راهنمای تولید محتوا برای فروش محصول در وب سایت فروشگاهی

متمایز کردن وبلاگ شما با محتوای با کیفیت یکی از چالش های بزرگ برای یک تجارت الکترونیک است، زیرا تقاضای مصرف کنندگان در حال افزایش است.
وبلاگ کسب و کار خود را هفته به هفته با محتوای جالب برای مخاطبان هدف به روز کنید، اشتباه کردن از زمان قبل دشوار است. یکی از مهمترین آنها عدم رعایت الزامات اولیه موقعیت یابی سئو است. اگر مصرف کنندگان نتوانند از طریق موتورهای جستجوی اصلی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند، این تولید محتوا برای شما مفید نخواهد بود. این معمولاً به دلیل کمبود وقت یا نوشتن محتوای ضعیف اتفاق می افتد.
تولید محتوای با کیفیت برای فروش محصول
در نظر گرفتن یک ساختار و یک روش تثبیت شده برای نوشتن محتوا ضروری است که بر اساس اهدافی که باید به آن دست یابید، تشکیل شده است. ما قصد داریم چند کلید را به اشتراک بگذاریم که باید برای ایجاد محتوای باکیفیت که تعامل قوی ایجاد می کند، در نظر بگیرید.
۱- هدف را تعریف کنید
شما باید از همان ابتدا مشخص کنید که می خواهید با هر محتوایی که تولید می کنید به چه چیزی برسید. البته، شما باید خاص باشید و سعی کنید از فروش کلاسیک فراتر بروید. به عنوان مثال: جستجو برای اقدام خاص کاربر، بردن آن به صفحه محصول، دریافت ایمیل او، به اشتراک گذاشتن آن، درج نظر… داشتن یک هدف واضح، گنجاندن فراخوان های اقدام را برای شما آسان تر می کند. کاربر را تشویق کنید تا آن را به جایی که میخواهیم ببرد این امری اساسی است و بسیاری از اوقات ما از آن غافل می شویم.
2. ایده روشنی داشته باشید
این مبنای تمایز خود از دیگران خواهد بود، بنابراین باید از یک ایده خوب استفاده کنیم و حداکثر بهره را از آن ببریم. برای به دست آوردن این ایده، بهتر است به این فکر کنیم که قرار است به چه مخاطب یا هدفی بپردازیم تا بدانیم چگونه آن محتوای با کیفیت را متمرکز کنیم. مخاطب هدف شما به دنبال چیست؟ شکات را حل کنید، الهام بگیرید، ایده بگیرید، تصمیم بگیرید، اطلاعات را گسترش دهید… مهم این است که بخواهید سعی نکنید همه را جذب کنید، بلکه هدف قرار دادن گروه خاصی از افراد باشید. بنابراین، کسانی که بیشتر به این موضوع علاقه مند هستند، دنبال کنندگان وفادار شما خواهند شد و به نوبه خود، می توانند آن را به سایر علاقه مندان احتمالی منتقل کنند.
3. ساختار سئو
بسیار مهم است که موقعیت محتوا را در موتورهای جستجو در نظر بگیرید تا سعی کنید در موقعیت های اول ظاهر شوید. برای انجام این کار، ما باید کلیدواژه های مناسب را انتخاب کنیم، دو یا سه کلمه کلیدی که کاملاً توضیح دهند که مقاله مورد نظر قرار است توضیح دهد. علاوه بر این، محتوا باید با یک H1 (عنوان)، یک یا چند H2 (زیرنویس) و H3 برای برشمردن لیست ها ساختار یافته باشد.
4. موضوعات داغ
باید موضوعاتی را که باعث نگرانی و جابجایی اشتراک ها و لایک ها در شبکه های اجتماعی می شود برجسته کرد. مهمتر از همه، خواندن آن از ابتدای مقاله باید آسان و جذاب باشد، به این ترتیب، گوگل می تواند تفسیر کند که محتوا به اندازه کافی جالب است تا جایگاه خود را در نتایج جستجوی خود افزایش دهد. از این نظر، پرداختن به هدف با زبان و مضمون مناسب مهم است. هم کاربر حرفه ای و هم کاربر معمولی مشتاق دانستن آخرین اخبار در بخش یا موضوعات مورد علاقه خود و در صورت امکان، مواردی هستند که به زودی ترند خواهند شد.
5. کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید
اینها باید به اندازه کافی مشخص باشند تا موضوعی را که در مقاله مورد بحث قرار می گیرد، توصیف کنند، اما در عین حال باید ترافیک وب را ایجاد کنند. قرار دادن کلماتی که هیچ کس در جستجوی معمولی از آنها استفاده نمی کند بی فایده است. استفاده از ابزارهایی برای دانستن اینکه کدامیک بیشترین تقاضا را دارند و آنهایی که بیشترین امکانات را برای موقعیت یابی ارائه می دهند ضروری است، مانند SEMrush. توصیه می شود این کلمات کلیدی را در ابتدا، در پاراگراف اول و در پاراگراف آخر قرار دهید و از مترادف آنها استفاده کنید تا مجبور نباشید آنها را چندین بار در متن تکرار کنید.
نکته این است که سعی کنید آنها را به طور طبیعی بنویسید و مجبور به ورود به متن نباشید. همچنین، نباید فقط روی کلمات کلیدی خیلی عمومی تمرکز کنید، بلکه به دنبال کلمات کلیدی خاص یا جستجوهای خاص تر (کلمات دم بلند) باشید. به این ترتیب ظاهر شدن در اولین نتایج جستجو برای شما آسان تر خواهد بود.
بیشتر بخوانید: سایت فروش و تولید محتوا سایت
6. عنوان مناسب برای مطالب
این یکی از نکات کلیدی است که باید بیشتر سنجیده شود. به هر حال، این اولین چیزی است که خواننده می بیند و او را تشویق می کند که برای خواندن آن وارد شود. صحبت در مورد “کاهش وزن بدون رژیم” با “5 کلید کاهش وزن بدون تلاش رژیم غذایی” یکسان نیست. استفاده از کلمات دم بلند، به نظر می رسد که باعث نزدیکی بیشتر به خواننده می شود، نکته بسیار مهمی که او احساس ارتباط با نویسنده و با محتوای خود می کند.
7. با سبک خود محتوا ایجاد کنید
برخی از قوانین اساسی در اینترنت در مورد ایجاد محتوا وجود دارد، زیرا نمی توانید مستقیماً از یک منبع کپی پیست کنید. میتوانید از منابع اطلاعاتی دیگر ایده بگیرید و محتوای شخصیسازیشده ایجاد کنید، اما همیشه آن را برای خود بسازید، و به سبک خود به آن ضربه بزنید. به این ترتیب شما خود را متمایز خواهید کرد و حس شخصی را اضافه خواهید کرد. سعی کنید با قرار دادن لیست ها و خلاصه سازی تا حد امکان خواندن را برای کاربر آسان کنید.
8. از تصاویر با کیفیت در محتوا استفاده کنید
یک تصویر جذاب باعث میشود خواننده ایدههایی را که قرار است در متن منتقل شود و همچنین اینفوگرافیکها، ویدیوها و پیوندها (هم به محتوای وبسایت ما و هم به سایر وبسایتهای مرجع) بهتر به خاطر بسپارد. این منابع به دلیل تقاضای زیاد و نتایج مثبتی که تولید میکنند، به طور فزایندهای مورد استفاده قرار میگیرند، زیرا Google هنگام ایجاد رتبهبندی نتایج جستجو، آنها را در نظر میگیرد.
توصیه های بالا ممکن است برای شما ساده یا بدیهی به نظر برسند، اما انجام آنها به زمان و منابع نیاز دارد. با این حال، دنیای پیچیده بازاریابی محتوا به این معنی است که شما نمی توانید این نوع کار را به تنهایی به حداکثر برسانید. به همین دلیل است که برای بهبود نتایج و صرفه جویی در زمان و منابع، اعتماد به پلتفرم های حرفه ای و متخصصان محتوای با کیفیت مانند ضروری است.
واقعاً این نکات زمان ارزشمندی را می طلبد که هرکسی نمی تواند هنگام کار به صورت انفرادی از عهده آن برآید.