سئو

افزایش بازدید سایت

اصولا دو هدف از ایجاد یک وب سایت وجود دارد. اول اینکه برای مجموعه خود یک وب سایت طراحی می کنید و در پی آن با در اختیار قراردادن لینک وب سایت خود به مخاطب رزومه و یا نمونه کارهای خود را در معرض دید قرار خواهید داد. هدف دوم که دقیقا موضوع مقاله ما نیز همین است، داشتن یک وب سایت برای یافتن مخاطب بیشتر است. که به همین سبب شما نیاز به افزایش بازدید سایت خود خواهید داشت. اما سوال اینجاست که چگونه بازدید سایت خود را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید سایت به صورت رایگان

1- بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو (SEO)

یکی از راهکار هایی که می تواند در افزایش بازدید سایت نقش داشته باشد سئو است. توجه داشته باشید که تمرکز شما باید روی انتخاب یک یا دو کلمه کلیدی برای هرکدام از صفحات وب‌سایت ‌تان باشد. در ابتدا روی کلمات کلیدی کار کنید که حجم جستجوی آنها کمتر از 10 هزار جستجو در ماه باشد. بعد از اینکه چند ماه از راه‌ اندازی بلاگ ‌تان گذشت و صفحات محصول خود را بهینه ‌سازی کردید، می ‌توانید روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که حجم جستجوی بیشتری دارند.

افزایش ترافیک سایت

2- تازه‌سازی محتوا

تازه‌سازی محتوا از روش ‌های هک سئو می باشد که خیلی‌ ها برای بالا بردن بازدید سایت از آن استفاده می‌ کنند. نکته قابل توجه این است که در این روش باید محتوای قدیمی و منقضی ‌شده را از صفحات سایت خود حذف کنید و به جای آن بخش‌های جدید با محتوای مرتبط داشته باشید.

یکی از ساده ‌ترین کارها برای تازه‌ سازی محتوای صفحه محصولات این است که از کاربران بخواهید نظرات یا نقد و بررسی‌های خود از محصولات را در بخش نظرات بنویسند. با انتشار دائمی و مستمر بازخورد کاربران و خریداران می توانید همیشه محتوای صفحات خود را تازه نگه‌ دارید.

3- معرفی سایت به موتورهای جستجو

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای افزایش ترافیک سایت و سئو مفید خواهد بود، درخواست از موتورهای جستجو برای خزش و ایندکس کردن سایت شماست تا بتوانید در ورودی‌ های مرتبط با سایت‌ خود در گوگل رتبه بگیرید.

4- ایجاد بک ‌لینک

بک لینک ها یک بخش بسیار مهم در سئو می باشند و می توانند در افزایش بازدید سایت و ارتقا رتبه سایتتان بسیار موثر باشد. هنگامی که یک سایت دیگر به سایت شما لینک ‌دهد، سیگنال‌هایی به گوگل می ‌رسد که نشان از ارزشمند بودن سایت شما دارد و می ‌گوید سایت شما با کلمات کلیدی که روی آنها لینک شده مرتبط است. همچنین علاوه بر این موارد بک لینک ها می توانند ترافیک زیادی را به سایت شما سرازیر کنند. به این صورت که کاربران با کلیک کردن روی لینک موردنظر به سایت و فروشگاه شما می ‌رسند و احتمالا پایان این مسیر منجر به خرید می‌ شود.

5- دنبال کردن سایت رقبا

یکی دیگر از مواردی که برای افزایش بازدید و ترافیک سایت باید انجام داد تحلیل و یا دنبال کردن سایت رقبا می باشد. به این صورت که باید تلاش کنید بفهمید منابع اصلی ترافیک دریافتی رقبا از کجاست و مخاطبان آن بیشتر در کدام کانال‌های بازاریابی قرار دارند.
یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که سایت رقبا را در ابزار ALEXA وارد کنید و به بخش Upstream Sites بروید تا ببینید کدام سایت‌ها قبل از صفحه ورودِ سایت رقبا بازدید شده‌اند.

اگر دیدید گوگل در صدر این فهرست بود متوجه می‌شوید که از تبلیغات گوگل ادز و سئو استفاده کرده‌اند. اگر فیسبوک یا پلتفرم‌های دیگر منبع ترافیک ورودی رقبا بودند، باید سراغ تبلیغات در این بسترها بروید. یا اگر دیدید بیشترین ترافیک ورودی از سمت یکی از بلاگ‌های فعال در این حوزه بوده‌ است، شما نیز باید استراتژی خود را روی همکاری با چنین بلاگ‌هایی معطوف کنید.

6- انجام سئو سایت براساس کلمات کلیدی طولانی

برای انجام سئو سایت علاوه بر کلمات کوتاه باید بر روی کلمات خاص طولانی استفاده کنید که این امر به شما کمک می کند بتوانید ورودی خوبی برای بازدید سایتتان داشته باشد. از آنجایی که این کلمات خاص می باشند 1 شانس بیشتری برای رتبه ‌گرفتن دارند. چرا که هنوز رقبای زیادی سمت آنها نرفته ‌اند.

7- بارگذاری محتوا یا محصول روی سایت به صورت روزانه

یکی از عوامل مهم گوگل رتبه بندی سایت بر اساس  میزان تازه بودن محتوا می باشد. در نتیجه به روزرسانی دائمی محتوا سایت به صورت روزانه می تواند در رتبه بندی و افزایش بازدید سایت بسیار مفید باشد.

8- بازگذاری محتوای اختصاصی روی سایت

راه‌اندزای بلاگ، برگزاری دوره رایگان، تولید محتوا، انتشار و بارگذاری محتوای تخصصی مرتبط با موضوع اصلی سایت می تواند کمک بسیار زیادی برای دیده شدن سایتتان کند.

9- برگزاری آزمون و انتشار نتایج

آزمون ‌ها یکی از موثرترین ابزارهای تولید سرنخ می باشند که در آمیخته بازاریابی محتوایی خیلی کاربرد دارند. نرخ تبدیل آزمون ‌ها و مسابقات پرسش و پاسخ بسیار بالاست و نه ‌تنها می‌ توانید از ایمیل‌های به دست آمده برای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید، بلکه اطلاعات خوبی از جواب‌های کاربران به دست می‌آید.

10- استفاده از پادکست ها

این روزها بازار پادکست در ایران نیز خیلی بهتر از گذشته شده است و شاهد پادکست ‌های حرفه ‌ای و جذابی هستیم. پادکست‌ ها می‌توانند مخاطبان زیادی داشته باشند و در نتیجه این مخاطبان برای حمایت از شما و شنیدن پادکست‌ های ‌تان به صورت ناخودآگاه بازدید سایت شما را بالا می‌برند.

افزایش ترافیک سایت با وبلاگ

11- نوشتن در بسترهای رایگان نشر محتوا

یکی از بهترین راهکارهایی که می ‌توانید انجام دهید این است که محتوایی را بنویسید و روی پلتفرم‌های رایگان انتشار محتوا نظیر ویرگول، مدیوم یا لینکدین منتشر کنید. در نتیجه این کار می توان گفت که می توانید برای سایتتان بک لینک تولید کنید.

12- انتشار محتوا در بسترهای ویدیویی

محتوای ویدیویی را باید بهترین نوع محتوا برای تعامل با مخاطبان بدانیم. از این رو تلاش کنید برخی از محتواهای خود را به صورت ویدیویی بسازید و برای بالابردن بازدید سایت آنها را در پلتفرم‌های رایگانی چون آپارات، یوتیوب، تماشا و… منتشر کنید.

13- از قابلیت پست مهمان استفاده کنید

اگر این امکان را دارید که دیگران بتوانند برای شما مطلب بفرستند یا محتوای خود را روی سایت شما منتشر کنند، حتما از این ظرفیت استفاده کنید. پست مهمان دو ویژگی خیلی خوب دارد؛ یکی اینکه شما می‌توانید برخی از پست‌های‌تان را به صورت مهمان در بسترها و سایت‌های پرمخاطب منتشر کنید و دوم اینکه دیگران می‌توانند از سایت شما برای انتشار پست مهمان استفاده کنند.

14- قدرت شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

یکی از مهمترین کارهایی که برای افزایش بازدید سایت می‌توانید انجام دهید استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن قوانین هر پلتفرم لینک سایت یا پست‌های خود را قرار دهید و از این طریق بازدید ارگانیک و رایگان بیشتری جذب کنید.
اگر فروشگاه اینترنتی داشته باشید نیز می‌توانید با استفاده از بازاریابی محتوایی محصول خود را تبلیغ کرده و در نهایت با استفاده از لینک موردنظر مخاطبان را به سمت صفحه محصول و خرید آن سوق دهید.

15- استفاده از لینکدین

شاید برخی تصور کنند لینکدین فقط شبکه اجتماعی متخصصین است و بیشتر برای بازاریابی B2B به درد می‌خورد، اما در واقع لینکدین یکی از بهترین بسترهای نشر رایگان محتوا و دریافت ترافیک برای سایت می باشد.

16- اضافه کردن دکمه به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

اضافه کردن دکمه به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در کنار پست‌های بلاگ، صفحه محصولات، تصاویر و دیگر محتوای سایت به کاربران کمک می‌کند تا خیلی ساده بتوانند محتوای شما را همراه با لینک آن به اشتراک بگذارند که همین کار در بالا رفتن ترافیک سایت و بازدید سایت شما بسیار تاثیرگذار است.

17- ایمیل مارکتینگ، ابزاری جادویی

با استفاده از ایمیل مارکتینگ و قراردادن لینک در پیام‌های ارسالی می‌توانید ترافیک بیشتری را برای سایت و فروشگاه‌ اینترنتی خود دریافت کنید. در حالی که برخی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام در قراردادن لینک خیلی حساس هستند، اما ایمیل مارکتینگ بهترین کانال برای این کار است.

18- شرکت در گروه‌ها و انجمن‌ها

حضور در گروه‌های و انجمن‌های تخصصی آنلاین نیز روشی دیگر برای افزایش بازدید سایت است. در این روش شما ضمن شرکت کردن در بحث‌های شکل‌گرفته، هر جایی که لازم باشد می‌توانید لینک محتوای سایت خود را ارسال کنید تا دیگران بتوانند از آنها استفاده کنند.

19- همکاری با هم‌صنفی‌ها و برندهای دیگر

از دیگر کار های افزایش رتبه و بازدید سایت، همکاری با هم‌صنفی‌ها و برندهای دیگر می باشد. شما می‌توانید محتوای آنها را منتشر کنید و آنها نیز می‌توانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند. هر کدام از شما مخاطبان خاص خودتان را دارید که این بازی برد-برد باعث می‌شود ترافیک بیشتری جذب کنید.

20- به‌روزرسانی مطالب قدیمی

یکی دیگر از راه های افزایش رتبه و بازدید سایت به روزرسانی کردن مطالب قبلی منتشر شده در سایت می باشد. ممکن است در مطالب قدیمی انتشار یافته الگوریتم گوگل متفاوت بوده باشد و شما اکنون می توانید این مطالب را به روز رسانی کنید و مطالب و اطلاعات به روز تری را در همان مقاله انتشار دهید. این کار به شما کمک می کند که بتوانید میزان بازدید سایتتان را  افزایش دهید.

21- اهمیت محتوا خوشه ای در سایت

محتوای خوشه‌ای یا کلاستر نقش زیادی در افزایش بازدید سایت دارد. در این نوع محتوا شما یک کلمه کلیدی اصلی انتخاب کرده و محتوایی را پیرامون آن منتشر می‌کنید. سپس محتوای اصلی را به عنوان ستون درنظر گرفته و مرتبط با آن چند محتوای دیگر تولید می ‌کنید.

22- انتشار محتوای طولانی

یکی دیگر از راهکاری های افزایش بازدید سایت انتشار و بارگذاری مطلب طولانی می باشد. ممکن است تمامی کاربران سایتتان حوصله خواندن این مقالات را نداشته باشند. اما نکته قابل توجه این است که اگر مطلب انتشار شده شما مفید باشد می تواند نتیجه خوبی برای رتیه و سایتتان داشته باشد.

نویسنده: آناهیتا نوری

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا