لینک نوفالو nofollow

لینک نوفالو nofollow چیست و چگونه استفاده می شود؟

لینک‌ نوفالو nofollow یا به عبارتی ویژگی‌های rel=nofollow در لینک‌های یک صفحه یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هر استراتژی موقعیت‌یابی وب هستند. در این مقاله به طور مفصل توضیح خواهم داد که آنها چه هستند، چگونه و چه زمانی از آنها استفاده کنیم و استفاده از آنها در سئو چه مزایایی دارد. پس یادداشت بردار!

چه زمانی از لینک نوفالو استفاده کنیم

لینک نوفالو nofollow

پیوندهای Nofollow پیوندهایی هستند که تگ HTML آنها ویژگی rel را با مقدار نوفالو “nofollow” حمل می کند و به Google نشان می دهد که نباید صفحه ای را که نقاط هایپرلینک گفته شده به آن بخزد یا اقتدار دامنه را به آن منتقل کند.

برای توضیح عمیق تر، می خواهیم انواع ویژگی های rel، تفاوت های بین لینک های nofollow و لینک های dofollow و منشاء تگ nofollow را ببینیم.

ویژگی rel در پیوندها

ویژگی rel برای اطلاع رسانی به گوگل در مورد نوع رابطه بین محتوای صفحه ما و وب سایتی که به آن اشاره می کنیم استفاده می شود. اینها پارامترهای مختلفی هستند که می توانیم استفاده کنیم و کاربردهای مربوط به آنها:

  • rel=”sponsored”: در پیوندهای تبلیغاتی استفاده می شود یا توسط یک قرارداد تجاری قرار داده شده است.
  • rel=”ugc”: در پیوندهایی به محتوای تولید شده توسط یک کاربر خارجی، به عنوان مثال، نظرات در یک مقاله وبلاگ استفاده می شود.
  • rel=”nofollow”: در پیوندهایی استفاده می شود که هیچ یک از موارد بالا را نمی توان در آنها اعمال کرد اما ما نمی خواهیم گوگل با محتوای صفحه ما مرتبط شود.
  • [بدون تگ rel]: اگر تگ rel اضافه نشود، استفاده معمولی اعمال می شود و به عنوان پیوند dofollow درک می شود.

تفاوت بین لینک های nofollow و لینک های dofollow

هنگامی که ما پیوندهای dofollow مختلف یا پیوندهایی بدون ویژگی rel در یک صفحه داریم، به Google اجازه می‌دهیم به محتوای مربوطه خود دسترسی داشته باشد و آن را بخزد. همچنین اگر پیوندهای خارجی باشند، بخشی از اختیارات را منتقل می کنیم که به آن لینک جویس نیز می گویند.

اگر ویژگی rel=”nofollow” را به هر یک از این پیوندها اضافه کنیم، گوگل آن را نادیده نخواهد گرفت و اختیار دامنه را منتقل نخواهد کرد.

از نظر کاربری که از وب‌سایت ما بازدید می‌کند، هیچ تفاوتی وجود ندارد، هر دو به یک شکل به نظر می‌رسند (مگر اینکه طراح وب‌سایت تصمیم بگیرد سبک متفاوتی را برای پیوندهایی با اقوام مختلف اعمال کند، اما من هنوز به هیچ موردی برخورد نکرده‌ام؛ اگر شما یکی را می شناسید، از شما دعوت می کنم آن را در نظرات به اشتراک بگذارید)، اما اگر HTML را تجزیه و تحلیل کنیم، اینجاست که می توانیم تشخیص دهیم که لینک nofollow یا dofollow است.

نحوه شناسایی لینک نوفالو nofollow

برای شناسایی نوع پیوند در یک وب سایت می توانید این کار را به دو روش انجام دهید:

1. با Inspect کروم

  • روی لینکی که می خواهید بررسی کنید کلیک راست کنید.
  • Inspect را کلیک کنید.
  • به عنصر HTML نگاه کنید.

Inspect گوگل

2. با افزونه نوفالو

  • افزونه NoFollow نوفالو را دانلود کنید.
  • افزونه را در صفحه ای که می خواهید بررسی کنید فعال کنید.

افزونه نو فالو گوگل کروم

منشا لینک های nofollow “نوفالو”

گوگل لینک nofollow را در سال 2005 برای مبارزه با اسپم نظرات وبلاگ معرفی کرد.

مشاهده نظرات سایر کاربران که هیچ ارزشی ارائه نمی کردند و همچنین یک پیوند خارجی به وب سایت خود اضافه می کردند تا از مزایای انتقال رتبه صفحه استفاده کنند، معمول بود. این تکنیک سئو کلاه سیاه با ورود ویژگی rel nofollow شروع به جریمه شدن کرد و به این ترتیب پیوندهای نظرات وبلاگ با ویژگی nofollow از انتقال رتبه صفحه و ردیابی توسط موتورهای جستجو متوقف شد.

نحوه قرار دادن نوفالو nofollow در لینک نظرات وبلاگ

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، لازم نیست نگران باشید، زیرا خود CMS نظرات را از طریق فیلتری عبور می‌دهد که به طور خودکار تگ nofollow را به همه لینک‌های موجود در آنها اضافه می‌کند. در مورد اکثر CMS ها همینطور است، اما می توانید با دنبال کردن مراحلی که در این مقاله به شما نشان داده ام، آن را تأیید کنید.

اگر CMS شما تگ های nofollow را در نظرات پست وبلاگ اعمال نمی کند، باید از تیم فنی خود بخواهید تا در اسرع وقت آن را برطرف کنند.

اگر در حال تولید محتوا هستید و باید یک لینک nofollow به آن اضافه کنید، می توانید این کار را از ویرایشگر وردپرس انجام دهید و کادر nofollow را همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است علامت بزنید:

نحوه تبدیل لینک nofollow به لینک dofollow

اگر متوجه شده اید که لینک های nofollow به محتوای خود دریافت می کنید (برای شناسایی آن می توانید از ابزارهای مختلفی مانند کنسول جستجوی گوگل، SEOMoz یا HubSpot استفاده کنید)، می توانید بسته به کنترلی که دارید آنها را به دو روش مختلف به پیوندهای dofollow تغییر دهید. از طریق این لینک ها:

  1. اگر پیوند در وب سایتی است که می توانید مدیریت کنید، کافی است کد HTML را با حذف ویژگی rel ویرایش کنید. این برای تبدیل لینک nofollow به لینک dofollow کافی است.
  2. اگر پیوند در وب‌سایت دیگری یا در مقاله‌ای از وبلاگ دیگری باشد، کاری که باید انجام دهید این است که با مسئول تماس بگیرید و از او بخواهید تا با حذف ویژگی rel، مانند نکته قبلی، نوع پیوند را تغییر دهد.

متا تگ nofollow

من می خواهم از این مقاله برای توضیح بیشتر استفاده کنم زیرا گاهی اوقات ما ویژگی rel=”nofollow” لینک ها را با متا تگ و محتوای آن=”nofollow” اشتباه می گیریم.

متا تگ در هدر یک صفحه استفاده می شود تا به موتورهای جستجو بگوید وقتی به آن صفحه می رسند چگونه رفتار کنند.

بیشتر بخوانید: متا تگ‌ های مربوط به سئو را بشناسیم!

اگرچه انواع مختلفی از مقادیر برای اختصاص دادن به دستورالعمل های نمایه سازی و انتشار وجود دارد، رایج ترین آنها عبارتند از:

  • Noindex: نشان می دهد که صفحه در فهرست های جستجو نمایش داده نمی شود.
  • Nofollow: نشان می دهد که پیوندهای این صفحه دنبال نمی شوند.

مزایای استفاده از لینک های nofollow در سئو سایت

لینک‌های سئو نقش بسیار مهمی در موقعیت‌یابی یک پروژه وب دارند، عمدتاً به این دو دلیل:

  1. آنها به تنوع بخشیدن به نمایه لینک صفحه شما کمک می کنند: اگر همه پیوندهایی که به محتوای شما می روند، dofollow هستند، گوگل می تواند تفسیر کند که یک تکنیک مشکوک پشت آن وجود دارد، به عنوان مثال، اینکه شما پورتال های مختلفی برای پیوند دادن آنها به یکدیگر ایجاد کرده اید.
  2. آنها به افزایش ترافیک به محتوای شما کمک می کنند: اگر پیوندهایی را در انجمن ها یا نظرات وبلاگ های دیگر ارسال کنید که در آن به همان موضوعی که در حال بحث است ارزش افزوده می دهید، این فرصت را خواهید داشت که کاربران بیشتری را به محتوای خود بیاورید. برای پیوند به صفحه خود با پیوند dofollow. به عنوان مثال، تصور کنید که شخصی در یک انجمن در مورد استفاده از پیوندهای nofollow شک دارد و برای کمک به آنها، پیوند را به این وبلاگ می گذارم. مطمئناً لینک انجمن دارای تگ nofollow خواهد بود و بنابراین من در حال حاضر هیچ مزیتی برای سئو نخواهم داشت. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر آن شخص یا شخص دیگری نظر من را بخواند، از این مقاله بازدید کند و تصمیم بگیرد آن را در وبلاگ خود نامگذاری کند، در مقاله‌ای که در مورد برخی از موضوعات سئو نیز صحبت می‌کند؟ در این صورت به احتمال زیاد لینک dofollow است و می توانیم از PageRank وبلاگ مذکور استفاده کنیم.

گوگل در وب سایت خود موارد زیر را در مورد پیوندهایی با ویژگی rel می گوید:

“به طور کلی، هر پیوندی که با هر یک از این مقادیر ویژگی rel علامت گذاری شده باشد، دنبال نمی شود.”

این “معمولا” است که می تواند منجر به سردرگمی شود، اگرچه بعداً مشخص می کند که اگر آن URL ها در رسانه های دیگری مانند نقشه سایت یا به عنوان پیوندی در سایت دیگری باشند، می توانند ردیابی شوند.

چه زمانی از لینک های nofollow / نوفالو استفاده کنیم؟

اگر یک لینک داخلی است، به طور پیش فرض باید dofollow باشد، اما اگر مقداری را ارائه نمی کند – مانند صفحه ورود -، می توانیم ویژگی rel=”nofollow” را اضافه کنیم.

اگر این یک پیوند خروجی است، باید فکر کنیم که آیا محتوایی که به آن پیوند می‌دهیم برای کاربر ارزش می‌افزاید، آیا با موضوع مطابقت دارد یا خیر، و آیا مایلیم Google هر دو محتوا را پیوند دهد. اگر اینطور است، ما باید لینک را به طور پیش فرض ترک کنیم، اما اگر برعکس، پیوندی به یک تبلیغ یا محتوایی است که نمی خواهیم به صفحه ما مرتبط باشد، باید آن را به یک لینک nofollow تبدیل کنیم. .

آیا از لینک های nofollow و تمام مزایایی که می توان از استفاده صحیح از آنها به دست آورد، اطلاع داشتید؟ آنها را در معرض آزمایش قرار دهید!

بیشتر بخوانید:

اصول اولیه سئو که باید به آنها مسلط شوید

آموزش ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگ

آیا واقعا لینک سازی بر روی سئو تاثیر دارد؟

تولید محتوا سایت

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *