تولید محتواسئو

چگالی کلمه کلیدی

هنگامی که بحث چگالی کلمه کلیدی در تولید محتوا به میان می آید، سئوکاران به دو دستۀ مخالف و موافق تقسیم می شوند. برخی از متخصصان سئو که بر اساس تجربه عمل می کنند معتقدند چگالی کلمات کلیدی امر مهمی در رتبه بندی سایت به شمار می آید.

اما دستۀ دوم معتقدند که چگالی کلمات کلیدی دیگر در سئو تاثیری ندارد و با پیشرفت تکنولوژی Semantic  موتور جستجوی گوگل، بالا بردن چگالی کلمات، تنها باعث ناخوانایی محتوا و حتی در برخی از مواقع باعث جریمه شدن سایت می شود. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره چگالی کلمات صحبت کنیم، پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمات در تولید محتوا چیست؟

به طور کلی چگالی کلمات در تولید محتوا، درصد استفاده از یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی به نسبت تعداد کل کلمات محتوای یک صفحه می باشد. در مبحث سئو و بهینه سازی سایت، چگالی کلمه کلیدی می تواند به عنوان فاکتوری برای تشخیص مرتبط بودن محتوای یک صفحه با کلمه کلیدی اصلی استفاده شود.

در اواخر سال 1990، چگالی کلمات کلیدی فاکتور مهمی در رتبه بندی یک سایت می باشد. البته وبمستر های زمانی که به اهمیت چگالی کلمات کلیدی در سئو پی می برند، به قدری از کلمات کلیدی در متن صفحه استفاده می کردند که خواندن محتوا عملاً غیر ممکن می شد. همین امر سبب شد که موتور جست و جوی گوگل میزان اثرگذاری این عامل را در سئو به حداقل برساند.

اکنون اگر سعی کنید با Keyword Stuffing، چگالی کلمات کلیدی سایت خود را بالا ببرید، وب سایت شما توسط گوگل جریمه خواهد شد. نکته قابل توجه این است که باید از کلمات کلیدی به صورت معقول و کافی استفاده نمایید و گفته های بالای به معنی استفاده از کلمات کلیدی در محتوا نمی باشد.

چگالی کلمات کلیدی چگونه محاسبه می شود؟

بسیاری از سئوکاران معتقدند که چگالی کلمات کلیدی در محتوا باید بین 1 تا 3 درصد یک صفحه باشد.نکته قابل توجه این است که اگر تعداد کلمات کلیدی محتوای شما از این مقدار بیش تر باشد، گوگل آن صفحه را به عنوان اسپم شناسایی می کند. اگر بخواهیم نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی را به صورت یک فرمول بیان کنیم، این فرمول عبارت است از:

 (Nkr / Tkn * 100)

در این فرمول، Nkr تعداد تکرار یک کلمه کلیدی در متن و Tkn، تعداد کل کلمات یک متن است. اگر بخواهیم راحت تر این موضوع را برای شما بیان کنیم، به این صورت می باشد که تعداد دفعات تکرار کلمات کلیدی تقسیم بر تعداد کل کلمات محتوا ضبدر 100 که برابر می شود که چگالی کلمات کلیدی در محتوا یک صفحه.

چگالی عبارت کلیدی چگونه محاسبه می شود؟

همانطور که نحوه محاسبه چگالی کلمه کلیدی در محتوا را بیان کردیم حال قصد داریم به نحوه محاسبه چگالی عبارت کلیدی در محتوا بپردازیم.

عبارت کلیدی از دو یا چند کلمه مجزا تشکیل شده است. عبارات کلیدی، معمولاً کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail) هستند که کاربران برای جستجو از آنها استفاده می کنند. آمار نشان می دهد، احتمال خرید و مشتری شدن افرادی که از عبارات کلیدی در جستجوی خود استفاده می کنند، بالاتر است زیرا معمولاً این افراد به دنبال یک محصول خاص می گردند.

چگالی یک عبارت کلیدی در محتوا با فرمول زیر محاسبه می شود:

Nkr *Nwp/ Tkn ) * 100 )

در فرمول بالا،  Nwp نشان دهندۀ تعداد کلماتِ موجود در عبارت است. بنابراین در محتوایی 400 کلمه ای دربارۀ بهینه سازی سایت که این عبارت 4 بار در آن تکرار شده است، چگالی عبارت کلیدی با فرمول (4*3/400)*100 محاسبه می شود که برابر است با 3 درصد.

نحوه توزیع کلمات کلیدی

اکنون که شما می دانید چگالی کلمات کلیدی چیست و چگونه محاسبه می شود.

توصیه ما به عزیزان این است که از کلمات کلیدی در 7 قسمت زیر استفاده نمایید، تا بتوانید نتیجه بهتری را دریافت کنید:

  • عنوان صفحه
  • تگ H1
  • متن اصلی
  • URL سایت
  • تگ Alt تصاویر موجود در صفحه
  • لینک های داخلی سایت
  • توضیحات متا یا Meta Description
امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا