تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ

(PPC) پرداخت به ازای کلیک | تبلیغات کلیکی

(PPC) پرداخت به ازای کلیک

پرداخت به ازای کلیک (PPC) چیست ؟

 

نام دیگر پرداخت از این طریق در واقع دریافت هزینه به ازای کلیک (ppc) می باشد .

در واقع این عمل روشی از تبلیغات اینترنتی می باشد که ترافیک اینترنتی مخاطبان را

برای وب سایت ها هدایت خواهد کرد و سبب خرید و فروش آنلاین و گسترش کسب و کار

و سود آوری می شود .

   در این نوع از وب گردی در حین جست و جوی در صفحات و سایت هایی که از پرداخت و تبلیغات از روش ppc بهره می برند،

با تایپ و دسترسی به مورد جست و جوی مورد نظر، محتوا و دیگر صفحات موجود که مرتبط با آن چه می خواهید می باشد را نیز نشان خواهد داد .

      محتوا و صفحات مرتبط با لینک جست و جوی شما در سایت مورد نظر در هر قسمت از

صفحه که سازنده و مدیریت سایت بار گذاری کرده باشد بار گذاری شده و امکان دسترسی

مخاطب از طریق یک کلیک فراهم خواهد شد .

این نوع از تبلیغات و لینک های بکار برده در صفحات را با نام لینک های اسپانسر می شناسند، زیرا بر اثر تعاملات و صرف هزینه هایی مورد استفاده قرار می گیرند .

از آن جایی که این روش بسیار سودمند و موثر است و خواهان زیادی دارد، سود جویانی نیز در این زمینه اقدام به فعالیت نموده اند .

موتور های جست و جوی گر با ایجاد سیستم های هوشمند و خط مشی هایی، از موارد غیر قانونی و غیر اخلاقی که امکان وقوع دارند تا حد امکان جلو گیری کرده اند .

هدف تبلیغات به ازای کلیک ppc چه چیزی است ؟

تبلیغات کلیکی

این نوع از تبلیغات در صفحات مجازی و سایت های گو نا گون به ازای در یافت هزینه و یا تعاملات مجازی صورت خواهد گرفت .

با دریافت سفارش و در خواست اسپانسری تبلیغات، لینک تبلیغات مشخص شده مرتبط با مطالب مربوطه بر روی صفحاتی و در قسمتی از آن ها بار گذاری می شود .

این روش علاوه بر موثر بودن و تبادل تبلیغات بدون هزینه، بسیار سود آور و محبوب می باشد و امکان دسترسی به صفحه مورد نظر را با یک کلیک فراهم خواهد کرد .

هر فرد برای استفاده از این روش و استفاده از اسپانسری تبلیغات از طریق کلیک  ppc هدفی خواهد داشت .

هدف اصلی استفاده از این روش در تبلیغات مجازی جهت دادن به ترافیک اینترنتی مخاطب به سوی صفحه، لینک و یا در واقع سایت مشخص شده خواهد بود .

سایت های بسیاری از این روش استفاده می کنند، و تعداد معینی برای اسپانسری تبلیغات مشخص نشده و محدودیتی برای دو طرف وجود ندارد .

همه چیز در باره هزینه تبلیغات با استفاده از کلیک (ppc)

یک مسئله مهم در این زمینه اسپانسری تبلیعات میزان هزینه پرداختی برای استفاده از این روش به سایت مورد نظر می باشد .

میزان هزینه پرداختی بستگی به بازدید کلی سایت مورد نظر و سپس تعداد کلیک و بازدید مخاطبان از طریق همان سایت و ورود به صفحه مشخص شده دارد .

پس هزینه مشخصی بسته به تعرفه سایت مورد نظر با توجه به تعداد هر کلیک، تعیین خواهد شد .

در واقع اگر بخواهیم فرمولی برای محاسبه هزینه تبلیغات اسپانسری تعیین کنیم، می توان بر این حساب، محاسبه نمود :

تعداد هر کلیک بر روی تبلیغ × هزینه مشخص شده برای هر بازدید = هزینه قابل پرداخت برای اسپانسری تبلیغات .
البته لازم به ذکر است پیش از تعیین مبلغ مورد نظر، روش پرداخت توسط یکی از دو طرف انتخاب خواهد شد .

برای تعیین مبلغ معمولا دو روش وجود دارد، یعنی تبلیغات بارگذاری شده یا از طریق نرخ تاییدی ثابت و یا از روش مزایده ای استفاده می شود .

در هر دو صورت و در هر شرایطی، به ارزش کلیک ppc و ارزش اسپانسری تبلیغاتی خود توجه فرمایید .
تمامی موارد ذکر شده به سفارش فرد آگهی دهنده و توقعی که فرد از میزان جذب بازدید و کاربر برای صفحه و یا برنامه مورد نظر خود دارد بستگی خواهد داشت .

قطعا نتیجه حاصله از تبلیغات بارگذاری شده و میزان بازدید تاثیر گذار است و سبب حاصل گشتن سود و در آمد مشخصی برای فرد خواهد شد .

در این مورد از تبلیغات، یعنی تبلیغات از روش کلیک ppc  معیار های گوناگونی هم چون

زمان از جمله زمان دقیق ورود و بازدید، خرید، خروج، موقعیت جغرافیایی مخاطبان و در

خواست آن ها اهمیت دارد و به منظور دسترسی ثبت می شود .

PPC روش ثابت

در روش ثابت در واقع اعداد و ارقام و هزینه ها مشخص شده و ثابت می باشد .

یعنی ممکن است به طور کلی مبلغی مشخص در ازای اسپانسری تبلیغ به سایت مورد

نظر پرداخت گردد و به طور مشخص شده و در مدت زمان تعیین شده تبلیغ با روش کلیک 

ppc صورت گیرد .

همچنین ممکن است که هزینه ای برای هر بازدید از طرف سایت مقصد در نظر گرفته شده باشد و این گونه هزینه ها پرداخت گردد .

همچنین در روش ثابت پرداخت، ممکن است میزان نرخ مشخص شده با توجه به جایگاه تبلیغ و میزان تاثیر و باز دید کلی صفحه بار گذاری شده، تغییر نماید .

یعنی برخی از صفحات که ارزش بیشتری داشته و امکان جذب مخاطب بیشتری را برای شما فراهم می کنند از هزینه نسبتا بالا تری بر خوردار خواهند بود .

در کنار نکات گفته شده ممکن است قیمت و هزینه کاری با توجه به شرایط گوناگونی هم چون مدت قرار گیری تبلیغ بر روی صفحات سایت تغییر نماید .

ppcروش مزایده ای

در روش اسپانسری تبلیغات و استفاده از کلیک ppc در واقع تبلیغات نرخ مشخصی نداشته و همه چیز بستگی به نتیجه کاری خواهد داشت .

در اکثر مواقع سایت مقصد درصدی از سودآوری و فروش را که از طریق لینک ppc موجود در صفحه وی صورت گرفته است را دریافت خواهد کرد .

یعنی در صورتی که هیچ خرید و فروش و سودآوری از طرف لینک ppc مشخص شده صورت نگیرد، هزینه ای نیز دریافت نخواهد شد .

البته در موارد و شرایط گوناگون این روش برای دو طرف معامله مناسب نبوده و روش و نرخ ثابت اسپانسری تبلیغات بیش تر مورد پسند می باشد .

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا