برند سازی برای پزشک
برند سازی برای پزشک
وقتی صحبت از برندسازی به میان میآید، بیشتر مردم به برندهایی برای پوشاک، غذا، خودرو و غیره فکر میکنند.
در حالی که امروزه برندسازی جایگاه بسیار برجستهای در حوزه پزشکی و سلامت دارد، تا جایی که برندسازی پزشکی در مقالات و مطالعات مورد توجه قرار گرفته است.
یکی از مهمترین حوزههای برندسازی درمانی، برندسازی شخصی پزشک است که در این مقاله به آن میپردازیم.
توضیح کوتاهی در مورد برند سازی پزشکی
پزشکان، متخصصان مراقبتهای بهداشتی و کارآفرینان ممکن است فکر کنند که بازاریابی به معنای کسب درآمد است نه تأثیرگذاری.
اما این تفکر در جایی درست است که آنها را اشتباه نشان میدهد. در دنیای پر هیاهوی هشتگهای امروزی، یک برند قوی مثل همیشه مهم است.
یک برند پزشکی قوی میتواند به شما کمک کند سریعتر به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید و وفاداری ایجاد کنید، به خصوص در صنعت بسیار قابل اعتماد مانند پزشکی و سلامت.
آیا رویکرد معناداری برای برندسازی موضوع حساس پزشکی دارید؟ این چالشی است که پزشکان و متخصصان مراقبتهای بهداشتی هنگام عرضه محصول یا خدمات خود با آن روبرو هستند.
اولین چیزی که اکثر بیماران، مشتریان یا سرمایه گذاران شما میبینند، امکانات یا کارکنان شما نیست، بلکه نام تجاری وب سایت شما است.
تاثیرگذاری برند سازی برای پزشک، از انتخاب تا اثرگذاری درمان:
آنچه بیماران از پزشکان و کادر درمانی دریافت میکنند خدمات بهداشتی و درمانی است. خدماتی که دامنه اجرای آن جسم و روح بیمار است.
اگرچه خرید یک لباس با برند خوب میتواند حس زیبایی و هویت مشتری را به ارمغان بیاورد و مشتری را وادار به انتخاب لباس کند، اما به نظر شما مشتری جایی را برای سلامت جسم و روح خود و گاه به قیمت جانش انتخاب میکند.
آیا برندسازی شخصی هیچ نقشی ندارد؟ این جمله معروفی است که احتمالاً شنیدهاید: “اگر بیمار به پزشک خود ایمان داشته باشد، این بخش مهمی از یک روند درمانی موفق است.”
ایمان بیمار به پزشک در واقع ایمان او به تصویری است که از پزشک در ذهنش شکل گرفته است. این تصویر نیز به اصطلاح برندسازی برای پزشک است.
خاطرات حاصل از برندسازی پزشکی قوی:
هنگامی که برندسازی حرفهای برای کلینیک یا مطب پزشکی خود داشته باشید، در معرض خطر بالایی هستید.
نام تجاری ضعیف باعث میشود مشتری نتواند شما را شناسایی کند یا به شما مراجعه نکند.
در دریای رقبا که برای برندسازی حرفهای پزشکی تلاش میکنند گم شوید.
عدم دریافت حمایت، تخصیص بودجه یا یافتن شریک دشوارتر خواهد بود.
اگر روش ثابتی برای ارائه برند پزشکی خود در همه جا نداشته باشید، برای مردم تقریبا غیرممکن است که در مغز خود ارتباطات مثبت عاطفی ایجاد کنند.
بدترین چیز در مورد نداشتن برند این است که شما را از هر نظر آزار میدهد.
اگر بودجه، پشتیبانی یا بیمارانی برای خرید مجدد ندارید، مطمئناً با مشکل مواجه خواهید شد. در این، شما یک پزشک یا کلینیک پزشکی خواهید بود که نمیتوانید به طور موثر به مردم کمک کنید.
اصول برندسازی پزشکی
دیدگاه خود را در مورد رضایت از وضعیت فعلی تغییر دهید:
مسیر برندسازی برای پزشک و توسعه آن زمانی هموار میشود که قصد تغییر رشته پزشکی خود را داشته باشید و آینده نگری و پیشرفت را مهمترین عنصر در مسیر خود بدانید.
تبلیغات موثر و کارآمد را فراموش نکنید:
برند پزشکی شما میتواند با تبلیغات مؤثر، ارجاعات مداوم و پایداری برای بیمار ایجاد کند و در نهایت پزشک شما را در زمینه خود موفق کند.
این تبلیغات را میتوان در شبکههای اجتماعی مختلف از جمله: اینستاگرام، تلگرام و.. نمایش داد و همچنین ایجاد وب سایت برای برند پزشکی شما و یا حتی ارسال پیامک تبلیغاتی میتواند به شما در تبلیغ برند پزشکی کمک کند.
حتی میتوانید از محل کار کمک بگیرید که میتواند محیط خوبی برای تبلیغ حرفه پزشکی شما باشد.
به عنوان مثال، اگر در زمینه جراحی پلاستیک فعالیت میکنید، میتوانید تبلیغات خود را با ایجاد بروشور و تراکت در سالنهای زیبایی پخش کنید و از آنها برای افزایش تعداد مراجعه کنندگان در زمینه کاری خود استفاده کنید.
در مورد تخصص پزشکی خود صادق باشید:
قطعا امروزه با پیشرفت علم و فناوری و توسعه فعالیتهای پزشکی در شبکههای اجتماعی، حرفه شما بیش از پیش زیر ذره بین رسانهها و مردم قرار خواهد گرفت.
به این ترتیب، میتوانید با تبلیغات وسوسهانگیز و احتمالاً غیرصادقانه، مردم را برای مدتی به سمت خود جذب کنید، اما در نهایت برای برند پزشکی شما پایان خوشی نخواهد داشت زیرا «خورشید همیشه پشت ابرها نمیماند. “!
بنابراین وقتی میخواهید برند پزشکی یا مطب خود را برندسازی کنید، اصل صداقت با بیماران و مشتریان را هرگز فراموش نکنید.
روی شعار برند پزشکی خود کار کنید:
مطمئناً یک شعار خوب که به طور موثر و به راحتی به خاطر سپرده میشود و بیمار را به مراجعه به برند شما ترغیب میکند، میتواند تأثیر زیادی در پیشرفت مطب و حرفه پزشکی شما داشته باشد.
اگر ایدهای دارید، سعی کنید آن را امروز اجرا کنید:
اگر طرح برچسب گذاری برای دارو یا عمل خود دارید که معتقدید مولد است و میتواند به رشد آن کمک کند، به یاد داشته باشید که درخت ایده به خودی خود جوانه نمیزند و باید برای عملی کردن آن تلاش کنید.
کانالهای ارتباطی با بیماران خود ایجاد کنید:
بدون شک زمانی که بیمار بداند میتواند خارج از مطب با پزشک خود ارتباط برقرار کند و از طریق شبکههای اجتماعی (اینستاگرام، وب سایت، تلگرام یا …) سوال بپرسد، میتواند به برند شما اعتماد کند و در نهایت به رشد برند پزشکی شما کمک کند.
همچنین میتوانید در استوری اینستاگرام خود به صورت هفتگی درباره حرفه خود سوالاتی بپرسید و به سوالات افراد پاسخ دهید تا آنها را تشویق کنید تا با برند پزشکی شما ارتباط برقرار کنند.
علاوه بر ایجاد حس صمیمیت بین بیمار و پزشک، میتواند تاثیر زیادی بر رضایت آنها و همچنین توسعه برند پزشکی شما داشته باشد.
کلام پایانی
مهمترین نکته در تبلیغات و برندسازی برای پزشک این است که افرادی که به دانش و تجربه آنها نیاز دارند دسترسی و شناخت سریعتری به پزشکان داشته باشند.
در تبلیغات مطب پزشک یا برندسازی شخصی، صداقت و راستگویی از اهمیت بالایی برخوردار است و نتیجه رضایت بیمار است و این یکی از اهدافی است که بسیاری از پزشکان صادق به دنبال آن هستند.