سئو

طراحی مجدد وب سایت: 9 گام برای موفقیت

دیگر سایت فعلی خود را دوست ندارید؟ آیا می‌خواهید طرح سایت را تغییر دهید یا ساختار را به طور کامل اصلاح کنید؟ بنابراین طراحی مجدد وب سایت شما ضروری است.
ایجاد یک سایت بر اساس دو اهرم اصلی است، برای ایجاد سایتی که نه تنها زیبا است، بلکه نیازهای کاربران را نیز برآورده می‌کند، اطمینان از انسجام این دو آیتم ضروری است:

  • جنبه خلاقانه ای که طراحی سایت را نشان می دهد
  • جنبه عملکردی

از چه اشتباهاتی باید اجتناب کرد و بهترین شیوه ها را در طول طراحی مجدد باید اعمال کرد؟ در این مقاله از نسخه اصلی 9 مرحله برای طراحی مجدد سایت خود را با موفقیت دنبال کنید:

سایت خود را دوباره طراحی کنید
مراحل طراحی مجدد وب سایت

1- سایت فعلی خود را مرور کنید

چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید؟

طراحی دوباره سایت فرصتی است تا تمام سوالات مرتبط در مورد سایت را از خود بپرسید. بسیاری از مردم طراحی مجدد را با تغییر کلی در طراحی سایت برابر می دانند، در حالی که لزوماً اینطور نیست. می‌خواهید با صفحات قدیمی خود چه کار کنید؟

فهرستی از همه چیزهایی که در مورد سایت خود دوست دارید ایجاد کنید: رنگ ها، تایپوگرافی، ویژگی ها. و لیست دیگری از چیزهایی که می‌خواهید تغییر دهید. به یاد داشته باشید: طراحی مجدد یک بهبود در سایت فعلی است. نگه داشتن آنچه دوست دارید در سایت به شما زمان بیشتری می‌دهد تا روی چیزهایی که دوست ندارید تمرکز کنید.
در صورتی که هیچ چیز در سایت فعلی شما را خوشحال نمی کند، این فرصتی است که همه چیز را تغییر دهید.

تفاوت های عمده ای بین ایجاد و طراحی مجدد یک وب سایت وجود دارد. یک سایت جدید این مزیت را دارد که با مسئولیت خنثی شروع شود، به این معنا که اولین نسخه سایت است و هیچ نقطه مقایسه ای وجود ندارد. در حالی که برای طراحی مجدد، شما تجربه ای با سایت دارید و این فرصتی است برای اصلاح مواردی که بار اول کار نکرد. بنابراین نیاز بیشتری برای انجام صحیح آن وجود دارد.

موفقیت در طراحی مجدد وب سایت و ایجاد سایت به هیچ وجه یکسان نیستند.

طراحی مجدد سایت

2- رقبا را تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل رقابت همیشه چیزهای جالبی به شما یاد می‌دهد. اما فراتر از طراحی، به منابع ترافیک سایت و استراتژی های رقبای خود برای ایجاد سرنخ و فروش علاقه مند شوید.

چرا در تحلیل تا این حد پیش می رویم؟ طراحی مجدد فرصتی برای اصلاح ساختار درختی سایت شما است تا خود را برای پرس و جوهای جدید قرار دهید. اکنون زمان آن است که در مورد استراتژی سئو خود فکر کنید و احتمالاً اصلاحات لازم را انجام دهید. زیرا قرار نیست هر روز یک طراحی مجدد انجام دهید.

3- مخاطب خود را دقیقاً تعریف کنید

ممکن است قبل از ایجاد سایت فعلی به مخاطبان خود فکر کرده باشید. ضروری است که بر روی نیازهای مخاطبان خود متمرکز بمانید و برای انجام این کار، باید آنها را به بهترین شکل ممکن بشناسید.

هنگامی که مخاطبان خود را به وضوح تعریف کنید، خواهید دانست که بازدیدکنندگان شما امیدوارند چه اطلاعاتی را در سایت شما بیابند.

بنابراین اگر هنوز آن را انجام نداده اید، این فرصتی است تا با بهره گیری از تجربه خود آن را مرور کنید. و حتی اگر قبلاً این کار را انجام داده باشید، ممکن است با گذشت زمان، چشم‌انداز شما تکامل یافته باشد. مطالعه فقط می‌تواند برای شما مفید باشد.

4- ویژگی های جدید را کاوش کنید

چگونه می توانید عملکرد سایت خود را بهبود بخشید؟

اکنون که دقیقاً خواسته‌های مشتریان خود را مشخص کرده‌اید، زمان آن رسیده است که عملکردهای موجود در سایت خود را اضافه یا اصلاح کنید: برای مثال یک فضای خصوصی برای مشتریان خود ایجاد کنید یا فضاهای نظر اضافه کنید. بهترین کار نوشتن لیستی از ویژگی هایی است که می خواهید در سایت خود پیاده سازی کنید.

همانطور که اغلب در اینترنت اتفاق می‌افتد، شما به ابزارهای آماری برای تجزیه و تحلیل سفر بازدیدکنندگان خود در سایت خود نیاز دارید. گوگل آنالیتیکس ابزار خوبی برای این کار است. این به شما کمک می کند تا درک کنید که کاربران اینترنت چگونه با سایت شما تعامل دارند. بهبودهایی که انجام می‌دهید باید ناوبری را آسان تر کند و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

این مرحله به کار بیشتری نسبت به قسمت طراحی سایت نیاز دارد، اما متأسفانه اغلب نادیده گرفته می شود، حتی اگر بسیار مهم باشد. یک طراحی زیبا ممکن است بازدیدکنندگانی را برای اولین بار جذب کند، اما ناوبری کارآمد و شهودی بازدیدکنندگان تکراری را جذب می کند.

بیشتر بخوانید: تجزیه و تحلیل وب سایت

5- از داده های کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید

سلامت سایت شما چیست؟ کنسول جستجوی گوگل اطلاعات ارزشمندی در مورد وضعیت نمایه سازی و صفحات به اشتباه به شما می دهد. اگر قبلاً یک حساب کنسول جستجوی Google ندارید، اکنون زمان آن است که این کار را انجام دهید.

طراحی مجدد وب سایت شما فرصتی برای خلاص شدن از شر هر چیزی است که در سایت شما کار نمی‌کند و شروع به کار بر روی یک پایه خوب است.

6- استراتژی محتوا را اجرا کنید

همانطور که احتمالا می دانید، محتوا یک اهرم مهم برای سایت شما است.

آیا سایت فعلی شما موضوعات مرتبط با کسب و کار شما را به شیوه ای مرتبط پوشش می‌دهد؟ برای جذب بازدیدکنندگان جدید و مهمتر از همه، بازگرداندن آنها به سایت خود، باید محتوای منحصر به فرد و اصلی تولید کنید. منظم بودن انتشار نیز ضروری است.

ساختار جدید سایت شما باید در خدمت استراتژی محتوای شما باشد: چگونه اخبار خود را برجسته کنیم؟ آیا باید یک صفحه وبلاگ ایجاد کنید یا اخبار خود را در هر دسته ادغام کنید؟ تنظیم یک تقویم تحریریه به شما کمک می کند تا به طور منظم برای سایت خود محتوا ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید که محتوا لزوما به معنای متن نیست. تصاویر و ویدئوها نیز از منابع محبوب محتوا در وب هستند.

طراحی مجدد وب سایت چقدر هزینه دارد

7- استراتژی دیجیتال خود را مرور کنید

ما فقط در مورد استراتژی محتوای شما صحبت کردیم. اما کل استراتژی دیجیتال شما باید هنگام طراحی مجدد سایت بهینه شود.

برای مثال، ممکن است ایجاد کنید:

  • یک خبرنامه ماهانه یا هفتگی برای بهبود استراتژی دیجیتال شما
  • استراتژی بازاریابی ایمیلی را اجرا کنید

آیا سایت شما برای تبدیل موثر بازدیدکنندگان به مشترک طراحی شده است؟ از طراحی مجدد سایت خود برای اجرای بهینه سازی های لازم برای بازاریابی دیجیتال خود بهره ببرید.

8- بهینه سازی سئو

طراحی مجدد یک وب سایت از نقطه نظر سئو یک عملیات ظریف است. شما برای راه اندازی یک سایت موفق و کسب موقعیت در موتورهای جستجو بسیار کار کرده اید، شرم آور است که همه چیز را خراب کنید. تشریح تمام عملیات سئو که باید انجام شوند به یک مقاله کامل نیاز دارد. ساده ترین راه این است که از یک متخصص SEO یا یک آژانس متخصص در طراحی مجدد وب سایت مانند ما پشتیبانی کنید.

9- یک داشبورد راه اندازی کنید

این باید راهنمای شما در طول کل طراحی مجدد باشد. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، اما باید داشبورد به اندازه کافی دقیق داشته باشید تا بتوانید تمام مراحل را گزارش دهید و پیشرفت طراحی مجدد را دنبال کنید. تمام لیست های ذکر شده در بالا باید در این سند ارجاع داده شوند.

اگر پروژه شما دارای ضرب الاجل با تاریخ های مشخص برای هر مرحله کلیدی باشد، دیگر زمان آسانی برای اجرای آنها و رسیدن به اهداف خود نخواهید داشت.

اگر می‌خواهید در پروژه طراحی مجدد خود موفق شوید، رعایت ضرب الاجل ضروری است. آیا نمایشگاه تجاری آینده دارید یا محصول جدیدی را عرضه می کنید؟ شما نمی توانید در طراحی مجدد وب سایت خود تاخیر داشته باشید، موفقیت کسب و کار شما به آن بستگی دارد.

اکنون زمان آن است که با در نظر گرفتن تمام این نکات اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: محتوای یونیک

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا