فروشگاه اینترنتی

پرداخت الکترونیکی

 پرداخت الکترونیک چیست و روش های پرداخت آن به چه صورت است؟

پرداخت الکترونیکی به مشتریان این امکان را می دهد که برای محصولات یا خدمات خود به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. پرداخت های الکترونیکی درست همان چیزی است که به شما این امکان را می دهد تا از طریق فروشگاه آنلاین مورد علاقه خود لباس بخرید یا قبض تلفن خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید. بنابراین اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید، باید یک سیستم پرداخت تجارت الکترونیک داشته باشید و دقیقا نحوه عملکرد آن را یاد بگیرید.

همانطور که می دانید پرداخت الکترونیکی برای مصرف کننده بسیار راحت است. در بیشتر موارد، شما فقط باید یک بار اطلاعات حساب خود، مانند شماره کارت اعتباری و آدرس حمل و نقل خود را وارد کنید. سپس اطلاعات در یک پایگاه داده در سرور وب خرده فروش ذخیره می شود. هنگامی که به وب سایت برگشتید، فقط با نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید. انجام یک تراکنش به سادگی کلیک کردن با ماوس است تنها کاری که باید انجام دهید این است که خرید خود را تأیید کنید و کارتان تمام شد. در این صورت شما به راحتی می توانید تمام پرداخت الکترونیکی خود را انجام دهید.

سیستم پرداخت الکترونیکی چیست؟

پرداخت الکترونیکی یا پرداخت های الکترونیکی، روشی برای انجام تراکنش ها یا پرداخت قبوض به صورت آنلاین یا از طریق رسانه الکترونیکی، بدون استفاده از چک فیزیکی یا پول نقد است. محبوب ‌ترین روش‌ های پرداخت الکترونیکی عبارتند از: کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی، کارت‌های مجازی و ACH واریز مستقیم، بدهی مستقیم و چک الکترونیکی. در اکثر روش‌های پرداخت الکترونیکی، هزینه‌ها و کارمزدهای سخت مرتبط با پرداخت‌های سنتی B2B مانند چک دیگر وجود ندارد.

پرداخت الکترونیک هزینه های کسب و کار را به شدت کاهش می دهد. هرچه پرداخت‌های بیشتری را به صورت الکترونیکی پردازش کنند، هزینه کمتری برای کاغذ و هزینه پستی می ‌کنند. ارائه پرداخت الکترونیکی همچنین می تواند به کسب و کارها در بهبود حفظ مشتری کمک کند. احتمال بازگشت مشتری به همان سایت تجارت الکترونیک که اطلاعات او قبلا وارد و ذخیره شده است بیشتر است.

در این مبحث قصد داریم انواع پرداخت الکترونیکی را بررسی کنیم، مزایا و محدودیت های آن را مورد بحث قرار دهیم و نحوه افزودن قابلیت پرداخت الکترونیکی را به وب سایت خود توضیح دهیم و در مقالات بعدی به توضیح کامل بازاریابی بی تو سی b2c می پردازیم.

انواع روش های پرداخت الکترونیکی را بدانید.

پرداخت کارت اعتباری:

پرداخت از طریق کارت یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین روش ها نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی است. استفاده از کارت های اعتباری ساده و ایمن است. مشتری فقط باید شماره کارت، تاریخ انقضا و CVV را وارد کند که به عنوان یک اقدام پیشگیرانه معرفی شده است.

پرداخت های پیش پرداخت کارت:

به عنوان جایگزینی برای کارت های اعتباری یا دبیت، کارت های پیش پرداخت معرفی شده اند. کارت های اعتباری دارای ارز مجازی هستند که در آنها ذخیره شده است. اگرچه نرخ پذیرش کارت‌های پیش ‌پرداخت پایین است، اما به تدریج برای دسته‌های خاص محبوب می‌شوند.

نقل و انتقالات بانکی:

اگرچه امروزه محبوب نیست، اما هنوز انتقال بانکی به عنوان یک روش پرداخت ضروری برای تجارت الکترونیک در نظر گرفته می شود.

کیف پول الکترونیکی:

کیف پول الکترونیکی نیاز به ثبت نام از سوی تجار و همچنین مشتریان دارد. پس از ایجاد یک حساب کیف پول الکترونیکی و پیوند آن به حساب بانکی، می توانند وجوه را برداشت یا واریز کنند. کل روش با کیف پول الکترونیکی آسان و سریع است. کیف پول الکترونیکی که به عنوان یک روش پرداخت دیجیتال پیشرفته و فوری در نظر گرفته می شود، می تواند با استفاده از قابلیت های پیشرفته مانند NFC با کیف پول های موبایل ادغام شود.

پول نقد:

پول نقد اغلب برای کالاهای فیزیکی و معاملات نقدی هنگام تحویل استفاده می شود. این کار با چندین خطر مانند عدم تضمین فروش واقعی در حین تحویل و سرقت همراه است. اگرچه امروزه، پرداخت نقدی هنگام تحویل لزوما به این معنا نیست که مشتریان با پول نقد پرداخت کنند بلکه آنها می توانند از کارت یا پرداخت تلفن همراه استفاده کنند.

پرداخت موبایلی:

پرداخت موبایل یا پرداخت دیجیتال یک راه حل سریع برای مشتریان ارائه می دهد. برای راه اندازی روش پرداخت تلفن همراه، مشتری فقط باید نرم افزار را دانلود کرده و آن را به کارت اعتباری پیوند دهد.

مزایای استفاده از پرداخت الکترونیکی چیست؟

پرداخت‌های الکترونیکی و سیستم‌های پرداخت الکترونیکی هم برای کسب ‌و کارها و هم برای تامین ‌کنندگان آنها بسیار راحت هستند. در زمینه حساب های پرداختنی، پرداخت های الکترونیکی در مقایسه با چک های سنتی، یک برد است، زیرا هزینه ها را کاهش می دهد، روابط را بهبود می بخشد، دید را افزایش می دهد و امنیت بیشتری را در مقایسه با چک های سنتی ایجاد می کند. که به این صورت است:

کاهش هزینه‌های پردازش: هرچه یک کسب ‌و کار بتواند پرداخت‌های بیشتری را به صورت الکترونیکی پردازش کند، هزینه‌های کمتری را برای کاغذ و هزینه پست، همراه با زمان مورد نیاز برای چاپ، امضا، ارسال چک‌ها و ارسال چک‌ها صرف می ‌کند. در واقع، تغییر به یک استراتژی پرداخت الکترونیکی جامع می تواند هزینه های پردازش پرداخت را تا 80 درصد کاهش دهد.

تقویت روابط تامین ‌کننده: کسب ‌و کارها می ‌توانند روابط فروشنده را با تسهیل پرداخت‌های سریع‌ تر و ایمن ‌تر که شامل داده‌های حواله ‌ای غنی برای تطبیق آسان‌ تر است، بهبود بخشند.

افزایش امنیت پرداخت: پرداخت‌های الکترونیک ذاتا امن ‌تر از چک‌های کاغذی هستند و روش‌های خاصی مانند کارت‌های مجازی حتی محافظت بیشتری در برابر کلاهبرداری ارائه می‌دهند.

دید پیشرفته: سیستم‌های پرداخت الکترونیکی به کسب‌ و کار شما دید بیشتری از وضعیت پرداخت، معیارهای مالی و مسیرهای حسابرسی دقیق‌تر می‌دهند. آنها علاوه بر این هزینه ها و احتمال اشتباهات ورود اطلاعات را کاهش می دهند.

آیا پرداخت الکترونیک دارای امنیت بالا است؟

امنیت کارت اعتباری اولویت اصلی هر کسب و کاری است که بسیار حائز اهمیت است، به خصوص اگر یک فروشگاه آنلاین دارید یا از اینترنت برای انجام تراکنش ها به هر طریقی استفاده می کنید. اما نگران نباشید، تعدادی استاندارد و پروتکل امنیتی برای تضمین امنیت تراکنش های آنلاین وجود دارد.

مطالعه بیشتر: فروشگاه اینترنتی

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا