مبل تختخواب شو، میز غذاخوری، مهد کودک
  • سبک: مدرن میانه قرن، مینیمالیستی، روستایی
  • مشتری: دانشجویان، آپارتمان نشینان، صاحبان خانه های روستایی
  • طاقچه: مبلمان “هوشمند”، قطعات مدولار، مبلمان ساخته شده از مواد بازیافتی
  • علت: تجارت منصفانه، دست ساز محلی، پایدار

زمانی که کریس شرکت Timberware را راه اندازی کرد، امکانات برای نجاری بی پایان بود. او می گوید: «ما هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده بودیم، بنابراین فقط کمی از همه چیز را ساختیم.

کریس متوجه شد که نمایشگاه‌های تجاری به او کمک می‌کند تا پیشنهادات خود را بهبود بخشد. حمل اثاثیه سنگین از یک طرف این نمایشگاه ها به سمت دیگر آسان نبود، اما تمرین به او کمک کرد تا بازار را درک کند و تمرکز خود را پیدا کند.

برای برند گودی، ایجاد ارزش‌های برند چیزی بود که از تجارت قبلی بایرون و دکستر، برند مد WANT Les Essentiels، شکل گرفت.

بایرون می گوید: «این در مورد تعادل بین چیزهایی بود که مهم بودند و آنچه مردم واقعاً می خواستند. از طریق تجربه، برادران دریافتند که مردم بین دو گزینه درگیر هستند: تجمل یا پایداری.

بایرون می گوید: «ما می خواستیم گودی را در پاسخ به آن ایجاد کنیم. برند او موضع روشنی دارد: این دو چیز متقابلاً منحصر به فرد نیستند.

دکستر و بایرون از تجربه طراحی و کسب و کار خود استفاده کرده اند تا مجموعه ای را ایجاد کنند که با ارزش های قوی برند هماهنگ باشد:

  • کاهش فقر
  • جوامع حاشیه ای
  • دفاع از جنسیت
  • اقتصاد دایره ای

هنگامی که یک مطالعه بازار انجام دادید و یک جایگاه را تعریف کردید، آن را به صورت مکتوب قرار دهید.

بیانیه واضحی از آنچه ارائه می دهید بیان کنید، سپس ماموریت، ارزش ها و داستان برند خود را اضافه کنید. اکنون که دستورالعمل‌های برند واضحی دارید، همچنان که در طراحی وب‌سایت خود و مدیریت مجموعه خود به آنها مراجعه می‌کنید، ادامه می‌دهید.

همانطور که رشد می کنید و حتی کارکنان را استخدام می کنید، این دستورالعمل ها به شما کمک می کند پیام های خود را ثابت نگه دارید.

✅ خرید مبلمان از طراحان و نمایندگان فروش

روش جستجوی تامین کنندگان یا تولیدکنندگان به مدل کسب و کار و جایگاه شما بستگی دارد.

برای طراحان مبلمان که قصد ندارند مبلمان را خودشان بسازند، به دنبال تولید کننده معتبر باشید. دکستر می‌گوید: «هرچه به زنجیره تولید و تأمین خود نزدیک‌تر باشید، مخصوصاً در اوایل، ایجاد مشارکت با کسانی که محصولات شما را تولید می‌کنند آسان‌تر می‌شود».

زمانی که به تازگی شروع به کار کرده اید و با تولید آشنا نیستید، توصیه می شود سازنده ای را پیدا کنید که به شما امکان نظارت زیادی را می دهد و به عنوان شریک در تجارت شما با شما همکاری می کند.

هرچه به زنجیره تولید و تامین خود نزدیک‌تر باشید، مخصوصاً در اوایل، ایجاد مشارکت با افرادی که محصولات خود را تولید می‌کنید آسان‌تر خواهد بود.

اگر می‌خواهید محصولات دیگران را مجدداً بفروشید، می‌توانید با تولیدکنندگان و برندها تماس بگیرید و در مورد قیمت‌ها و شرایط عمده فروشی سوال کنید. همچنین بازارهایی وجود دارد که به شما امکان می دهد فروشندگانی را که فعالانه به دنبال شرکای خرده فروشی هستند، بررسی کنید.

فروشندگان مبلمان قدیمی به روش های مختلفی تهیه می کنند. با توجه به ماهیت کسب و کار، شما باید دائماً در حال شکار باشید تا مطمئن شوید که موجودی دارید.

در اینجا چند منبع برای شروع شما وجود دارد:

مزایده ها برای دریافت اعلان‌های حراج در منطقه خود ثبت‌نام کنید. برخی از آنها شخصاً انجام می‌شوند، اما چندین سایت حراج آنلاین وجود دارند که به شما امکان می‌دهند در اوقات فراغت خود از خانه مرور و پیشنهاد دهند.
فروش املاک و مستغلات. آنها می توانند یک معدن طلا برای یافتن یک تن اقلام قدیمی در یک مکان باشند. با ثبت نام در لیست ایمیل شرکت های محلی مدیریت فروش املاک و مستغلات، از فروش های آتی مطلع شوید.
بازارها و تبلیغات آنلاین. در سایت‌های تبلیغاتی می‌توانید گنجینه‌ها و همچنین فهرست‌هایی برای فروش گاراژ، جابجایی یا فروش ملک پیدا کنید.
کلکسیونرها ممکن است کلکسیونرهای خصوصی علاقه مند به همکاری با شما برای تخلیه برخی از دارایی های شما باشند. اینها افرادی هستند که با شروع شبکه سازی در جامعه قدیمی می توانید آنها را ملاقات کنید.
دایرکتوری ها و بازارهای مختلفی برای فروشندگان مبلمان وجود دارد. می‌توانید از ابزار drop shipping استفاده کنید تا فروشگاه Shopify خود را با تعدادی از فروشندگان مبلمان وصل کنید یا سایت‌هایی مانند AliExpress را مرور کنید.

✅ راه اندازی فروشگاه برای تولیدکنندگان مبلمان

برای سازندگان مبلمان، اگر ابزار یا کارگاه اختصاصی نداشته باشید، شروع به کار می تواند پرهزینه باشد. مانند کریس، می توانید با اصول اولیه شروع کنید و جعبه ابزار خود را با رشد کسب و کار خود گسترش دهید.

نکات کریس برای راه اندازی کارگاه مبلمان شخصی:

  • کارگاه خود را مرتب نگه دارید. یک مغازه تمیز و منظم، مغازه ای امن و سازنده است.»
  • گردش کار را در نظر بگیرید. “برای انجام کاری که می‌خواهید انجام دهید به چه ابزاری نیاز دارید؟ به چه ترتیبی از آنها استفاده می‌شود؟ این به شما کمک می‌کند تا چیدمان هر قطعه اصلی ماشین‌آلات را تعیین کنید. از آنجا، فقط باید بهترین مکان را پیدا کنید. چیزها “کوچکتر”.
  • اره رومیزی قلب کارگاه شماست. “مطمئن شوید که فضای کافی در اطراف خود دارید تا برش های مورد نیاز خود را انجام دهید.”
    گرد و غبار را مدیریت کنید برای رسیدن به حداکثر کارایی، کانال ها باید به کجا بروند؟
  • کارگاه خود را روشن کنید “در مورد روشنایی، آن را بزرگتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید انجام دهید. هرگز نور زیادی در کارگاه وجود ندارد. توصیه می کنم از LED در همه جا استفاده کنید.”

موجودی و انبار مبلمان

اگر تصمیم به ساخت یا فروش مبلمان (جدید یا قدیمی) گرفته اید و در حال فروش یا سفارشی نیستید، حتماً نیازهای فضایی خود را در نظر بگیرید.

همانطور که در بخش تامین مالی اشاره کردیم، این می تواند بخش مهمی از هزینه های راه اندازی باشد.

در مراحل اولیه، انبار در گاراژ شما است. در اتاق شماست این یک راه طبیعی برای شروع یک تجارت الکترونیک است.

بایرون می گوید: “در مراحل اولیه، انبار در گاراژ است. در اتاق خواب شما است.”

این راه طبیعی برای شروع یک تجارت است.» او به ما می گوید که در ابتدا برای کارآفرینان جدید مهم است که به کل زنجیره تامین نزدیک باشند.

مدیریت انبارداری، تکمیل و حمل و نقل در مراحل اولیه برای کنترل کیفیت عالی است. تنها پس از اینکه این جنبه را برای خود مدیریت کردید، می توانید بفهمید که در یک شریک انبار به دنبال چه هستید.

همانطور که بایرون می گوید، “کسی که ارزش های شما را با همان سخت گیری و نظم و انضباط خود به اشتراک می گذارد.”

❌ هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه و مکان نگهداری محصولات خود، وضعیت فضا را در نظر داشته باشید. بسیاری از مواد مانند چوب و پارچه های طبیعی در برابر دماهای شدید، آفات و نوسانات رطوبت حساس هستند.

راه حل های نگهداری و نگهداری مبلمان:

  • اتاقی را در داخل خانه خود به این منظور اختصاص دهید
  • یک فضای ذخیره سازی تحت کنترل آب و هوا (بهترین برای موجودی اضافی که نیازی به دسترسی منظم ندارید) اجاره کنید.
  • با شریک انبار کار کنید که حمل و نقل و انجام سفارش را نیز انجام می دهد
  • دفتر یا انبار خود را اجاره یا خرید کنید

عکاسی از مبلمان و محصولات دکوراسیون منزل

مانند لباس، مبلمان نیز بسیار شخصی است. بدون اتاق یا نمایشگاه، کسب و کارهای آنلاین باید فرآیند خرید حضوری را تا حد امکان تکرار کنند.

مقیاس و اندازه، بافت و جزئیات جنبه های مهمی هستند که باید هنگام عکاسی از مبلمان و لوازم منزل به ثبت برسانید.

عکاسی برای برندی مانند GOODEE ضروری است. دکستر می‌گوید: «در این واقعیت که ما این اشیاء زیبا را انتخاب و پیدا می‌کنیم، چیزی بسیار دموکراتیک وجود دارد. “و سپس آنها را به همان صورت نمایش دهید.”

عکاسی که متعلق به GOODEE است، یکپارچگی را در سراسر وب سایت برند ایجاد می کند.

در این عکس سبک زندگی، GOODEE یک میز با لهجه‌های خانه را به نمایش می‌گذارد تا الهام‌بخش طراحی و نشان دادن مقیاس باشد.

وقتی تازه شروع به کار کرده اید، می توانید عکس های خود را با یک DSLR و یک کیت نورپردازی ساده بگیرید یا با یک عکاس حرفه ای کار کنید.

💡 نکات عکاسی از مبلمان:

  • مقیاس فوق العاده مهم است. علاوه بر ارائه اندازه‌گیری‌های دقیق در توضیحات، حتماً قطعه را در یک فضا همراه با سایر وسایل دکوری آشنا و معمولی ثبت کنید.
  • تصویر را بزرگ کنید. کلوزآپ های دقیق به مشتریان شما کمک می کند تا محصول را بدون دست زدن به آن “احساس” کنند. سعی کنید بافت پارچه ها و جزئیات دانه های چوب را به تصویر بکشید.
  • این کار را به صورت سه بعدی انجام دهید. Shopify اکنون به همه صاحبان فروشگاه اجازه می دهد تا مدل های سه بعدی یا ویدیوهای محصولات خود را آپلود کنند و به مشتریان شما امکان می دهد مبلمان شما را از همه جهات ببینند.
  • داستانی می گوید. فراتر از توضیحات محصول، تصاویر شما باید داستانی را نیز بیان کنند: این برای چه کسی است؟ چه سبکی باید داشته باشید؟ چه محصولات دیگری مکمل آن هستند؟ برای این کار، عکس های سبک زندگی را در کنار دیگران با پس زمینه ساده قرار دهید. آن را در یک اتاق قرار دهید و ایده های سبکی ارائه دهید که مشتریان را ترغیب می کند تا آن را در فضای خود تصور کنند.
    در عکس‌های زیر از مبل‌های مخملی، اولین مورد شامل یک نفر برای ترازو است و برای ارائه پیشنهادات سبک در اتاق نشیمن نصب شده است. در مورد دوم، پیرایش از نمای نزدیک به مشتریان اجازه می دهد تا جزئیات پارچه را ببینند.

