برندینگتبلیغاتکسب و کار

تبلیغات موفق | کجا تبلیغ کنیم؟

یکی از دغدغه های صاحبان مشاغل اینست که چرا تبلیغاتی که می‌کنند جوابگو نیست!؟
چه تبلیغی؟ چه زمانی ؟ چه مکانی ؟
وقتی با مدیران کسب و کار ها صحبت می‌کردم در اکثریت موارد متوجه ی موضوع مهمی شدم ، یکی از بی ثمر بودن تبلیغات محیطی میگفت . دیگری گله از عدم جوابگویی تراکت میکرد. شخصی هم از عدم جواب دهی سفارش تبلیغ اینترنتی و کسی هم خبر از شکست در پروسه تبلیغات اینستاگرام می داد .

به راستی علت این شکست ها چیست ؟!

*
وقتی بیمار هستیم و به دکتر مراجعه میکنیم ، ایشان برای ما دارو تجویز مینماید . فلان دارو فلان ساعت ، فلان آمپول فلان نوبت و به ترتیب شرح وظایف داریم ، هر هشت ساعت فلان قرص ، هر شش ساعت یک قاشق شربت !!!

تا حالا دیدیم که دکتری حجمی از دارو به ما بدهد ولی مقدار و زمان مصرف را مشخص نکند ؟
تبلیغ محصول نیز به نوبه خود یک علم است و برای تجویز آن نیاز است که به یک دکتر ویژه مراجعه گردد .
وقتی کسب و کار ما نیز دچار سردرگمی و بیماری می‌شود،
نیاز است که داروهای تبلیغاتی مصرف شود ، اما بهتر است قبل از شیوع بیماری ،
تبلیغ محصول کنترل کننده و پیشگیرانه باشد.

مطالعه بیشتر: دیجیتال مارکتینگ

چه تبلیغاتی ؟؟؟

تبلیغات موفق برای هر شغل به واسطه رابط کاربری اش متفاوت است .

یکی با یک جامعه بزرگ در ارتباط است ، دیگری تنها با یک محله .
تولید کننده محصولات شوینده و بهداشتی با کل کشور و حتی خارج از آن مرتبط است ،
یک سوپر مارکت تنها با یک محله در ارتباط است. هر کدام به نوبه ی خود می‌بایست همیشه و برای اینکه دچار رکود و در نتیجه شکست نشوند همواره تبلیغات کنند.
اما تفاوت اینجاست ،
کارخانه تولید کننده محصولات شوینده بهداشتی نمی‌تواند تراکت در محله پخش کند
و یک سوپر مارکت برای جذب مشتری محلی خود نیازی به تیزرهای تلویزیونی و
حتی بیلبورد های سطح شهری نیز نخواهد داشت. این را هم بدانیم که نقش تبلیغات در پیشبرد اهداف و پیشگیری از مشکلات
خیلی بهتر است نسبت به مصرف درمانی آن. پس پیشگیری بهتر است تا درمان ، اما برای کسب نتیجه ای
غیر از سقوط درمان لازم است.
در نتیجه هر نوع کسب و کاری می‌بایست به نوبه خود تبلیغات انجام دهد،  اما از نوع آن به فراخور کسب و کار
خود باید توجه ویژه ای داشت .

تبلیغات در چه زمانی ؟

حال وقتی که بیمار هستیم در هر زمان دلخواهی دارو مصرف میکنیم ؟
یک داروی آنتی بیوتیک نسبت به نوع بیماری دوز مصرف و
ساعت مصرف خاصی دارد ، مثال در خصوص نوعی عفونت و مکانیسم اثر ،
این دارو باید در هر ۶ ساعت یک بار مصرف شود، برای اینکه این دارو
نهایت شش ساعت باکتری را از فعالیت های خود وا می‌دارد،  و بعد از آن
و از بین رفتن اثرات دارو باکتری مجدد فعال می‌گردد. پس لازم است قبل از
دوباره فعال شدن باکتری ، درست در همان ساعت ، دارو مجدد مصرف شود تا فلجی کامل باکتری حاصل گردد.

یک شرکتی که در زمینه بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان فعالیت دارد هر چقدر هم که دچار رکود گشته ،
در واپسین روزهای پایانی سال اگر تبلیغات رو تزریق کند دچار شکستی سنگین تر از رکود قبلی خواهد شد
و تنها هزینه ی تبلیغات را نیز به بار مجموعه اضافه نموده است.

مقاله بودجه تبلیغات چیست را مطالعه نمایید.

نتیجه اینکه تبلیغات موفق هم زمان بندی دارد و اگر در زمانی نا مناسب تزریق گردد تاثیری نخواهد داشت.

تبلیغات در چه مکانی !؟

آنچه در آخر به آن می پردازیم مکان تبلیغات است. دارو هم مکانی برای تجزیه و تحلیل دارد ،
بعضی از داروها نیاز است که برای جذب بهتر،  تزریق شوند و بعضی نیاز به جویدن دارد یا باید قرص را بلعید
تا از طریق دستگاه گوارشی جذب گردد .

برای بدست آوردن نتیجه مطلوب باید بدانیم نسبت به نوع کسب و کار خود در چه محلی تبلیغات میکنیم .
سوپر مارکت محل، نیازی به تبلیغات در تلویزیون نخواهد داشت!

نویسنده: میرا

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا