ایندکس در گوگل چیست؟ روش های سریع تر شدن ایندکس سایت
ایندکس یا نمایه سازی وب سایت فرآیندی است که در آن یک موتور جستجو محتوای وب را به فهرست خود اضافه می کند. این کار با «خزیدن» صفحات وب برای کلمات کلیدی، ابرداده ها و سیگنال های مرتبط انجام می شود که به موتورهای جستجو می گوید که آیا و کجا محتوا را رتبه بندی کنند. وب سایتهای نمایه سازی شده باید دارای استراتژی محتوایی قابل پیمایش، یافتن و به وضوح درک شوند.
نمایه سازی وب سایت به چه معناست؟
به طور خلاصه، نمایه سازی یا ایندکس وب سایت فرآیندی است که موتورهای جستجو برای درک عملکرد وب سایت شما و هر صفحه در آن استفاده می کنند. این به گوگل کمک می کند تا وب سایت شما را پیدا کند، آن را به فهرست خود اضافه کند، و هر صفحه را با موضوعات جستجو شده مرتبط کند، و در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) بازگرداند و در نهایت افراد مناسب را به محتوای شما هدایت کند.
به نحوه عملکرد یک نمایه در کتاب ها فکر کنید: این فهرستی از کلمات و اطلاعات مفید است که زمینه بیشتری را در مورد یک موضوع فراهم می کند. این دقیقا همان کاری است که نمایه سازی وب سایت (index) در زمینه صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) انجام می دهد.
آنچه در موتور جستجو می بینید اینترنت نیست. این فهرست موتور جستجوی اینترنت است. این مهم است زیرا هر صفحه ای که به صورت آنلاین منتشر می کنید تضمین نمی شود که توجه موتور جستجو را جلب کند. به عنوان صاحب وب سایت، باید چند کار را انجام دهید تا آن را به این فهرست اضافه کنید.
گوگل وب سایت هایی را که دارای چند جزء کلیدی هستند ایندکس می کند. در زیر به آنها نگاهی بیندازید:
- مطابق با جستجوهای محبوب.
- به راحتی برای تشکیل صفحه اصلی وب سایت پیمایش می شود.
- از صفحات دیگر داخل و خارج از دامنه سایت شما پیوند داده شده است.
این به این دلیل است که کلمات کلیدی مانند یک پینگ به موتور جستجو هستند. در چند کلمه به گوگل می گوید محتوای شما در مورد چیست، که می تواند به جستجوهای جستجو بازگردانده شود.
داشتن کلمات کلیدی تنها یکی از عواملی است که گوگل قبل از ایندکس کردن وب سایت ها به آن توجه می کند. نیازهای دیگر شامل نداشتن صفحات یا «پیوندهای شکسته» یا طراحی وب پیچیده است که کاربر را از یافتن آسان صفحه یا درک سؤالی که صفحه به آن پاسخ می دهد جلوگیری می کند.
چقدر طول می کشد تا گوگل یک وب سایت را index کند؟
گوگل برای ایندکس وب سایت ها چندان انتخابی نیست. در واقع هر سایتی را که معیارها را داشته باشد ایندکس می کند. اگرچه متفاوت است، ممکن است از چند روز تا چند هفته طول بکشد تا گوگل یک وب سایت را بخزد. چند عامل وجود دارد که کمی بر سرعت ایندکس شدن یک وب سایت توسط گوگل تأثیر می گذارد، مانند محبوبیت وب سایت، بهینه سازی وب مناسب و ساختار کلی وب سایت.
اشتباهات رایج می توانند بر ایندکس کردن یا عدم نمایه سازی سایت توسط گوگل تأثیر بگذارند. برای آماده سازی، صبور باشید، طراحی وب سایت خود را بررسی کنید و در صورت نیاز سایت را به روز کنید.
چگونه وب سایت خود را در گوگل ایندکس کنیم؟
ابتدا باید وب سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل تأیید کنید. این بدان معناست که شما برای گوگل تایید می کنید که مالک وب سایت هستید. در مرحله بعد، باید از گوگل درخواست کنید تا URLهای وب سایت شما را بخزد .
برای مبارزه با مشکلات مهاجرت، شاخص سازی، مطمئن شوید که اگر سایت شما اخیرا جابجا شده است، از دستورالعمل های گوگل پیروی می کنید. برای جابهجایی یک سایت رعایت می کنید تا بتوانید مطمئن شوید که آدرس جدید شما به درستی در موتور جستجو فهرست بندی شده است. به یاد داشته باشید، صفحات وبی که شکسته هستند، در کد خطای “404” مشهود است یا خواندن آنها برای گوگل سخت است، احتمالا ایندکس نمی شوند.
علاوه بر این، بهینه سازی یک وب سایت شامل افزودن کلمات کلیدی به صفحات وب، پست های وبلاگ و URL ها و همچنین آرشیو کردن محتوا است. راهنمای ما برای استراتژی سئو، یک غواصی عمیق برای بهینه سازی محتوای وب سایت، و همچنین یک تجدید نظر برای بررسی کار شما قبل از درخواست فهرست بندی است.
داشتن یک وب سایت ایندکس شده مستلزم کمی زمان و صبر است. با انجام کارهای بهینه سازی هر چه بیشتر محتوای وب سایت، قبل از ارسال درخواست به گوگل، روند کار به آرامی پیش می رود.
روش های ایندکس کردن سایت
- بلوک های خزنده را در فایل txt خود حذف کنید
- آیا گوگل کل وب سایت شما را ایندکس نمی کند؟ ممکن است به دلیل بلوک خزیدن در چیزی به نام فایل txt باشد.
- برای بررسی این مشکل، به com/robots.txt بروید
- برچسب های noindex سرکش را حذف کنید
اگر به آنها بگویید این کار را نکنند، گوگل ایندکس نمی کند. این برای خصوصی نگه داشتن برخی از صفحات وب مفید است. دو راه برای انجام آن وجود دارد:
روش 1: متا تگ
روش 2: X-Robots-Tag
- صفحه را در نقشه سایت خود قرار دهید
- برچسب های متعارف سرکش را حذف کنید
- بررسی کنید که صفحه یتیم نباشد
“صفحات یتیم آنهایی هستند که پیوندهای داخلی به آنها اشاره نمی کند”.
- لینک های داخلی nofollow را رفع کنید
- پیوندهای داخلی “قدرتمند” را اضافه کنید
- مطمئن شوید که صفحه با ارزش و منحصر به فرد است
- صفحات با کیفیت پایین را حذف کنید (برای بهینه سازی “بودجه خزیدن“)
- بک لینک های با کیفیت بالا بسازید
بک لینک ها به گوگل می گویند که یک صفحه وب مهم است. از این گذشته، اگر کسی به آن لینک می دهد، باید مقداری ارزش داشته باشد. اینها صفحاتی هستند که گوگل می خواهد ایندکس کند.
مطالعه بیشتر: 16 چک لیست سئو فنی سایت