چه تاثیری نرخ پرش یا Bounce Rate بر روی سئو دارد؟
نرخ پرش یا بانس ریت (Bounce Rate)چیست و چرا اهمیت دارد؟
نرخ پرش معیاری است که وقتی برای اولین بار به آن برخورد می کنید ممکن است گیج کننده باشد. مطمئنم چندین سوال به ذهن شما خطور می کند: آیا نرخ پرش نزدیک به 100٪ خوب است یا بد؟ آیا اصلا شبیه یک ایمیل برگشتی است؟ آیا این یک معیار صحیح است که باید نادیده بگیرم؟ و اگه بخواهم درست انجام بدم باید چکاری را انجام دهم؟
خوشبختانه، شما تنها نیستید. بسیاری از بازاریابان این سوالات را پرسیده اند و ممکن است هنوز پاسخ محکمی پیدا نکرده باشند. ما اینجا هستیم تا نرخ پرش را با یک مرور کلی از آنچه که یک نرخ پرش را تشکیل می دهد به شما بگوییم که دقیقا چگونه می توانید آن را اصلاح کنید.
“تعریف نرخ پرش درصد جلساتی است که منجر به پرش می شود یعنی جلساتی که در همان صفحه شروع و پایان می یابند”. نرخ پرش هر صفحه بر نرخ پرش کلی وب سایت تأثیر می گذارد.
پرش و نرخ پرش در گوگل آنالیتیکس چیست؟
یک “پرش” (اغلب به آن جلسه تک صفحه ای گفته می شود) زمانی اتفاق می افتد که کاربر در یک صفحه وب سایت قرار می گیرد و بدون ایجاد درخواست دیگری به سرور گوگل آنالیتیکس از آن خارج می شود.
“یک درخواست دیگر” می تواند شامل پیمایش به صفحات دیگر در همان سایت یا کلیک بر روی یک فراخوان برای اقدام (CTA) برای ورود یا ادامه از طریق قیف فروش باشد.
به عنوان مثال، اگر کاربری از طریق جستجو در صفحه اصلی شما فرود آید، مرور کند و به اطراف پیمایش کند، اما نتواند روی پیوندهای داخلی کلیک کند یا به روش معنادار دیگری تعامل داشته باشد و سپس آن را ترک کند، از صفحه اصلی شما “پرش” شده است.
3 دلیل مهم و نرخ پرش در سایت چه می باشد؟
- شخصی که از سایت شما پرش می کند (بدیهی است) تبدیل نشده است. بنابراین هنگامی که بازدید کننده را از پرش خود منع می کنید، می توانید نرخ تبدیل خود را نیز افزایش دهید.
- نرخ پرش ممکن است به عنوان یک عامل رتبه بندی گوگل استفاده شود. در واقع، یک مطالعه صنعتی نشان داد که Bounce Rate ارتباط نزدیکی با رتبه بندی صفحه اول گوگل دارد.
- نرخ پرش به شما این امکان را می دهد که بدانید سایت شما (یا صفحات خاصی در سایت شما) مشکلاتی با محتوا، تجربه کاربر، طرح بندی صفحه یا کپی رایتینگ دارد.
نرخ پرش برای یک وب سایت و صفحات آن چگونه محاسبه می شود؟
نرخ پرش یک وب سایت با تقسیم تعداد جلسات تک صفحه ای بر تعداد کل جلسات سایت محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر 100 کاربر وارد وب سایت شما شوند (کل جلسات) و 5 نفر از آنها بدون ایجاد درخواست دیگری (جلسات تک صفحه ای) خارج شوند، نرخ پرش وب سایت شما 5 درصد است.
نرخ پرش وب سایت = جلسات تک صفحه ای / کل جلسات
نرخ پرش هر صفحه به همین صورت محاسبه می شود، اما معیارها مختص صفحه است: تعداد جلسات تک صفحه ای را که در یک صفحه خاص شروع و پایان می یابند بر تعداد کل جلساتی که از همان صفحه شروع می شود و ادامه می یابد تقسیم کنید.
به دنبال مثال بالا: اگر 50 نفر از آن کاربران وارد صفحه اصلی شما شوند و 2 نفر از آنها بدون ایجاد درخواست دیگری خارج شوند، صفحه اصلی شما دارای نرخ پرش 4٪ است.
نرخ پرش صفحه = جلسات تک صفحه ای در صفحه / کل جلسات از صفحه شروع می شود.
چگونه می توانیم نرخ پرش خود را پایین ببریم؟
ویدیوهای YouTube را در صفحه خود جاسازی کنید.
شرکت میزبانی ویدیو دریافتند که افزودن ویدیوها به صفحات آنها میانگین زمان آنها را در صفحه بیش از دو برابر می کند.همچنین متوجه شدهایم که جاسازی ویدیوها منجر به نرخ پرش پایینتر و زمان بیشتری در صفحه میشود.
Bucket Brigades .یکی از بهترین راهها برای بهبود Bounce Rate در صفحات فرود و پستهای وبلاگ است.
سرعت بارگذاری سایت
تجزیه و تحلیل گوگل از 11 میلیون صفحه فرود نشان داد که سرعت پایین بارگذاری با نرخ پرش بالاتر مرتبط است. اکنون که امتیاز معیار و نکاتی در مورد بهبود آن دارید، این بهترین روش ها را برای افزایش سرعت بارگذاری سایت خود دنبال کنید:
فشرده سازی تصاویر: تصاویر یکی از دلایل اصلی کندی بارگذاری صفحات هستند. این بدان معنا نیست که شما باید شروع به برداشتن تصاویر از چپ و راست کنید. آنها در خدمت یک هدف هستند. در عوض، از یک ابزار فشرده سازی تصویر استفاده کنید ما از Kraken Image Optimizer استفاده می کنیم تا اندازه تصویر خود را به شدت کاهش دهیم.
مقاله مرتبط: سئو تصاویر چگونه است؟
از یک ارائه دهنده میزبانی سریع استفاده کنید: میزبان شما می تواند سرعت بارگذاری سایت شما را تغییر دهد یا کاهش دهد. بنابراین، اگر هنوز در یک برنامه ارزان قیمت 5 دلاری در ماه هستید، به یک میزبان قانونی ارتقاء دهید.
مقاله مرتبط: بهترین هاست کدام است؟
حذف پلاگین ها و اسکریپت های استفاده نشده: از ابزاری مانند WebPageTest برای دریافت لیستی از منابعی که سرعت صفحه شما را کند می کنند استفاده کنید.
از الگوی معرفی PPT استفاده کنید
افراد زیادی بر اساس آنچه که « بالا » می بینند تصمیم می گیرند صفحه شما را ترک کنند یا در آن بمانند. به همین دلیل بسیار مهم است که به محض اینکه در سایت شما قرار گرفت توجه دیگران را به خود جلب کنید.
و یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار؟ مقدمه ای بنویسید که باعث شود کسی بخواهد به خواندن ادامه دهد.
خواندن مطالب خود را بسیار آسان کنید
سعی کنید محتوای تولید شده خوانا و رسا باشد. همچنین دقیقا به سوالات مخاطب پاسخ دهید تا کاربر شیفته سایت شما بشود.
مقاله مرتبط: 8 اصل نوشتن محتوا را یاد بگیرید
هدف جستجوگر را برآورده کنید
از داده های نقشه حرارتی برای بهبود صفحات فرود کلیدی استفاده کنید
نقشه های حرارتی یک راه عالی برای مشاهده نحوه استفاده و تعامل مردم با سایت شما است.
(به خصوص اگر می خواهید بفهمید که چرا افراد زیادی از صفحه شما خارج می شوند)
پیوندهای داخلی را به صفحه خود اضافه کنید
بازدید کنندگان را با طراحی شگفت انگیز تحت تاثیر قرار دهید
UX موبایل خود را بهینه کنید
مقاله مرتبط: سئو موبایل