لینک جویس چیست

لینک جویس | Link Juice

لینک juice، Google Juice یا Linking Juice، توزیع بک لینک های موجود در یک وب سایت و قدرت یا شهرت این لینک ها را تعریف میکند. هم کمیت و هم کیفیت برای طبقه بندی لینک جویس تعیین کننده هستند.

معنی لینک جویس
گوگل و سایر موتور های جستجو از طریق این نوع لینک ها به یک صفحه در SERP اعتبار میدهند

لینک جویس (Link Juice) اطلاعات کلی

در حالی که الگوریتم‌های فردی مانند PageRank، TrustRank یا رتبه نویسنده که فاکتورهای خاص یک وب‌سایت یا محتوای آن را نشان می‌دهند، لینک جویس (Link Juice) “لینک آبمیوه” یک اصطلاح استعاری است که چندین عامل را ارزیابی می‌کند. کیفیت بک لینک لینک ورودی، کمیت و نحوه توزیع این لینک ها در وب سایت عواملی هستند که برای تعیین ارتباط و ارزش لینک یک وب سایت ارزیابی می شوند. این فرمول توسط Greg Boser ساخته شده است.

معیارهای دیگری نیز در نظر گرفته می شوند، مانند: محتوا، قیمت ها، ابرداده یا موقعیت در SERP. به عنوان یک استعاره می توان گفت که لینک جویس نشان دهنده رودخانه ای با برآمدگی است: کانال اصلی یک وب سایت قدرتمند است که بیشتر لینک جویس را دارد و خروجی ها از لینک آب کانال اصلی بهره می برند.

مرتبط بودن در عمل

در عمل، توصیه می شود از دریافت بخشی از آن لینک جویس، صفحاتی مانند صفحه اطلاعیه حقوقی جلوگیری شود. به همین دلیل چند سال پیش صفت لینک nofollow بیرون آمد که برای حذف چنین صفحاتی استفاده می شد. و به همین دلیل است که پیج رنک مجسمه سازی جدید آشکار شد.

گوگل در سال 2009 قوانین را تغییر داد. پیوندهای Nofollow نیز برای رتبه بندی استفاده می شوند و لینک جویس به روش های دیگری کنترل می شود. به عنوان مثال، با جاوا اسکریپت، فایل htaccess، فریم ها یا robots.txt.

ارتباط لینک جویس با سئو سایت

لینک juice اطلاعاتی در مورد ساختار وب سایت و ارتباط آن با وب سایت های دیگر ارائه می دهد. از یک طرف ایجاد لینک های با کیفیت از سایر وب سایت ها را تشویق می کند و از طرف دیگر قابلیت استفاده ساختار وب سایت را افزایش می دهد. این نه تنها برای کاربران بلکه برای خزنده ها و روبات هایی که می توانند به راحتی اطلاعات را به دست آورند و آن را تجزیه و تحلیل کنند نیز مفید است. موتورهای جستجو ساختار وب سایت را تشخیص می دهند و کیفیت لینک ها را ارزیابی می کنند.

از آنجایی که لینک جویس شامل این موارد و بسیاری از عوامل دیگر است، شاخص مهمی برای بهینه سازی وب سایت (سئو سایت) است.

بیشتر بخوانید:

آموزش ساخت لینک بیلدینگ در وبلاگ

چگونگی ساخت بک لینک با کیفیت

لینک فارم یا مزرعه لینک در سئو چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *