تبلیغاتدیجیتال مارکتینگ

موشن گرافیک

موشن گرافیک چیست کاربرد انواع روش های موشن گرافی چیست؟

استفاده از انیمیشن های گرافیکی متحرک از اوایل دهه 1800 شروع شد. والتر روتمان، فیلمبردار آلمانی، در ساخت فیلم های انتزاعی با استفاده از اشکال و فرم ها آزمایش کرد و اولین فیلم شناخته شده ای را تولید کرد که از گرافیک متحرک استفاده می کرد.

نابغه های دیگری مانند “جان ویتنی” سکانس های عنوان موشن گرافیک را برای فیلم های آلفرد هیچکاک خلق کردند. سائول باس همچنین به توسعه موشن گرافیک با سکانس های عنوانی کمک کرد که به طور موثری حال و هوای فیلم را منتقل می کردند. (Saul Bass) شخصی بود که پشت سر برخی از نمادین ترین عناوین افتتاحیه مانند سرگیجه قرار داشت.

در طول سال ها، موشن گرافیک به یک شکل هنری رایج تبدیل شده است که در فیلم ها، تلویزیون، محتوای آموزشی، فروش و ویدیوهای بازاریابی (تیزر تبلیغاتی) استفاده می شود. موشن گرافیک یک انیمیشن است، اما متن به عنوان یک جزء اصلی است. در اصل، این طراحی گرافیکی متحرک است.

“در این مقاله بینش، توضیح خواهم داد که موشن گرافیک چیست، تاریخچه آن، چه چیزی آن را از سایر انواع انیمیشن متمایز می کند و اهمیت آن در صنعت تبلیغات و طراحی امروزه.”

 

موشن گرافیک: نمونه گیف
نمونه موشن گرافیک

موشن گرافیک چیست؟

دنیای انیمیشن های تجاری از رشته ها و سبک های مختلفی تشکیل شده است. کلمه “انیمیشن” یک اصطلاح چتر است که تقریبا هر چیزی را که دارای حرکت باشد شامل می شود. با این حال، یکی از زیرمجموعه های انیمیشن برای برخی افراد گیج کننده است، حتی اگر در عصر دیجیتال در اطراف ما وجود داشته باشد. موشن گرافیک آنقدر فراگیر است که تقریبا نامرئی است اما وقتی صحبت از انیمیشن تجاری به میان می آید، ابزاری واقعا قدرتمند است.

انیمیشن چیست؟

انیمیشن اصطلاح گسترده تری است که موشن گرافیک تحت آن قرار می گیرد. در واقع انیمیشن سابقه ای بیش از 100 سال دارد و هر تکنیکی که اشیا یا تصاویر ثابت را به حرکت در می‌آورد، انیمیشن نام دارد. خواه کارتون‌های دست ‌کشیده، CGI، انیمه، کلیمیشن یا موشن گرافیک باشد. این دسته بندی ها متقابل نیستند. اکثر موشن گرافیک ها با CGI انجام می شوند، اما از نظر تئوری می توانید موشن گرافیک های دستی را نیز انجام دهید.

در مقابل، انیمیشن به عنوان یک هنر خاص بیشتر بر روی جلوه‌های سینمایی و تکنیک‌های داستان‌گویی تمرکز می‌کند تا روایتی را بسازد.

به این فکر کنید: اگر ویدیوی شما گرافیک را برای نشان دادن یک نکته به حرکت در می آورد، به آن گرافیک حرکتی می گویند. اگر ویدیوی شما دارای شخصیت انسانی است که به یک سفر احساسی می‌رود، احتمالا «انیمیشن» نامیده می‌شود.

طرح های استاتیک تا متحرک  با استفاده از موشن گرافی

موشن گرافیک به معنای گرافیک در حرکت است. این ساده ترین تعریفی است که می توانید دریافت کنید. در بسیاری از مواقع به موشن گرافیک نیز موشن دیزاین گفته می شود که درک رابطه بین حرکت و عناصر طراحی را آسان تر می کند. Motion Graphics در مورد آوردن دانش طراحی به رسانه های جدید با افزودن عناصر زمان و مکان به آن است  یعنی ایجاد حرکت.

اما زنده کردن عناصر طراحی کار ساده ای نیست. برخلاف سایر زمینه های انیمیشن، شما یک روش از پیش تعریف شده یا “طبیعی” برای انیمیشن سازی چیزها ندارید.

به عنوان مثال، در یک انیمیشن سنتی سل (مانند فیلم های دیزنی)، می توانید از ارجاعات بی پایان از طبیعت برای متحرک سازی یک انسان یا یک حیوان استفاده کنید. اما در طراحی حرکت، هیچ اشاره طبیعی به نحوه حرکت اشکال، تایپوگرافی و شبکه ها وجود ندارد. به همین دلیل طراحان حرکت انواع حرکات، شتاب و سرعت را مطالعه می کنند. با کنار هم قرار دادن همه این متغیرها، آنها می توانند به عناصر طراحی جان ببخشند به گونه ای که انسانی تر باشد و بتواند با بینندگان ارتباط برقرار کند.

موشن گرافیک: نمونه GIF

کاربردهای موشن گرافیک امروزی را بشناسید!

توسعه فناوری و وجود صفحه نمایش در چندین دستگاه در زندگی ما، دامنه کامل استفاده از موشن گرافیک را گسترش داد. آنچه قبلا فقط برای معرفی اطلاعات فنی و ایجاد روحیه برای یک داستان استفاده می شد، امروزه طیف وسیعی از اهداف را دنبال می کند.

در تلویزیون، موشن گرافیک در افتتاحیه برنامه های تلویزیونی، به عنوان برند ویدیویی کانال، و برای معرفی اطلاعات با ضربه گیر، یک سوم پایین و بسیاری دیگر استفاده می شود. همچنین در صفحه پیش ‌بینی اخبار و پس‌زمینه‌های مجازی آن‌ها تعبیه شده است. تلویزیون از همان روزهای اولیه از حرکت استفاده می کرد و به بخشی جدایی ناپذیر از هویت آن تبدیل شد و به خاطره انگیز شدن یک کانال یا برنامه کمک کرد.

با پیشرفت‌های وب‌سایت‌ و برنامه‌ها، حرکت نقش مهمی در کمک به ایجاد تجربه‌های رابط بهتر از طریق حوزه تخصصی UX Motion Design ایفا کرده است .وقتی صحبت از تبلیغات، به ویژه رسانه‌های اجتماعی به میان می‌ آید، موشن گرافیک در همه چیز از تبلیغات پیچیده و داستان محور گرفته تا پست‌های متحرک ساده اینستاگرام می‌درخشد. این یک ابزار عالی برای کمک به شرکت‌ها است که از بقیه متمایز شوند.

کاربردهای دیگر شامل همه چیز است، از منوهای انیمیشن در فست فودهای زنجیره ای گرفته تا تابلوهای پیش بینی شده در فرودگاه ها و رویدادها. حرکت در همه جا استفاده می شود و هر موقعیتی پتانسیل خود را در سطح متفاوتی بررسی می کند.

بهترین نرم افزار های موشن گرافیک را بدانید.

بهترین نرم افزارهای موشن گرافیک موجود در بازار به شما کمک می کند تا ویدیوهای موشن گرافیک شگفت انگیز ایجاد کنید. به اطراف نگاه کنید و خواهید دید که برخی از بهترین ویدیوهای بازاریابی از سبک انیمیشن های گرافیکی متحرک استفاده می کنند. با موشن گرافیک، واقعیت را می توان گسترش داد و به امکانات بی پایان تقسیم کرد .

برخی از بهترین نرم افزارهای گرافیکی متحرک برای ایجاد انیمیشن های با کیفیت برای فیلم ها و اسپات های تلویزیونی استفاده می شود.

لیست نرم افزارهای موشن گرافیک

افتر افکت

اتو دسک مایا

 

مطالعه بیشتر: آموزش ساخت کلیپ

 

افترافکت:

Adobe After Effects بهترین نرم افزار موشن گرافیک برای ساخت فیلم های متحرک است. منحنی یادگیری کوتاهی دارد و برای درک نحوه عملکرد نرم افزار متحرک گرافیکی فقط چند جلسه درسی طول می کشد.

درCreamy Animation، این نرم افزار پیشرو ما برای ایجاد ویدیوهای موشن گرافیک است که می توانید در نمونه کارها ما مشاهده کنید .

اکثر نرم افزارهای حرفه ای انیمیشن دو بعدی و سه بعدی پیچیده هستند و دارای منحنی یادگیری شیب دار هستند، در حالی که نرم افزارهای ساده تر فقط به شما اجازه می دهند تصاویری آماتور تولید کنید. بهترین نرم افزار موشن گرافیک فقط یک ابزار است و ابزار به خوبی شخصی است که از آن استفاده می کند.

نمونه موشن گرافیک

نمونه موشن گرافیک

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا