استراتژی سئو
استراتژی سئو چیست و چرا برای بهینه سازی موتورهای جستجو مهم است؟
استراتژی سئو یک برنامه دقیق برای بهبود رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو به منظور جذب ترافیک ارگانیک بیشتر است. این طرح از چندین رکن اساسی، از جمله خدمات سئو فنی، استراتژی محتوا، سئوی درون صفحه، ساخت لینک و تجربه کاربر نشأت می گیرد.
به زبان ساده، استراتژی سئو ارائه یک تجربه جستجوی استثنایی برای مخاطبان شماست. یکی از مزایای اصلی استراتژی بازاریابی سئو موفق این است که برند شما را در هر مرحله از سفر مشتری به جستجوگران ارائه می دهد. در نتیجه، شرکت شما بدون توجه به مرحله آنها در قیف خرید، به منبعی قابل اعتماد و آشنا برای مصرف کنندگان تبدیل می شود.
چگونه یک استراتژی سئو ایجاد کنیم؟
بنابراین، به جای ارائه یک الگوی استراتژی سئو که شما را در مسیر اشتباه قرار می دهد، به اصول کلیدی که باید هنگام ایجاد یک استراتژی جستجوی ارگانیک در نظر بگیرید، نگاهی بیاندازیم. مهم است که این اصول را به درستی دریافت کنید، چه مبتدی باشید و چه متخصص سئو. آنچه که هر استراتژی سئو باید داشته باشد که به سئو سایت نیز کمک شایانی می کند به شرح زیر است:
- هدف گذاری کلمات کلیدی
- بک لینک ها
- سئو فنی
- معیارهای سئو
استراتژی سئو موبایل از نظر گوگل چقدر اهمیت دارد؟
سئو موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن و دسترسی بازدید کنندگان به محتوای سایت و سایت شما در دستگاه های تلفن همراه است، بنابراین آنها می توانند تجربه مشابهی داشته باشند و ارزش مشابه مرورگرهای دسکتاپ را دریافت کنند.
بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است، زیرا گوگل اول ایندکس موبایل را انجام می دهد. این بدان معناست که به جای خزیدن در یک سایت دسکتاپ، الگوریتم از نسخه موبایل سایت شما هنگام فهرست بندی و رتبه بندی صفحات برای SERP ها استفاده می کند. علاوه بر این، 61٪ از جستجوهای جستجوی گوگل در ایالات متحده در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. بنابراین، با در نظر گرفتن همه موارد، استراتژی سئوی شما بدون اولویت بهینه سازی موبایل بی اثر خواهد بود.
اهمیت سئو در سال 2022
به گفته سافاری دیجیتال، تقریبا 61 درصد از بازاریابان معتقدند که سئو کلید موفقیت آنلاین است، به همین دلیل است که مشاغل مدرن به طور متوسط 41 درصد از بودجه بازاریابی و تبلیغات خود را به آن اختصاص می دهند. به طور خلاصه، صرف زمان برای ترسیم یک استراتژی سئوی مناسب می تواند نه تنها ترافیک آنلاین شما، بلکه در کل کسب و کار شما را متحول کند.
با توجه به شرایط کنونی جهان، استفاده از اینترنت به همان میزانی است که قبلا بوده است. همه گیری ما را مجبور می کند خرید آنلاین بیشتری انجام دهیم، حتی بیشتر از حد معمول فیلم و تلویزیون پخش کنیم، و برای تمام عمر به اندازه کافی در جلسات Zoom شرکت کنیم.
سئو برای بسیاری از سازمان ها در طول سال 2020 بسیار مهم بوده است و ما انتظار داریم سال 2021 نیز تقریبا مشابه باشد. بنابراین، با نزدیک شدن به سال جدید، چگونه می توانید یک استراتژی سئو ایجاد کنید که با زمان حرکت کند؟ خوب، بیایید با اصول اولیه سئو شروع کنیم.
اهداف و کاربرد سئو را تعیین کنید!
تعیین اهداف خود قبل از راه اندازی یک ابتکار بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بسیار مهم است. (مقاله مرتبط: 7 نکته طلایی برای سئو و بهینه سازی) به هر حال، بدون اهداف مشخص، فعالیتهای سئوی شما بازگشت سرمایه قابل اندازه گیری نخواهند داشت. همچنین مهم است که نتایج سئو را با معیارهای سطح بالا مانند درآمد مرتبط کنید. با شناسایی نتایج بازاریابی اهداف خود را شروع کنید و سپس برای تعیین اهداف فرآیند خود به عقب کار کنید.
آیا می خواهید فروش تجارت الکترونیک را افزایش دهید؟ برای کدام واحدهای تجاری، محصولات و خدمات؟
آیا سعی می کنید سهم بازار را در بخش های خاصی از مخاطبان افزایش دهید؟ کدام بخش ها و چگونه میزان دسترسی خود را اندازه گیری می کنید؟
آیا می خواهید ترافیک وب سایت بیشتری داشته باشید؟ چقدر ترافیک؟ چگونه ترافیک ورودی به یک صفحه را در مقابل سایرین ارزش گذاری می کنید؟ آیا به دنبال ایجاد تبدیل از طریق بازاریابی تولید تقاضا یا تولید سرنخ هستید؟ چگونه تبدیل ها و تبدیل های خرد را اندازه گیری خواهید کرد؟ چند مورد را باید ببینید و تا چه زمانی؟
توضیح انواع سئو در دیجیتال مارکتینگ
سئو روی صفحه: صفحه تمام اقداماتی که برای بالا بردن رتبه صفحه وب خود در صفحات نتایج موتورهای جستجو SERP انجام می دهید، تحت سئو On-Page قرار می گیرند.
سئو خارج از صفحه: این به هر کاری که در خارج از سایت خود انجام می دهید اشاره دارد تا عملکرد بهتری داشته باشید و در SERP های گوگل در بالاترین سطح قرار بگیرید.
سئو فنی: این تا حد زیادی برای کمک به ربات های گوگل برای خزیدن، تفسیر و فهرست بندی تمام صفحات سایت شما برای استفاده در آینده است.
سئو کلاه سفید: به تمام تکنیک های بهینه سازی که از دستورالعمل های موتور جستجوی گوگل پیروی می کنند اشاره دارد.
سئو کلاه سیاه: این دقیقا برعکس سئو کلاه سفید است، زیرا هر گونه حفره یا ضعف در الگوریتم جستجوی گوگل را پیدا کرده و از آن بهره می برد تا در SERP های خود رتبه بهتری کسب کند.
سئو کلاه خاکستری: اغلب توسط آژانس های سئو به دلیل فشار برای مشاهده نتایج سریع از مشتری و قرار گرفتن بین سئو کلاه سفید و سیاه از نظر رویکرد استفاده می شود.
سئو منفی: این کار به این منظور انجام می شود که رتبه بندی جستجوی رقیب شما آسیب ببیند تا خود شما بتوانید جای آنها را بگیرید یا از آن بهره مند شوید.
سئو محتوا: اگر به طور تصادفی محتوا تولید می کردید، به این امید که برخی از آن رتبه بندی شوند، زمان آن رسیده است که به یک استراتژی سئوی محتوای سازمان یافته تر متعهد شوید. سئوی محتوا زمانی بهترین کار را انجام می دهد که محتوا با کیفیت بالا و بهینه سازی شده برای رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو باشد.
برای دریافت استراتژی سئو سایت و آموزش سئو بیشتر وارد سایت دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی شوید و مطالب آموزنده و علمی ما را مطالعه نمائید.