برای فروشندگان مبلمان قدیمی، گرفتن عکس از محصول یک کار مداوم است. راهنمای ما برای فروش لباس های قدیمی را برای راهنمایی در مورد راه اندازی یک سیستم دسته ای آسان برای عکاسی بررسی کنید.

چگونه فروشگاه اینترنتی خود را برای فروش اینترنتی مبلمان راه اندازی کنیم؟

حالا بیایید این همه کار سخت را کنار هم بگذاریم. اگر برای توسعه دستورالعمل‌های برند قوی وقت گذاشته‌اید، این بخش باید توسعه طبیعی آن کار باشد.

قبل از اینکه وارد دنیا شوید، وقت بگذارید و با تنظیمات و طرح‌بندی‌های مختلف بازی کنید.

راه‌اندازی یک صفحه فرود ساده در این مرحله، همراه با حساب‌های اجتماعی شما، می‌تواند به شما در ایجاد یک لیست ایمیل کمک کند تا بتوانید در راه‌اندازی رسمی سایت خود سر و صدا ایجاد کنید.

← طراحی و تم برای فروشگاه های آنلاین مبلمان

مانند هر فروشگاهی که در Shopify راه اندازی می کنید، می توانید این کار را بدون مهارت طراحی انجام دهید. ابزارهای رایگان مانند سازنده لوگوی ما و گزینه‌های چندگانه به شما امکان می‌دهند تصاویر، متن و سفارشی‌سازی‌های خود را برای ایجاد سایت برند خود وصل کنید.

برخی از موضوعات انتخابی ما برای فروش آنلاین مبلمان:

  • تم مینیمالیستی: مدرن (رایگان) طراحی ساده و تمیزی را برای فروشندگان مبل برای اولین بار ارائه می دهد.
  • نسخه‌های تم: Light (پرداخت) روی محصولات برجسته تمرکز دارد، ایده‌آل برای برندهای صنایع دستی و قدیمی با بسیاری از محصولات منحصر به فرد و کاتالوگ‌های همیشه در حال تکامل.
  • موضوع راه اندازی: خانه (پرداخت) برای برندهای تک محصولی ایده آل است، به عنوان مثال اگر فقط تشک می فروشید.
  • موضوع امپراتوری: گرافیک (پرداخت شده) عکس ها و مجموعه های بزرگ را در اولویت قرار می دهد. این تم برای برندهایی کهموضعی قوی در مورد زیبایی شناسی یا سبک زندگی دارند ایده آل است.
  • موضوع داستان: کرونیکل (پرداخت شده) یک موضوع داستان سرایی است که برای طراحان، تولیدکنندگان یا برندهای اخلاقی کار می کند.
  • اگر بودجه‌ای دارید، اما ویژگی‌های بصری ندارید، یک طراح یا آژانس استخدام کنید تا به شما در تهیه یک بسته برندینگ کمک کند. کارشناسان Shopify متخصصانی هستند که تجربه کار با برندهای مختلف را دارند.

→ صفحات محصولات مبلمان

طراحی صفحه محصول GOODEE نمونه ای از موفقیت است که می توانید هنگام ایجاد فروشگاه خود به دنبال آن باشید.

ما نگاهی به یکی از صفحات آنها انداخته‌ایم تا توضیح دهیم که چرا کار می‌کند و چگونه می‌توان بخشی از درخشندگی آن را در صفحات محصول خود اعمال کرد:

تصویر اصلی یک عکس واضح از محصول با پس‌زمینه محکم است که کل صندلی را بدون برش و بدون حواس‌پرتی نشان می‌دهد.
نماهای اضافی از صندلی، از جمله زوایای متناوب و محصول قرار داده شده در یک صحنه.
یک دکمه برجسته “افزودن به کیف” با گزینه “افزودن به موارد دلخواه”، یک ویژگی بسیار مفید که به مشتریان اجازه می دهد فکر کنند و بعداً برگردند (مبلمان یک کالای بسیار گران قیمت است) یا چندین محصول را در کنار یکدیگر مقایسه کنند. سمت (“کدام برای فضای من بهترین است؟”).
یک پاراگراف تنها همه چیزهایی را که درباره این صندلی باید بدانید خلاصه می کند: کجا ساخته شده است، چگونه ساخته شده است، یادداشت هایی در مورد دوام آن، پیشنهادهایی در مورد مکان و نحوه استفاده از آن (حیاط، فضای داخلی یا خارجی)، و نحوه سبک دادن به آن ( کوسن های رنگارنگ). . زبان روایی می تواند مشتری شما را به احساسی که دوست دارید روی یک مبلمان داشته باشد منتقل کند: صحنه را تنظیم کنید.
اگر نمی‌توانید به مشتری خود توضیح دهید که چرا آن محصول باید وجود داشته باشد و چرا باید آن را به خانه ببرد یا آن را هدیه دهد، فکر می‌کنم تجربه مشتری را شکست داده‌اید.

عکس‌های ثانویه شامل تصاویر سبک زندگی است که صندلی را در محیطی با مبلمان و لهجه‌های دیگر نشان می‌دهد، در حالت ایده‌آل سایر مواردی که می‌توان از فروشگاه آن‌ها خریداری کرد (پیوند به آنها به عنوان پیشنهاد/اقلام مرتبط درست در صفحه). این تصاویر الهام بخش هستند و مقیاس را نشان می دهند.
مشخصات دقیق صندلی به مشتریان کمک می کند تا بدانند آیا در فضای آنها مناسب است یا خیر. در این بخش می توانید جزئیاتی مانند: وزن، ابعاد، نکات مراقبتی (نحوه تمیز کردن)، ترکیب مواد، منشاء، الزامات مونتاژ و غیره را درج کنید.
اگر مانند GOODEE، نام تجاری شما حول یک دلیل مانند پایداری یا شیوه های تجارت منصفانه ساخته شده است، این فرصتی دیگر برای شفافیت در مورد تعهد خود است.
بنیانگذاران GOODEE به قدرت داستان ها اعتقاد دارند که در مکان های مختلف در سایت آنها بافته شده است. در هر صفحه محصول، سازنده محصول در قسمتی مشخص با توضیحات مختصر و لینک مشاهده سایر محصولات درج شده است. این همچنین می تواند به فروش متقابل کمک کند (مثلاً ارائه قطعات در همان مجموعه).
در انتهای صفحه از مشتریان دعوت می شود تا محصول را بررسی کنند. بررسی‌های تکمیل‌شده در این بخش ظاهر می‌شوند و به مشتریان احتمالی آرامش بیشتری را از نظرات مشتریان واقعی ارائه می‌دهند.
بخش محصولات مرتبط می تواند به مشتریان شما در مقایسه گزینه های مشابه یا مشاهده محصولات مکمل کمک کند.

همانطور که صفحات محصول خود را می سازید، به آنچه می خواهید برسید فکر کنید. بایرون می‌گوید: «اگر نمی‌توانید به مشتری خود توضیح دهید که چرا آن محصول در وهله اول باید وجود داشته باشد و چرا باید آن را به خانه ببرند یا بدهند، پس فکر می‌کنم در تجربه مشتری شکست خورده‌اید.»

→ صفحات “درباره ما”، “تماس” و سوالات متداول مارک های مبلمان

بایرون و دکستر تصمیم گرفتند چهره خود را – و همچنین چهره ها و داستان های شرکای صنعتگر خود – را در خط مقدم برند خود قرار دهند. داستان‌های انسانی در میان خریداران طنین‌انداز می‌شود، به‌ویژه در پی یک بیماری همه‌گیر که اهمیت حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و خرید پایدار بیش از حد آشکار شده است.

بایرون می گوید: «در 15 ماه گذشته ما ناخواسته خود را در خانه یافتیم.

سرمایه گذاری در داستان GOODEE، که تعادلی بین طراحی و تأثیر مثبت ایجاد می کند، با تغییر دیدگاه مشتریان در طول بسته شدن طنین انداز شد.

داستان شما می تواند شما را از رقبای بزرگ متمایز کند. در این زمینه شرکت های کوچک با حمایت انسانی همیشه برنده هستند.

صفحه درباره ما شما می تواند داستان اصلی شما را بیان کند، ارزش های برند شما را برجسته کند، برخی از چهره های اعضای تیم شما را به اشتراک بگذارد، و نقاط مشترکی را با مشتریان شما بیابد.

برای طراحان و سازندگان مبلمان، این مکان همچنین مکانی است که می توانید مشتریان خود را دعوت کنید تا به روند و الهام شما نگاه کنند.

اطلاعات تماس و سوالات متداول نیز صفحات مهمی هستند. صفحات پرسش‌های متداول برای شرکت‌های مبلمان، به‌ویژه برای اطلاعات حمل و نقل و بازگشت مفید هستند. با توجه به اندازه و وزن بزرگ بسیاری از مبلمان، حمل و نقل می تواند پیچیده تر باشد و ممکن است امکان بازگشت وجود نداشته باشد.

سیاست های حمل و نقل و بازگشت خود را در اینجا به وضوح بیان کنید.

و تماس مشتریان با شما را با سوالات بعدی آسان می کند. خریدهای بزرگتر اغلب به کمک بیشتری نیاز دارند.

هنگام ساخت تمام صفحات و پیمایش ها در سایت خود، بهینه سازی موتور جستجو (سئو) را در نظر داشته باشید که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا سایت شما را رتبه بندی کنند.

یادگیری سئو مستلزم سرمایه گذاری اولیه در زمان است، اما اگر به درستی انجام شود، در نهایت در قالب ترافیک ارگانیک (رایگان) به وب سایت شما نتیجه خواهد داد.

 

→ تجربه مشتری: AR، 3D و برنامه های کاربردی برای فروشگاه های مبلمان

تغییر تدریجی به خرید آنلاین در سال 2020 شتاب گرفت، زیرا بسیاری از مشاغل مجبور به حرکت آنلاین شدند و عادات مصرف کنندگان به خرید ایمن از خانه تغییر کردند.

ما معتقدیم که این روندها برای ماندن در اینجا هستند. و فناوری باعث می‌شود فروشگاه‌های مبلمان ارائه یک نمایشگاه آنلاین را آسان‌تر کنند.

در سال 2020، Shopify اعلام کرد که انواع فایل های سه بعدی و ویدئویی را برای همه فروشگاه ها فعال کرده است.

این بدان معناست که می توانید به مشتریان خود یک نمای 360 درجه از محصول خود ارائه دهید یا محصول را در حرکت یا در متن نشان دهید.

به عنوان مثال، ویدیویی از فردی که روی مبل نشسته است، میزان استحکام کوسن را نشان می‌دهد، چیزی که نمی‌توان آن را در یک عکس ثبت کرد.

فیلمبرداری سه بعدی از محصولات شما می تواند هزینه بالایی داشته باشد، اما اینها انواع تصاویر همه کاره هستند که می توانند بارها و بارها در انیمیشن ها و دموها استفاده شوند.

علاوه بر این، مدل‌های 3 بعدی AR نشان داده شده است که نرخ تبدیل را تا 250 درصد در صفحات محصول افزایش می‌دهند.

برای برآورده کردن نیازهای خاص کسب و کارتان، در اینجا چند برنامه منتخب از فروشگاه App Shopify وجود دارد که به شما در فروش آنلاین مبلمان کمک می کند:

برنامه تحویل
کوری | عکس های خود را به سه بعدی تبدیل کنید
لانه زنبوری Upsell & Cross Sell
WishlistPlus
گزینه های محصول جسورانه
کانال های فروش خود را متنوع کنید

راه های دیگری را برای رساندن محصولات خود به مشتریان در بازار اشباع در نظر بگیرید. اگر تولید کننده یا طراح هستید، آیا می توانید با فروش عمده محصولات خود به بازارهای جغرافیایی دیگر دست پیدا کنید؟

اگر یک برند مبلمان هستید که فقط به صورت آنلاین می فروشید، این می تواند راهی آسان برای ورود به خرده فروشی باشد.

خرده فروشی پاپ آپ نیز گزینه ای عالی برای فروشندگان، طراحان یا تولیدکنندگان مبل کلاسیک است.

به بازارهای فضای باز محلی یا نمایشگاه های تجاری فکر کنید. خرده فروشان بزرگ اغلب فضاهای پاپ آپ را در فروشگاه های خود برای برندهای نوظهور که مکمل پیشنهادات آنها هستند باز می کنند.

همچنین در نظر بگیرید که آیا هر کانال یا بازار فروش اجتماعی برای مخاطبان شما مناسب است یا خیر.

به عنوان یک سازنده مبلمان یا فروشنده قدیمی، می توانید فروش Etsy یا eBay خود را با Shopify ادغام کنید تا بهترین ها را از هر دو دنیا به دست آورید: سایت اختصاصی خود و دسترسی به خریداران بالقوه در بازارها.

بازاریابی برای تجارت مبلمان و دکوراسیون منزل شما

هیچ راه حل واحدی برای بازاریابی شرکت های مبلمان وجود ندارد. یک قانون سرانگشتی خوب این است که پیام مناسب را در مکان مناسب در زمان مناسب داشته باشید.

این عوامل بستگی به این دارد که مشتری شما چه کسی است و در کجا قرار دارد.

آیا سرمایه گذاری در بازاریابی ایمیلی یا تبلیغات فیس بوک ارزش بیشتری دارد؟
آیا باید بازاریابی محتوا یا تبلیغات گوگل را امتحان کنید؟
مدرک در این مرحله دوست شماست.

به‌عنوان برندی که محصولی را می‌فروشد که به شدت سلیقه‌ای است و ممکن است برای طراحی کمتر به راهنمایی نیاز داشته باشد، تولید محتوا می‌تواند بسیار قدرتمند باشد.

با ارائه نکات و توصیه های طراحی خانه، در اینستاگرام، یوتیوب یا تیک تاک مخاطب ایجاد کنید. اینها می توانند ابزارهایی برای هدایت ترافیک به فروشگاه اینترنتی شما و تثبیت خود و برندتان به عنوان یک متخصص معتبر در این فضا باشند.

در پایان، وقتی روی رسانه ها و پلتفرم هایی کار می کنید که برای شما طبیعی است، محتوای بازاریابی شما معتبرتر خواهد شد.

کریس می‌گوید: «ما کمی قدیمی هستیم، به این معنا که هنوز اکثر مشتریان خود را از طریق دهان به دهان دریافت می‌کنیم.

همانطور که گفته شد، اینستاگرام یک ابزار عالی برای ما است. من عاشق ارسال استوری برای فالوورهایمان هستم تا ببینند پشت فروشگاه ما چه چیزی وجود دارد.”

حمل و نقل، مرجوعی و خدمات مشتری

کریس که اعتراف می کند که آن را کاملاً کامل نکرده است، می گوید: «حمل و نقل یک چالش بزرگ است. ما میزهای ناهارخوری 800 پوندی را در سراسر کشور ارسال کرده ایم. این یک چالش است.

در مورد GOODEE، مدیریت موجودی، تکمیل و حمل و نقل توسط انبار شریک برند انجام می شود.

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، ممکن است لازم باشد خودتان انجام سفارش و ارسال را انجام دهید. برای شما، کریس بر اساس تجربه خود توصیه هایی دارد:

“یک شرکت حمل و نقل معتبر را پیدا کنید و با آنها رابطه برقرار کنید. مطمئن شوید که می توانید قیمت های سریع بر اساس وزن و ابعاد را زودتر دریافت کنید تا بتوانید آن را در قیمت خود لحاظ کنید. شما نمی خواهید هزینه حمل و نقل غیرمنتظره ای متحمل شوید.”
“محصول خود را خیلی خوب بسته بندی کنید. به این ترتیب خیالتان راحت است که میز ناهارخوری زیبای شما زمانی که به دست مشتری می رسد به همان شکلی که باید به نظر می رسد.”

وقتی صحبت از اقلام بزرگ به میان می آید، بازگرداندن می تواند بسیار مشکل باشد.

مطمئن شوید که خط مشی بازگشت شما بسیار واضح است. در صورت عدم پذیرش عودت، این اطلاعات باید در هنگام تسویه حساب و حتی در صفحه محصول به وضوح به مشتری ارائه شود.

اگر مایل به پذیرش مرجوعی هستید، از قبل شرایط را با شریک حمل و نقل خود تنظیم کنید و به مشتری اطلاع دهید که مسئول هزینه های ارسال بازگشت است که می تواند قابل توجه باشد.

بنیانگذاران GOODEE ادعا می کنند که نرخ بازگشت این برند کمتر از 5٪ است. آنها این کار را به لطف صفحات دقیق محصول و خدمات مشتری درخشان انجام می دهند، اما همچنین تصمیم می گیرند (تقریبا) هیچ فروشی انجام ندهند.

بایرون می‌گوید: «با داشتن سایتی که برای فروش نیست، واقعاً سعی نمی‌کنید از همه این تکنیک‌های دیگر برای ترغیب کسی به خرید استفاده کنید.»

قبل از شروع فروش مبلمان به صورت آنلاین، با متخصصین حقوقی و بیمه خود مشورت کنید تا ببینید آیا کسب و کار شما به دلیل اندازه و قیمت اقلامی که تحویل می دهید نیاز به محافظت بیشتری دارد یا خیر.

شما باید از خود در برابر گم شدن محافظت کنید، مانند مواردی که در حمل و نقل آسیب دیده اند.

اما شما همچنین می خواهید از مشتریان خود محافظت کنید. آیا یک ضمانت استاندارد در برابر نقص ارائه می دهید؟ آیا گارانتی های تمدید شده را می فروشید؟ آیا به بیمه تجاری نیاز دارید؟

قبل از شروع فروش، تکالیف خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که محافظت های مناسب را در محل خود دارید

سر میز بنشین

چه ساخت و ساز یا نگهداری مبلمان برای فروش آنلاین، می تواند یک تجارت خلاقانه و ارزشمند باشد.

دکستر و بایرون از مد به سمت مبلمان رفتند زیرا زیبایی را در روشی که یک خانه مردم را دور هم جمع می کند پیدا کردند. بایرون می گوید: “هیچ جنسیتی وجود ندارد، هیچ اندازه ای وجود ندارد.”

همه ما با این لحظات عاطفی که با هم در آسایش خانه به اشتراک می گذاریم ارتباط داریم. و GOODEE آن احساسات خوب را در جامعه ای متشکل از صنعتگران و مصرف کنندگان وظیفه شناس با عشق مشترک به چیزهای زیبا که با اخلاق ساخته شده اند بافته است.

اگر به چیزی که می‌سازید علاقه دارید، آن را در کارتان نشان می‌دهد. کریس هیوز، بنیانگذار Timberware

برای کریس، پاداش کار با دستانش، انجام پروژه هایی که او را هیجان زده می کند، به دست می آید. او می گوید که شناسایی آن پروژه ها کلید موفقیت یک تجارت است.

او به ما می گوید: “اگر به چیزی که می سازید علاقه دارید، این در کار شما منعکس خواهد شد.”

آیا می خواهید بدانید کدام محصولات بهترین فروش را به صورت آنلاین دارند؟
➡️ این راهنمای نحوه فروش آنلاین محصولات را کشف کنید! ⬅️

همین امروز با تجارت مبلمان خود شروع کنید. فردا خیلی دیر است
به چه چیزی علاقه دارید؟ چه خلایی در بازار مبلمان و دکوراسیون منزل وجود دارد؟

در تقاطع این پاسخ ها یک فرصت تجاری در انتظار ایده منحصر به فرد شما است.

With respect, this text is a translation from the SHOPIFY site

بیشتر بخوانید:

نحوه ایجاد محتوا برای تجارت الکترونیک

خرید آنلاین یا خرید اینترنتی چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا