سئو

7 نکته طلایی برای سئو و بهینه سازی سایت

سئو یک روشی است که به واسطه آن میتوان در نتایج اول گوگل حاضر شد. اما نکته مهم برای رسیدن به رتبه اول گوگل، رعایت اصول سئو بر طبق قوانین نا نوشته گوگل است.در این مقاله 7 نکته طلایی برای سئو و بهینه سازی سایت را قید خواهیم کرد.

سئو

بهینه سازی و سئو سایت، یک روش بازاریابی برای برندسازی و البته فروش محصول ویا خدمات است. از زمانی که طراحی سایت را انجام میدهید، باید به نکات سئو نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. روزانه فعالیت تولید محتوا داشته باشید و فرآیند لینک سازی را جدی بگیرید. شاید افراد مبتدی در روزهای اول کاری استرس داشته باشند اما جای نگرانی واقعا وجود ندارد.

سئو یک کار مستمر است و مزد را کسی خواهد گرفت که بهترین فعالیت را از خود به مخاطب نشان دهد. 

اما قبل از اینکه به 7 نکته طلایی برای سئو اشاره کنیم! بهتر است کمی در خصوص چیستی و مشخصات سئو بپردازیم. با نسخه اصلی همراه باشید!

آنچه در این مطلب می خوانید:

7 نکته طلایی برای سئو

تعریف سئو سایت

سئو در واقع به مجموعه ای از عملکردهایی که در جهت بهینه سازی سایت و گرفتن رتبه در نتایج جستجوی گوگل صورت میپذیرد گفته میشود. در واقع SEO مخفف 3 کلمه‌ی Search Engine Optimization است .

این بهینه سازی بر اساس قوانین نانوشته ای میباشد که از جانب گوگل تعیین میشود. قطعا در برخی شرایط بین سئوکاران اختلاف نظر های زیادی به چشم خواهد خورد. البته که ممکن است هر دو طرف در کار خود موفق باشند!

علت این اختلافات، نبودن قوانین مکتوب و تایید از جانب گوگل است! علت نبود این قوانین تلاش برای بهتر شدن در ارائه خدمات به مخاطبین است.

شاید قشنگ ترین قسمت سئو همین است که باید بر طبق قوانینی بجنگید که از آن بی خبر هستید!

البته که در فضای اینترنت و وضعیت اطلاع رسانی های همگانی، امروزه درصد زیادی از این قوانین بدست آمده است.

مقاله 7 نکته طلایی برای سئو سایت

شرکت گوگل هم در تلاش است که این موارد را در جهت بهبود خدمات رسانی به مخاطبین تغییر دهد و مخفی نگه دارد. اگرچه بازار مرورگر ها معطوف به گوگل است، اما نمیتوان از برند هایی مثل بینگ (bing) نیز غافل شد.

بازاریابی در اینترنت زمانی دلنشین است که با کمترین هزینه بیشترین ثمر را داشته باشد و قیمت سئو در مقابل راه های دیگر، به صرفه‌تر خواهد بود. طبق بررسی ها، بیشترین بازده‌ای و برگشت پول از بودجه تبلیغات توسط سئو صورت میگیرد.

اگر درک درستی از سئو و بهینه سازی در ذهن وبمستر ایجاد شود، کار آسان خواهد شد. بدانید که “مغزهای هوشمند گوگل” برای آنالیزهای سایت هر روز پیشرفته تر خواهند شد و درک بهتری از عملکرد سایت خواهند داشت. پس به این نتیجه برسیم که برای کسب رتبه اول گوگل، به بهترین شکل ممکن باید عمل کرد.

چرا سئو سایت برای هر بیزینسی مهم است؟

طبق تحقیقات انجام شده، سئو سبب موفقیت در برند سازی و البته فروش کالا و خدمات میشود. وقتی سایت در صفحه اول قرار میگیرد، نام آن ذهن مخاطبین ماندگار خواهد شد.

تعریف سئو

مطالب مفید درج شده هم سبب میشود که اعتماد آنان جلب شود. کلیک های روزانه باعث افزایش ترافیک سایت میشود. اگر هم این ترافیک به درستی هدایت شود، سایت رتبه خواهد گرفت.

بیش از 90% ورودی های ارگانیک سایت ها از طریق موتورهای جستجو می‌باشد و به همین طریق میتوان رنکینگ سایت را هم ارتقا داد.

بدانید که:

سئو یک سرمایه گذاری است و اگرچه در آینده پرسود است

اما امروز برای شما هرگز سود نخواهد داشت!

پس نیاز است که برای بدست آوردن نتایج ارگانیک کمی زمان خرج بهینه سازی نمایید.

نکته مهم دیگر اینست که اگر چه تبلیغات پولی مثل گوگل ادز، میتواند سبب جذب ترافیک در سایت شود، اما با پایان بودجه شما ترافیک ایجاد شده از بین خواهد رفت ولیکن سئو برای سایت ماندگار خواهد بود.

 

4 قانون مهم را هرگز فراموش نکنید:

 

  1. هدف پاسخ دادن به سوالات ایجاد شده برای مخاطبین باشد، نه گوگل!
  2. یادمان باشد که بهترین سئو کار هم که باشیم، باز هم شاگرد گوگل هستیم!
  3. روبات های گوگل دنبال پاسخ مخاطبین هستند، پس فکر ترفند های سئو کلاه سیاه نباشید!
  4. همیشه و همیشه این 3 قانون را فراموش نکنید.

جدول اصطلاحات پرکابرد در سئو:

 

SERPصفحه نتایج موتور جستجو
CTR نرخ کلیک
CTAفراخوان برای اقدام
CROبهینه سازی نرخ تبدیل
UX تجربه کاربری

 

برای بدست آوردن رتبه اول گوگل چه کارهایی باید انجام داد؟

7 نکته طلایی برای سئو

سعی کنید گوگل را فریب ندهید و همچنین امور سئو را برای خود سخت و دشوار نکنید. با این حال خواهید دید که سئو کار سختی نخواهد بود.

بهره بردن از اصول مقدماتی برای سئو و همین 7 نکته طلایی که برای سئو در ادامه به آن پرداخته میشود چقدر میتواند برای سایت مفید باشد. حتما نباید سئو کار باشید تا بتوانید به نتایج اول گوگل برسید. رعایت کردن چند تکنیک ساده و در عین حال تولید محتوای یونیک، شما را به مقصد خواهد رساند.

1- سئو فنی

طراحی سایت شما میتواند با CMS های ساده باشد! مثل وردپرس. بدانید اگر نکات اولیه در طراحی سایت بهینه سازی نشود و گوگلبات ها توان خزیدن در صفحات سایت شما را نداشته باشند، سایت ایندکس نخواهد شد.

سئو فنی

در واقع سئو فنی مورد شماره یک از 7 نکته طلایی برای سئو است. یعنی سایت شما توانایی ورود گوگلبات ها را داشته باشد و برگه ها و صفحاتی که ایجاد میکنید به راحتی قابل ایندکس شدن باشد. اگر سایت شما ایندکس نشود یعنی شانسی برای حضور در نتایج گوگل را نخواهید داشت.

حالا باید چند مقدمه را برای سئو فنی از لحظه طراحی سایت در نظر بگیرید!

واژه سئو فنی را سخت تصور نکنید، فقط کافیست یک سری نکات طلایی را برای خوش‌آمد گویی به ورود گوگل آماده کنید.

1-1 : نقشه سایت “sitemap

اگر از وردپرس استفاده میکنید، کار راحت است. کافیست افزونه وردپرس مرتبط را نصب کنید تا بتوانید نقشه سایت خود را ایجاد نمایید. نقشه سایت معمولا به شکل آدرس زیر میباشد:

yourdomain.com/sitemap.xml

اگر از افزونه هایی مانند YOAST استفاده میکنید، در درون همین پلاگین، گزینه ای برای دریافت نقشه سایت وجود دارد. مانند عکس زیر:

7 نکته طلایی برای سئو نقشه سایت

جهت نصب افزونه یواست سئو کلیک کنید

پس از نصب این افزونه، میتوانید وارد قسمت تنظیمات بشوید و سپس در قسمت امکانات، نقشه سایت را بیابید. روی علامت سوال کلیک کنید و از قسمت مشاهده نقشه، نقشه های سایت خود را ببینید.

پس از آن به سراغ گوگل سرچ کنسول بروید و در قسمت SITEMAP نقشه XML سایت را آپلود نمایید.

جهت مشاهده نقشه سایت نسخه اصلی میتوانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

نمونه نقشه سایت

1-2 ایجاد کردن یک فایل Robots.txt

به این صورت که شما با یک سری دستورالعمل های متنی به خزنده های دستور ایندکس شدن و نشدن را خواهید داد. دقیقا مانند یک نقشه سایت میتوانید برای گوگل تفهیم کنید که کدام صفحه نیاز به اندکس شدن دارد و کدام ندارد.

Robots.txt یک دستورالعمل ساده ای دارد، اما وقتی به درستی تنطیم نشود، میتواند نمایه سازی سایت شما را با مشکل مواجه کند. بنابراین ارزش دارد که کمی برای آن وقت بگذارید.

مقاله تنظیمات Robots.txt میتواند برای شما مفید باشد.

اگر از پلاگین یواست نیز بهره میبرید، قطعا کار برای شما راحت خواهد بود، کافیست تنظیمات فایل robots.txt را در “یواست” بیابید.

در افزونه Yoast، به Tools > File editor بروید و دکمه ای برای «ایجاد فایل robots.txt» را مشاهده خواهید کرد.

اگر در زمان طراحی سایت برای ایندکس نشدن سایت توسط موتورهای جستجو تیک (عدم ایندکس شدن) فعال باشد! هرگز خزنده ها وارد سایت شما نخواهند شد.

معمولا طراحان سایت تا زمان اتمام طراحی این گزینه را فعال میکنند تا جهت اشتباه تشخیص ندادن محتوای اصلی سایت، توسط خزنده ها ثبت نشوند.

2- ریسپانسیو Responsive

ریسپانسیو بودن به معنی این است که سایت شما در تمامی دستگاه ها، به خصوص در تلفن های همراه به درستی نمایش داده شود! اصطلاحا از واژه واکنشگرا نیز استفاده میشود.

ریسپانسیو

الگوریتم های گوگل از سال 2016 تصمیم گرفتند که قبل از فهرست بندی و رتبه دادن به سایت، ابتدا نحوه نمایش سایت مدنظر را در گوشی همراه و سایزهای متفاوت نمایشگر ها مورد ارزیابی قراردهند. گوگل به خوبی میداند که بیشترین سطح بازدید از سایت ها توسط مرورگرهای موبایل صورت میگیرد.

اگر میخواهید یک سایت ریسپانسیو داشته باشید همین حالا با آژانس دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی تماس بگیرید و به باشگاه مشتریان ما بپیوندید. طراحی سایت در نسخه اصلی میتواند برای شما یک تجربه دلنشین باشد.

اینکه گوگل تصمیم گرفته است به ریسپانسیو بودن سایت ها بهای ویژه ای دهد، سهم بیش از 60 درصدی سرچ کاربران در مرورگرهاست که از تلفن های اسمارت خود بهره میبرند. این آمار همواره در حال بیشتر شدن است و طبق گزارشات خبری گوگل در سال 2018، 27.800.000 میلیارد سرچ و جستجو بیشتر از آمار دسکتاپ بوده است.

 

اگر سایت در گوشی به درستی اجرا نشود، کاربر سایت را ترک میکند!

یادتان باشد که هدف از سئو و بهینه سازی سایت، نتیجه گرفتن کاربر است! یعنی کاربر باید به هدف خود برسد. اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد و بدرستی اجرا نشود، کاربر از سایت خارج میشود، که به آن میگویند نرخ پرش (bounce rate)

بنابراین رفتارکاربر زیر نظر مستقیم گوگل پیش میرود. پس در زمان طراحی سایت به ریسپانسیو بودن اهمیت زیادی بدهید. زیرا راحتی کاربر در کارکردن با سایت شاید مهمترین قسمت از 7 نکته طلایی برای سئو باشد.

برای اینکه بدانید چند درصد از کاربرانی که وارد سایت شما شده اند از طریق موبایل بوده اند، کافی است که به گوگل آنالیتیکس خود مراجعه نمایید. آنجا برای شما نتایج حیرت انگیزی رقم خواهد خورد و اهمیت ریسپانسیو بودن برای سایت و سئو مشخص خواهد شد.

 

3- گواهی SSL و از سال 2022 گواهی نامه SSL غیر رایگان

یکی دیگر از 7 نکته طلایی برای سئو سایت، گواهی SSL است که البته از اواخر سال 2021 میلادی و ارتقا الگوریتم های گوگل، اهمیت ویژه ای به SSL داده اند. حتی اولویت را در SERP، با سایت هایی قرار دادند که از گواهی SSL پولی (غیر رایگان) بهره می‌برند.

گواهی SSL، لایه های امنی هستند که بر روی سرور سایت نصب میشوند و در نقش یک لایه امنیتی بر روی سایت قرار میگیرند.

در واقع سایت هایی که با HTTPS شروع میشوند و نماد قفل را در کنار URL  خود دارند، از گواهی SSL  برخوردارند. این لایه امنیتی یک فاکتور ضروری برای سایت است که میتوانید از ارائه دهنده سرور خود، خریداری نمایید.

هرچند که نسخه های رایگان نیز به راحتی برای شما قابل نصب است اما توجه نمایید که میتوانید برای بهبود سئو سایت خود، حتما از گواهی نامه های معتبر غیر رایگان استفاده نمایید.

برای خرید گواهی SSL کلیک کنید

دارا بودن SSL یکی از فاکتورهای مهم در سئو سایت است

4- سرور قدرتمند

فرض کنید خود شما از طریق جستجوی گوگل وارد سایتی شدید که سرعت لود آن کم باشد! یا اصلا نتوانید وارد بشوید و یا اتصالی ناپایدار داشته باشید! عملکرد شما قطعا خروج زود هنگام از سایت مد نظر است، فارغ از هر نتیجه ای که میخواهید از جستجوی مطلب خود بگیرید.

در این مواقع گوگل هم مثل شما تصمیم خواهد گرفت! یعنی اولویت بازدید را با سایتی در نظر خواهد گرفت که زودترین زمان بارگزاری را داشته باشد. شما نیز همین کار را خواهید کرد!

سرور و ارائه دهنده ی هاست شما، باید قدرت بالایی داشته باشد. معیار سرعت سایت یکی از 7 نکته طلایی برای سئو است که باید به شدت به آن توجه نمایید. همچنین در زمان طراحی سایت و بهینه سازی برای سئو، باید مواردی که سبب ارتقا سرعت سایت میشود را مد نظر قرار دهید.

میزبانی هاست را در اختیار سروری قراردهید که سرعت بالا و پایداری در ارائه سرویس داشته باشد

از جمله مواردی که باید در زمان انتخاب سرور هاست خود مد نظر بگیرید:

  • کمترین زمان خرابی و قطعی را دارا باشد.
  • پشتیبانی 24 ساعته و پاسخگو داشته باشد.
  • امنیت سرور تضمین شده باشد.
  • سرعت سرور بالا باشد و از تکنولوژی های بروز برخوردار باشد.

مطمئن باشید که سرور نقش سازنده ای در رتبه سئو سایت خواهد داشت.

بهینه سازی سایت

5- بک لینک back link

بک لینک سازی یکی دیگر از نکات مقاله 7 نکته طلایی برای سئو سایت میباشد. اهمیت بک لینک ها به گرفتن قدرت از سایت های دیگر است. بنابراین باید از سایت هایی بک لینک بگیرید که خود آن سایت ها قدرت و محبوبیت بالایی نزد گوگل داشته باشند.

اگر در نتایج گوگل رصد کنید، متوجه خواهید شد که عموما سایت هایی در نتایج بالاتر قرار گرفته اند که: از تعداد بک لینک های بیشتری برخوردار هستند.

خزیدن موتور های جستجو در سایت های مختلف، از طریق لینک ها صورت میگیرد. همانطور که شما باید در مقاله های خود لینک سازی داخلی انجام دهید، باید لینک صفحات خود را در سایت های دیگر نیز قرار دهید.

لینک هایی که سایت های پرقدرت دریافت میکنید به نحوی دریافت رای اعتماد است که سبب میشود گوگل نیز به سایت شما اعتماد نماید. اما اهمیت بک لینک ها به کیفیت آن مرتبط است، نه تعدد لینک!

سعی کنید در سایت هایی لینک سازی نمایید که به فعالیت سایت شما مرتبط باشند.

راه های زیادی برای ساختن بک لینک وجود دارد. اما شما خودتان باید تشخیص دهید که: این لینک های چقدر میتوانند در بهبود رتبه سایت شما تاثیرگذار باشند.

هرگز از روبات های بک لینک ساز و یا لینک های پولی استفاده نکنید که سبب سقوط سایت خواهد شد!

سعی کنید توسط ابزارها مثل MOZ و یا AHREF سایت های رقیب را آنالیز کنید. ببینید که آنان از کجا لینک گرفته اند! شما نیز تکرار کنید.

انتشار پست ها در وبلاگ های قدرتمند و دریافت بک لینک با انکرتکست مناسب، یکی دیگر از راه های مناسب برای دریافت بک لینک میباشد.

رپورتاژ آگهی در حدی که مورد جریمه گوگل قرار نگیرید!

انتشار ویدئو در رسانه های تصویری و شبکه های اجتماعی با درج لینک سایت ها نیز میتواند به شما بک لینک های معتبری بدهد.

ساخت بک لینک در عملکرد های سئو یک دغدغه اساسی است که اگر بک لینک های مضرر بسازید، قطعا روند سئو شما را مختل خواهد کرد.

مقاله آموزش ساخت بک لینک میتواند برای شما مفید باشد.

تولید محتوا برای سئو سایت

 

6- تولید محتوای با ارزش

محتوا پادشاه سئو است! این را به شدت تاکید میکنم که سهم تولید محتوا با کیفیت در بهینه سازی و سئو سایت، 50% از راه است. بنابراین ششمین نکته از 7 نکته طلایی برای سئو سایت، تولید محتوا است.

تصور کنید شخصی از شما در خصوص A توضیح میخواهد، باید تمام و کمال به آن موضوع پاسخگو باشید! اگر نتوانید او را تفهیم نمایید، سوال خود را از دیگری خواهد پرسید. تولید محتوا نیز همینطور است! باید کیفیت محتوای شما به گونه ای باشد که مخاطب سایت شما، جواب تمام سوال های خود را دریافت نماید.

سایت شما باید پایان جستجوی مخاطب در گوگل باشد.

امروزه بازاریابی محتوا یکی از اصول دیجیتال مارکتینگ مبدل شده است و با توجه به تغییر رویه گوگل و حساس شدن الگوریتم ها به نوع محتوا! بحث تولید محتوای با کیفیت داغ شده است و همه به دنبال محتوایی با کیفیت هستند.

برای آموزش تولید محتوا با کیفیت کلیک کنید

نوشتن محتوای متنی کافی نیست! باید تولید محتوای شما کامل باشد. فیلم ، پادکست، عکس، جداول و نمودارها نیز میتوانند،

بخشی از تولید محتوای شما باشند.

در تولید محتوا، مبتکر باشید! از عناوین جذاب استفاده کنید. در عنوان خود از اعداد بهره ببرید! اعداد امتیاز خوبی برای کسب نتیجه خواهند داشت.

محتوای کافی تولید کنید، نه زیاد! اگر بیهوده مطلب بگذارید و از این موضوع به موضوع دیگر ربط دهید، قطعا محتوای شما، محتوای سوخته خواهد شد.

از تصاویری بهره ببرید که کیفیت بالایی داشته باشد، و تا جای ممکن آنها نیز کپی نباشند! حتما به موضوع مرتبط باشند و پیام شما را برسانند. ALT تصاویر را جدی بگیرید. سئو یک حمله همه جانبه است و از تمام روش های ممکن باید بهره ببرید.

80% از محتوا نویسان، مطالب را کپی میکنند و با تغییراتی جزئی سعی دارند که آن را یونیک جلوه دهند. در حالی که اینگونه محتوا ها توسط الگوریتم پنگوئن جریمه خواهند شد! پس تمرکز خود را در تولید محتوای با کیفیت بگذارید.

 

7- کلمه کلیدی

کلمه کلیدی در نظر موتورهای جستجو، بسیار با ارزش است اما حد زیاد استفاده از آن، سبب جریمه و از دست دادن اعتبار پست و یا حتی سایت خواهد شد.

کلمه کلیدی

7 نکته طلایی برای سئو سایت با کلمه کلیدی و اهمیت آن پایان می یابد. اما کلمه کلیدی برای سئو بیش از حد مهم است و باید کمی به توضیح آن بیشتر بپردازیم. هرچند که در مقاله کلمه کلیدی به آن مفسر پرداخته ایم.

هر نوشته ی شما باید با محوریت یک موضوع باشد. عنوان موضوع شما میشود کلمه کلیدی! حالا باید در نوشته خود از کلمه کلیدی به اندازه کافی بهره ببرید. نه زیاد و نه کم!

کلمه کلیدی را در برچسب های پست به کار ببرید. سیگنال هایی که گوگل از برچسب ها دریافت میکند، قابل درک است. همچنین از دسته بندی مرتبط و هم خانواده استفاده نمایید. مثلا برای مقاله 7 نکته طلایی برای سئو، همکاران ما در تیم سئو از برچسب مشابه عنوان بهره بردند و از دسته بندی “سئو” استفاده نمودند. تمام محتواهای نسخه اصلی که به نحوی به سئو سایت مرتبط است، در این دسته بندی قرار گرفته است.

 

از URL های خود غافل نشوید!

قراردادن کلمه کلیدی در بخشی از URL، یکی دیگر از نکات مهم سئو است. همچنین سعی کنید که آدرس اینترنتی شما کوتاه و مفید باشد.

قراردادن کلمه کلیدی در عنوان اصلی یکی دیگر از لازمه های تولید محتوای سئو شده است.

 

برای سفارش محتوای سئو شده از آژانس دیجیتال مارکتینگ نسخه اصلی میتوانید تماس بگیرید.

 

نقش کلمه کلیدی در توضیحات متا

توضیحات متا در SERP ، باعث میشود که مخاطب تا حدودی محتوای شما را حدس بزند. بنابراین قرار دادن کلمه کلیدی در محتوای متا،

نقش تعیین کننده ای در انتخاب شدن توسط کاربر و همچنین موتورهای جستجوگر خواهد داشت.

میتوانید با باز کردن گوگل کروم و سرچ کردن عبارت زیر نحوه نمایش پست های خود را در گوگل ملاحظه نمایید:

مثال:   site:yourdomain.com

 

متا

با این وجود ممکن است متایی که شما تولید کردید توسط گوگل نمایش داده نشود و به صورت خودکار این عناوین توسط گوگل تولید شود. اما شما دست از تلاش برای بهینه سازی برندارید.

نوشتن توضیحات متای مناسب به همراه نکات ذکر شده، سبب بالارفتن شانس کلیک شما خواهد شد

 

 

نکته مهم در URL های فارسی

یکی از بارزترین اختلاف نظرهای سئو کاران، بر سر همین URL: است. برخی اعتقاد دارند که آدرس باید فارسی باشد و برخی میگویند باید معادل انگلیسی کلمه کلیدی باشد. اگر از افزونه های سئو بهره میگیرید، قطعا چراغ URL شما، در صورتی سبز خواهد شد که آدرس شما فارسی ثبت شده باشد. البته که این یک نکته سئو سایت است که ارزش زیادی ندارد!

URL، یکی از فاکتورهای سئو میباشد. البته یکی از فاکتورهای سئو که کمترین سهم در سئو سایت را دارد. با این وجود دو نکته وجود دارد:

  • اول اینکه گوگل به URL های کوتاه امتیاز ویژه میدهد
  • دوم امتیاز گوگل شامل حال URL هایی خواهد شد که کلمه کلیدی در آن وجود داشته باشد.
اما سوال اینجا پیش می‌آید که URL های فارسی بلند و نامفهوم هستند!

به لینک زیر دقت کنید:

https://www.originalversion.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-ui-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA

این URL یک URL فارسی است اما وقتی در مرورگر قرار میگیرد با عبارت فارسی نشان داده خواهد شد. در نتیجه چند تصور وجود دارد:

 

اولویت با URL کوتاه است حتی به انگلیسی

اولویت با زبان محتوا است و اولویت دوم کوتاه و بلند بودن

معیار های دیگر در سئو نقش تعیین کننده تری دارند و URL با این حال که مهم است، اما زیاد تاثیرگذار نیست.

 

من “میرا” هستم، نویسنده و محقق در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات و نویسنده مقاله‌ی “7 نکته طلایی برای سئو” که مطالعه نمودید. امیدوارم که مطالب بنده در سایت نسخه اصلی و سایر سایت هایی که به نحوی با آنان همکاری مینمایم برای شما مفید واقع شود.  در صورت تمایل، نظرات خود را برای من یادداشت نمایید. اگر هم موضوعی مدنظر شماست و به دنبال محتوایی در آن خصوص هستید به من اطلاع دهید.

موفق و پیروز بسازید…

 

هرگونه کپی برداری از نوشته های سایت نسخه اصلی با درج ذکر منبع آزاد میباشد.

 

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا