4 الگوریتم گوگل
یکی از مباحث داغ در بین سئوکاران موضوع 4 الگوریتم گوگل به نام های: الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر است. این الگوریتم ها به حیوانات باغ وحش گوگل (Google’s Animals) مشهور شدهاند که یک سئو کار حرفه ای باید تمرکز ویژهای به تکنیک های این حیوانات گوگل داشته باشد. قوانینی که اگر زیر پا گذاشته شود، توسط الگوریتم ها بازخواست خواهد شد.
4 الگوریتم گوگل
4 الگوریتم معروف گوگل، تنها اشاره به بخش کوچکی از این الگوریتمها دارد. بیش از 200 الگوریتم، یک سایت را تحت نظر قرار میدهد تا بهترین و لایق ترین سایت مد نظر، در نتایج جستجو (SERP) جایگاه بگیرد. از مجموع قوانینی که گوگل برای بازرسی یک سایت در نظر میگیرد، هیچ موردی را رسما منتشر نمیکنند تا یافتن راه صدرنشینی در نتایج گوگل، یک چالش بزرگ در میان جامعه سئوکاران شود. چالشی که ممکن است هم به بهترین سئو کار و هم به بهترین سایت از محتوایی پاداش دهد.
جامعه سئو، تنها با در نظر گرفتن توصیههای غیر رسمی که از طریق کارشناسان ارشد گوگل منتشر میشود، این چک پوینت ها را به عبارتی ساده تر میکنند و در 4 دسته پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و کبوتر قرار میدهند. در ادامه، نسخه اصلی توضیح مختصر و مفیدی در خصوص این 4 الگوریتم معروف گوگل ارائه می نماید.
Google گهگاه توصیه هایی می کند و نکاتی را نیز ارائه می دهد. جامعه سئو در طول زمان این چک پوینت ها را ساده کرده و آنها را در چهار دسته قرار داده است. به هر دسته شخصیت های حیوانی داده شده است تا کمتر ترسناک شوند.
اگر میخواهید با سئو رتبه 1 گوگل را به خود اختصاص دهید، این 4 الگوریتم را باید در نظر بگیرید.
پیشنهاد مطالعه: 7 نکته طلایی برای سئو
الگوریتم پاندا PANDA
الگوریتم پاندا (Panda Algorithm) برای اولین بار در تاریخ فوریه سال 2011 منتشر شد که به نام سازنده آن، مهندس گوگل ناونیت، پاندا نامگذاری شد. این الگوریتم به کمک وب سایت هایی که با محتوای آموزنده منحصر به فرد در بالای وب سایت های پر از هرزنامه، تبلیغات و مطالب دارای حق چاپ تمرکز دارد. این الگوریتم هر چند ماه یکبار به روز رسانی های متعددی دارد.
تمرکز اصلی پاندا، بر روی محتوای سایت است و سایت هایی که بهترین تولید محتوا را انجام میدهند، مورد تشویق قرار میگیرند. همچنین اگر سئو کار از محتوایی کپی، هرزنامه و یا مطالبی که سبب پرش کاربر از سایت بشود، استفاده نماید، قطعا الگوریتم پاندا سبب حذف آن سایت از نتایج جستجو خواهد شد.
آشنایی با 4 الگوریتم گوگل
الگوریتم پنگوئن PENGUIN
الگوریتم پنگوئن (Penguin Algorithm) برای اولین بار در آوریل سال 2012 منتشر شد. پنگوئن بهترین سلاح گوگل در برابر تکنیک های سئو کلاه سیاه توسط وب مسترها بوده است.
الگوریتم اصلی back-rub گوگل، وب سایت ها را بر اساس تعداد بک لینک هایی که از سایت های دیگر داشت رتبه بندی می کرد. با این حال، بسیاری از وب مسترها با ایجاد هزاران بک لینک از وب سایت های تصادفی (اغلب وب سایت های خالی) از این مزیت استفاده کردند.
پنگوئن اکنون همه بک لینک ها را به جای شمارش آنها بررسی می کند و وب سایت هایی را که در این عمل شرکت می کنند جریمه می کند. بسیاری از وب سایت ها توسط این الگوریتم ضربه خورده اند، به ویژه سایتهایی که از روبات های ساخت بکلینک استفاده نمودند.
4 الگوریتم معروف گوگل
الگوریتم مرغ مگس خوار HUMMINGBIRD
الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm) برای اولین بار در آگوست سال 2013 میلادی منتشر شد.
مرغ مگس خوار یک الگوریتم هوش مصنوعی پیشرفته است که سعی می کند معنای عبارات جستجوی افراد را اغلب در هنگام پرسیدن سوال درک کند و جستجوگران را به مرتبط ترین وب سایت ها هدایت کند تا به سؤالات آنها پاسخ دهند.
گوگل به توسعه الگوریتمهای هوش مصنوعی پیشرفتهتر برای بهبود نتایج جستجو ادامه میدهد و اخیراً RankBrain را اعلام کرده است.
آشنایی با الگوریتم های گوگل
الگوریتم کبوتر PIGEON
الگوریتم کبوتر (Pigeon algorithm) اولین بار در جولای سال 2014 منتشر شد . کبوتر در نقشه های گوگل با موتور جستجوی گوگل پیوند خورد.
اکنون هر زمان که در گوگل مانند: رستوران، هتل یا کافی شاپ را جستجو می کنید، گوگل ابتدا به موقعیت مکانی شما نگاه می کند و سپس با استفاده از داده های Google Maps به جای کافی شاپ در 50 کیلومتری! بهترین کافی شاپ ها را در موقعیت مکانی شما، نشان می دهد.
کبوتر یکی از 4 الگوریتم گوگل است که میتوان برای بهبود سئو و نتیجه گیری از آن بهره برد.
برای بهبود سئو سایت خود کلیک کنید!
پیشنهاد مطالعه: الگوریتم رنک برین Rankbrain چیست؟