بازاریابی و فروش

10 مولفه اصلی برای یک کمپین بازاریابی موفق

موفقیت یک کمپین بازاریابی به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از آنها ممکن است خارج از کنترل شما باشند، اما بدون شک، برخی کاملاً قابل مدیریت هستند. برای به حداکثر رساندن شانس موفقیت، ما 10 عنصر کلیدی را که باید برای هر کمپین بازاریابی در نظر بگیرید، گروه بندی کرده ایم.

1. مخاطب هدف خود را به وضوح تعریف کنید

اولین چیزی که باید به آن فکر کنید این است: چه کسی را هدف قرار می دهید؟ شما باید اطمینان حاصل کنید که هر کمپینی که ایجاد می کنید یک مشتری ایده آل شما است. “با همه صحبت کن و به هیچ کس نخواهی فروخت.

چگونه هدف خود را تعریف کنیم؟

ابتدا باید از خود بپرسید هدف از محصول یا خدمات شما چیست؟ محصول یا خدمات شما در صدد حل کدام مشکل است؟دوم، شما باید پیدا کنید که محصول یا خدمات شما به چه کسی کمک خواهد کرد. اساساً، شما باید پرسونا خود را مشخص کنید، که مشتری یا مشتری ایده آل شما است. هیچ قانون از پیش تعریف‌شده‌ای برای آن وجود ندارد، می‌توانید هر اندازه که می‌خواهید معیارها را در نظر بگیرید، به شرطی که به شما کمک کند ایده‌ای واضح از اینکه با چه کسی صحبت می‌کنید داشته باشید. به عنوان مثال، برخی از معیارهایی که می‌توانید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از: سن و جنسیت، حرفه، موقعیت جغرافیایی، وضعیت مالی، وضعیت خانواده، علایق و غیره. نکته: برای شناسایی بهتر بخش‌هایی از مخاطبان خود، داده‌های مخاطبان را با آنلاین جمع‌آوری کنید.

هنگامی که مخاطبان خود را به وضوح تعریف کردید، آخرین سوالی که باید از خود بپرسید این است: آیا این افراد برای محصول یا خدمات شما هزینه خواهند کرد؟ اگر نه… پیشنهاد یا هدف خود را اصلاح کنید!

2. اهداف خود را تعیین کنید

قبل از اینکه وارد شوید، باید بفهمید که چه انتظاراتی از این کمپین بازاریابی موفق دارید؟ می خواهی به چه چیز برسی؟ هدف آن چیست؟ آیا می خواهید سرنخ ایجاد کنید، مشتریان جدید را ببندید، با مشتریان موجود دوباره جذب کنید (و آنها را با نام تجاری خود در تعامل قرار دهید)، دید خود را افزایش دهید، فروش یک محصول یا خدمات خاص را افزایش دهید، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید…؟

قبل از اینکه شروع کنید باید اهداف واقعی و ملموسی را برای کمپین بازاریابی خود تعیین کنید. به این ترتیب، می توانید ارزیابی کنید که آیا موفقیت آمیز بوده است یا خیر. برای انجام این کار، همچنین باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) مرتبط با اهداف خود را تنظیم کنید. چرا؟ یک مثال ارزش هزار کلمه دارد: اگر هدف شما افزایش مشترکین خبرنامه است، برای مثال، KPI شما رسیدن به نقطه عطف 1000 مشترک خواهد بود.

3. بودجه خود را مشخص کنید

برای رسیدن به اهداف خود، باید بدانید که چقدر آماده سرمایه گذاری در تلاش های بازاریابی خود هستید. از قبل در مورد تمام هزینه هایی که باید شامل شود فکر کنید، مانند ایجاد واقعی کمپین، منابع داخلی یا خارجی مورد نیاز برای آن، زمان بندی، تبلیغات (که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد) و غیره.

4. محتوای هدفمند ایجاد کنید

هنگامی که مخاطبان و اهداف خود را در ذهن دارید، می توانید شروع به ایجاد کمپین بازاریابی موفق خود کنید. ارائه مداوم ایده‌های کمپین اصلی به این آسانی نیست. اگر فاقد تخیل هستید، راه حل این است که کمپین های عملکردی رقبای محبوب خود را شناسایی کنید. این به شما ایده خوبی از آنچه مخاطبان شما ممکن است دوست داشته باشند، می دهد. هرگز از کار یک رقیب کپی نکنید. در عوض، از آن به عنوان یک شروع خوب برای کمپین خود استفاده کنید و با افزودن لایه خلاقیت خود، صدای خود و پیشنهاد ارزش خود، کمپین خود را بهتر کنید.

5. با مخاطبان خود درگیر شوید

مخاطبان خود را وادار به شرکت در کمپین خود کنید. ساده ترین راه اضافه کردن یک جایزه ویژه است، ترجیحاً مربوط به کسب و کار شما (برای جلوگیری از تقلب یا هرزنامه)، برای جذب شرکت کنندگان بیشتر. همچنین می توانید روی تصاویر بصری مانند فیلم ها، تصاویر، اینفوگرافیک ها سرمایه گذاری کنید که توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. راه دیگر استفاده از گیمیفیکیشن است. همه دوست دارند بازی کنند. و نکته کلیدی این است که لحظات سرگرم کننده و تعاملی را به مخاطبان خود ارائه دهید. با پیشنهاد به مخاطبان خود برای شرکت در یک مسابقه، یک بازی خاطره، یک جکپات یا یک کمپین بازیگوش دیگر، آنها را بهتر درگیر خواهید کرد و میزان مشارکت خود را افزایش خواهید داد.

6. چیزی با ارزش ارائه دهید

قرار نیست همه پس از دیدن یکی از کمپین های شما، محصول شما را بخرند یا از خدمات شما استفاده کنند. از هر کمپین به عنوان راهی برای نمایش محصولات خود (و اینکه چگونه مشکل مخاطبان شما را حل می کند) یا تخصص خود استفاده کنید و به مشتریان بالقوه کمک کنید تا شما را بهتر بشناسند. دعوت به اقدام در اینجا نقش اصلی را ایفا می کند. به آنها چیزی بدهید که رایگان، بسیار ارزشمند و منحصر به فرد است (یک ویدیو، یک کتاب الکترونیکی، مشاوره رایگان و غیره) تا خود را از رقبا متمایز کنید و به آنها فرصت دهید تا اطلاعات بیشتری را بپرسند.

7. شانس خود را برای ویروسی شدن افزایش دهید

اشتراک گذاری کمپین خود را آسان کنید. اگر کمپین شما برای اشتراک گذاری طراحی نشده است، موفق بودن آن را محدود می کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • کمپین شما باید به راحتی در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، پینترست، لینکدین و غیره) به اشتراک گذاشته شود.
  • شرکت‌کنندگان را تشویق کنید تا کمپین شما را در نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی‌شان به اشتراک بگذارند و با دادن شانس بیشتری برای برنده شدن به آنها پاداش دهید.
  • شرکت کنندگان باید بتوانند به راحتی کمپین شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند و آنها را به شرکت دعوت کنند.
  • برای برانگیختن دیالوگ پیرامون یک کمپین بازاریابی موفق، به مخاطبان اجازه دهید نظر بدهند، عکس بگیرند، فیلم بگیرند، رای دهند و غیره.

8. کمپین خود را توزیع و تبلیغ کنید

اکنون که کمپین بازاریابی خود را ایجاد کرده اید، وقت آن است که آن را تبلیغ کنید. ابتدا باید کانال مناسب را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود انتخاب کنید. اگر کسی آن را نمی بیند، ایجاد یک کمپین فوق العاده منطقی نیست. راه های زیادی برای انتشار کمپین شما وجود دارد:

  • آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید؛
  • برای مشترکین خود ایمیلی ارسال کنید و آنها را از کمپین خود مطلع کنید یا تصویری را در خبرنامه خود قرار دهید که کمپین شما را تبلیغ می کند.
  • انتشار بیانیه مطبوعاتی؛
  • برای تبلیغات (تبلیغات فیس بوک یا لینکدین، توییت های تبلیغاتی، گوگل ادوردز، تبلیغات رادیویی و غیره) مقداری پول خرج کنید.
  • جلد فیس بوک یا عکس نمایه، بیوگرافی اینستاگرام خود را با پیوندی به کمپین خود به روز کنید.
  • و غیره.

9. ROI خود را اندازه گیری کنید

همانطور که در نکته شماره 2 ذکر شد، پس از انجام هر کمپین بازاریابی، باید کارایی آن را ارزیابی کنید. اگر نتایج را ردیابی نکنید، اجرای کمپین ها چه فایده ای دارد؟ با توجه به اهدافتان سؤالاتی از خود بپرسید: چند مشترک جدید دریافت کردید؟ چه تعداد سرنخ از طریق کمپین شما به دست آمد؟ آیا فراخوان شما به هدف خود رسید؟ نتایج همه این داده ها را جمع آوری، تجزیه و تحلیل و در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند تا عناصر خلاقانه یا بودجه کمپین خود را تنظیم کنید و پس از آن کمپین های بازاریابی مرتبط تری ایجاد کنید. داده‌ها به شما امکان می‌دهند تا آزمایش، بهینه‌سازی، یادگیری و واکنش سریع با معیارهای اهداف را انجام دهید.

برای اندازه گیری ROI خود، می توانید از ابزارهای اندازه گیری داخلی استفاده کنید. بسیاری از ابزارهای دیجیتالی که این روزها می توانید پیدا کنید، معیارها و ارقامی را برای کمپین ها در اختیار شما قرار می دهند که محل خوبی برای شروع است. به عنوان مثال، Qualifio یک ماژول آمار عملکردی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا موفقیت کمپین های بازاریابی خود را ارزیابی و پیگیری کنید.

10. ادامه دهید

اکنون که وارد یک رابطه با چشم‌اندازهای جدید شده‌اید، می‌توانید پرورش آن سرنخ‌ها را آغاز کنید. کانال هایی را که از طریق آنها به شما مراجعه کرده اند را ردیابی کنید، اطلاعات مرتبط را برای آنها ارسال کنید، اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار خود به اشتراک بگذارید، و غیره. و برای انجام این کار، باید به جمع آوری داده ها ادامه دهید تا کاربران خود را بهتر بشناسید و محتوای شخصی سازی شده را ارائه دهید.

گفتگو را تا زمانی که شناخته شده و قابل اعتماد شوید ادامه دهید. وقتی زمان خرید فرا می رسد، اول به شما فکر می کنند! البته این کاری نیست که در پنج دقیقه انجام دهید، اما اگر به عناصر توضیح داده شده در بالا احترام بگذارید، مطمئناً نتایج شما مثبت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا