بازاریابی و فروشدیجیتال مارکتینگ

خدمات بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ یا خدمات بازاریابی دیجیتال به کلیه فعالیت‌ها و اقداماتی اطلاق می‌شود که: برای برقراری ارتباط آنلاین با مشتریان فعلی و جذب مشتریان بالقوه از اتصال دستگاه‌های دیجیتال مانند تلفن همراه، رایانه و … به اینترنت استفاده می‌کند. تمامی موارد زیر در حوزه دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته شده است:
با استفاده از Google با مخاطبان خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
ارسال ایمیل
ایجاد محتوای وبلاگ
کارشناسان بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ را در مقایسه با بازاریابی سنتی راهی موثر برای دستیابی به مشتریان و درک رفتارها و علایق آن‌ها می‌دانند. با توجه به تخصصی بودن این فرآیند، امروزه برخی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ به کمک صاحبان مشاغل آمده‌اند. این شرکت‌ها به شما کمک می‌کنند تا به اهداف بازاریابی خود برسید.

خدمات بازاریابی دیجیتال

چند عنصر مهم در خدمات بازاریابی دیجیتال

اگر با ضرورت دیجیتال مارکتینگ در آینده نزدیک آشنا باشید، متوجه خواهید شد که تعامل با مشتریان چقدر می‌تواند در مدیریت بازاریابی دیجیتال ارزشمند باشد. امروزه بازاریابی بر روش‌های مختلف بازدید از وب سایت، بررسی ایمیل و ارتباط با مشتریان متکی است. برای درک بهتر شما، در اینجا 4 مورد در بازاریابی دیجیتال وجود دارد که شانس مشتری را برای تعامل با برند افزایش می‌دهد:

1- دستگاه‌های دیجیتال

مشتریان، تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، رایانه‌های رومیزی، لپ تاپ‌ها و کنسول‌های بازی و غیره. از طریق اتصال اینترنت، مشتری با استفاده از دستگاه‌های دیجیتال با شما ارتباط برقرار می‌کند. سپس یک وب‌سایت، برنامه یا آگهی در مورد کسب و کار خود خواهید دید.

2- پلتفرم‌های دیجیتال

بیشتر تعاملات مشتری با شما از طریق موتورهای جستجو، پلتفرم‌های دیجیتالی مانند فیس بوک، اینستاگرام، گوگل، یوتیوب، توییتر، لینکدین و غیره صورت می‌گیرد.

3- رسانه دیجیتال

رسانه دیجیتال فرآیند جذب مخاطب شما را از طریق تبادل یا انتشار محتوا انجام می‌دهد. این‌ها عبارتند از تبلیغات، ایمیل و پیام‌های متنی، تبلیغات موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی.

4- اطلاعات دیجیتال

اطلاعاتی در مورد مخاطبانی که با کسب و کار شما تعامل دارند. اطلاعات پروفایل، تجزیه و تحلیل آمار بازدید از سایت، فعالیت های انجام شده توسط هر فرد در سایت و در این دسته قرار می گیرند. البته این اطلاعات برای کارفرما محرمانه است.

لیست خدمات بازاریابی دیجیتال

همانطور که می‌دانید دامنه خدمات و فناوری‌های دیجیتال مارکتینگ دائما در حال تغییر است. در اینجا لیستی از خدمات دیجیتال مارکتینگ ارائه شده توسط یک متخصص بازاریابی دیجیتال برای رشد کسب و کار ارائه شده است.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات به ازای هر کلیک دامنه بسیار وسیعی دارد و یکی از انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ است. می‌توانید این روش را برای بازاریابی کسب و کار خود امتحان کنید. در این تکنیک به ازای هر کاربری که روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید. گوگل ادوردز نمونه موفقی از این گروه است. توضیح اینکه مردم چگونه پیام بازاریابی شما را درک می‌کنند کمی پیچیده است. هنگامی که در صفحه نتایج موتور جستجو بر اساس کلمات کلیدی فاصله ایجاد می‌کنید، پیام شما فوراً نمایش داده می‌شود. الگوریتم‌هایی که برای اولویت بندی نمایشگر در نظر گرفته می‌شوند معمولا عبارتند از:

  • کیفیت تبلیغ
  • نرخ ارتباط کلمات کلیدی
  • کیفیت صفحه فرود
  • قیمت نمایش داده شده

همه تبلیغات کلیکی حاوی یک یا چند هدف هستند که انتظار می‌رود کاربر پس از کلیک بر روی تبلیغ به آن‌ها دست یابد. این اهداف بسته به موضوع می‌تواند متفاوت باشد، از خرید یا اشتراک در خبرنامه.

بازاریابی محتوایی و بهینه سازی موتورهای جستجو سئو

اگر نمی‌خواهید برای تبلیغات کلیکی هزینه گزافی کنید، بازاریابی محتوا می‌تواند راهی عالی برای قرار گرفتن در معرض دید بیشتر باشد. در این صورت، شما مجبور نیستید برای هر کلیک هزینه‌ای بپردازید. اما رسیدن به رتبه بالا با سئو نیازمند تلاش و زمان بیشتری است.

در واقع هدف از این تکنیک جذب مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. پس از انتشار محتوا در وب‌سایت، تبلیغات از طریق رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و… شروع می‌شود. اگر این روش بازاریابی را انتخاب کردید، عجله نکنید. برای موفقیت در بازاریابی وابسته به چیزی بیش از شانس نیاز دارید. می‌توان بر اهمیت بازاریابی محتوا تاکید کرد:

  • 84 درصد از مشتریان انتظار دارند که شرکت‌ها محتوای با کیفیت و سرگرم‌کننده ارائه دهند.
  • 62 درصد از شرکت‌هایی که حداقل 5000 کارمند دارند روزانه محتوا تولید می‌کنند.
  • 92 درصد از بازاریابان معتقدند که “محتوا” در شرکت‌ها دارایی ارزشمندی است.

بهینه‌سازی موتور جستجو یا بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و پارامتر اصلی در بازاریابی محتوا است. این دسته به عنوان “هنر و دانش جذاب کردن صفحات وب برای موتورهای جستجو” تعریف می‌شود. به عنوان مثال، اگر این مقاله را از طریق جستجوی گوگل بخوانید، به لطف هنر سئو است.

بازاریابی وابسته

این نوع بازاریابی یکی از قدیمی‌ترین شکل‌های بازاریابی محسوب می‌شود. ظهور اینترنت در زمینه فروش توانست جان تازه‌ای به این نوع بازاریابی بدهد. به این ترتیب، اینفلوئنسرها یا افرادی که در زمینه بازاریابی فعال هستند، محصولات/خدمات شرکت شما را تبلیغ می‌کنند.

هنگامی که از طریق این آگهی فروش انجام می‌شود، هزینه‌ای را به آنها پرداخت خواهید کرد. بسیاری از شرکت‌های معروف مانند آمازون نیز دارای برنامه‌های بازاریابی وابسته هستند که میلیون‌ها دلار در ماه به وب سایت‌هایی که محصولات خود را می‌فروشند پرداخت می‌کنند. در واقع در این روش شما به فردی که فروش محصول یا خدمات شما را افزایش می‌دهد، پورسانت می‌پردازید.

بازاریابی همسان

این نوع خدمات بازاریابی دیجیتال تعامل و ارتباط بیشتری با مخاطب دارد. به همین دلیل به آن بازاریابی مخفی نیز می‌گویند. در این صورت اطلاعات و محتوای مناسب در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. همچنین سعی می‌کند این احساس را در مخاطب ایجاد نکند که وارد نوعی چرخه بازاریابی شده است.

این نوع بازاریابی در پاسخ به واکنش منفی مخاطبان امروزی به تبلیغات طراحی شده است. همچنین مخاطب به دلیل پولی که برای تبلیغات به دست می‌آورد، احساس راحتی کمتری نسبت به پیشنهاد سازنده آگهی دارد. در این روش بازاریابی، ارائه اطلاعات جالب و سرگرم‌کننده، جنبه تبلیغاتی آن را به مخاطب کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

اگر این مقاله را تاکنون خوانده‌اید، به شما تبریک می‌گویم! در این مقاله با خدمات بازاریابی دیجیتال آشنا شدید. با چند عنصر مهم بازاریابی دیجیتال آشنا شدید و اطلاعات مفیدی در مورد خدمات بازاریابی دیجیتال به دست آورید. در دیجیتال مارکتینگ برخلاف بازاریابی سنتی، ارتباط حضوری با مخاطب وجود ندارد. به همین دلیل، استفاده از فناوری‌ها برای جذب و متقاعد کردن مخاطبان و همسو کردن آن‌ها با اهداف برند ضروری است.

تعیین مشتریان هدف، شناخت ویژگی‌های موجود آنها و مطالعه تعرفه خدمات دیجیتال مارکتینگ اولین قدم‌هایی است که شما به عنوان صاحب کسب و کار برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ باید بردارید. سپس با انتخاب بهترین گزینه و رعایت تمامی اصول به موفقیت تجاری دست یابید. آموزش، افزایش اطلاعات و یا استفاده از خدمات بازاریابی دیجیتال ارائه شده توسط متخصصین این حوزه می‌تواند راهگشای شما باشد.

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا