ایده تبلیغات

ایده تبلیغات” یکی از شرح وظایف “مشاور تبلیغات” است.

ایده تبلیغات

در هر کسب و کاری که مشغول هستید، برای ایجاد تمایز چند راه پیش رو دارید. یکی از این راه ها استفاده از تبلیغات است، به گونه ای که بازدهی نسبت به هزینه آن داشته باشد.

این روزها خیلی از صاحبان مشاغل از صرف هزینه برای تبلیغات گریزان هستند، دلیل آن نیز عدم برگشت هزینه است.

بسیاری از مشاغل دنیا که امروزه تبدیل به یک برند بین المللی شدند، روزی از یک دفتر و یا یک مغازه کوچک شروع کردند. اما همین صاحبان مشاغل که میخواهند یک گوشی همراه در دست بگیرند، لزوما فلان برند خاص را انتخاب مینمایند. جالب این است که از پشت همین تلفن به مبلغین میگویند: من به تبلیغات اعتقاد ندارم.

هم فرمایش ایشان صحیح است و هم غلط! اول اینکه درست میفرمایند و هزینه ای که صرف تبلیغ نمودند، به واسطه آن تبلیغ برگشت داده نشده است. دوم اینکه غلط است، چون از راه درستی تبلیغات نکرده اند.

برای اینکه شما بتوانید در بازار کسب و کار خود وجه تمایزی برای انتخاب شدن داشته باشید می بایست با یک ایده تبلیغات جذاب به سراغ هدف بروید.

همینجوری تبلیغات نکنید!

زمانی یک “ایده تبلیغات” به نتیجه میرسد که از قبل مسائلی که در این راه تاثیر گذار است مورد بررسی قرار گیرد. صرفا پرداخت هزینه های گزاف، دلیلی برای موفقیت در راه تبلیغ محصول خود نخواهد بود، اما صرف هزینه ی بیشتر در راه درست، سبب پیروزی میگردد.

راه های زیادی برای تبلیغات وجود دارد. از ارزان ترین آن که یک کارت ویزیت است تا گران ترین آن که تیزر های تلویزیونی می باشد همیشه و همه جا در اختیار شما می توانند باشند.

راه های معمول تبلیغاتی در یک نگاه

همه ی این روش های بالا را میتوانید تک تک و یا به صورت کامل برای کسب و کار خود بهره ببریدو بازدهی داشته باشد. اما داشتن یک “ایده تبلیغات” سبب بازدهی بیشتر آن خواهد شد.

چه تبلیغی برای کسب و کار شما مناسب است!؟

به نظر شما یک سوپر مارکت محلی میتواند مثلا برای تبلیغ ارسال رایگان خود از “تیزر تلویزیونی” استفاده کند!؟ خب برای این کار صرف هزینه تنها نیاز است و با مراجعه به یک “شرکت تبلیغاتی” همه چیز مهیا خواهد شد.

همانطور که برای صاحبان مشاغل، این مثال دور از ذهن میباشد و تصورش سخت است، برای مشاورین تبلیغاتی نیز برخی فعالیت های به ظاهر تبلیغاتی مدیران خارج از باور است.

در عصر حاضر و بازتاب شبکه های اجتماعی مانند “اینستاگرام” سبب شده که اکثر صاحبان مشاغل برای تبلیغات به سمت آن هدایت شوند. داشتن یک صفحه در چنین شبکه هایی و باز هم صرف هزینه در این بُعد تبلیغی، توجیه اقتصادی خواهد داشت!؟ حتی ممکن است با داشتن چند ایده تبلیغات (حتی جذاب) باز هم جوابگوی نیاز شما نباشد.

یکی از اصولی ترین قوانینی که مشاورین حرفه ای تبلیغاتی به آن باید توجه کنند، دقیقا اینست که مخاطب آن شغل در کجا به دنبال آن است.

بودجه تبلیغات

یکی از عواملی که باید در ارائه ایده تبلیغات مورد توجه قرار گیرد، بودجه آن است. شکی نیست که تبلیغات به نحوی فرآیند ریسک پذیری است، اما باید درصد ریسک آن در کمترین خطر باشد و با بیشترین آنالیز بازار صورت گیرد.

هنر مُبلغ اینست که با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را به ارمغان بیاورد.

بودجه تبلیغاتی می بایست با درایت مدیران مشاغل و با مشاوره ی کارشناس تعیین گردد. از قبل تعیین نمودن این بودجه اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد، عملکرد درستی نخواهد بود.

“مشاور تبلیغات” میبایست با صرف وقت، آنالیز و بررسی، آگاهی بر درآمد حدودی شرکت و چند مورد دیگر نسبت به تعیین بودجه بپردازد. به این طریق ارائه ایده موجه تر خواهد بود.

صرف هزینه هنگفت برای تبلیغات اگر توام از روی آنالیز و بررسی نباشد، قطعا نتیجه ای غیر از شکست نخواهد داشت.

بهترین ایده تبلیغات

کلا هنر تبلیغات یعنی بزرگ نمایی فواید آن مورد تبلیغی، پس برای طرح ایده، به این نکته توجه ویژه ای باید داشت. مورد دوم هزینه پرداختی برای مشتریان است، یعنی اگر کالا و یا خدمات به نحوی ارزان است به آن بپردازند. سوم اینکه کیفیت، یکی از مسائلی است که برای مشتریان و انتخاب آنان تاثیر دارد. چهارم دوام و ماندگاری کالا و یا تاثیر داشتن خدمات در طول زمان، سبب انتخاب مخاطب می شود.

هر موردی که کالا و یا خدمات را متمایز میکند باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد. حالا این که این مورد چگونه متمایز شود، نیازمند یک ذهن خلاق در تبلیغات دارد.

تمامی “برند های بزرگ” در جمع پرسنل خود از حداقل یک نفر به عنوان مشاور تبلیغات در حال بهره گیری هستند. هر چه آن برند بزرگ تر و وسیع تر میشود به علت حساسیت این موضوع توجه بیشتری به آن میگردد. بعضا حتی در کنار تیم های بزرگ داخلی خود، از افراد و یا شرکت های تبلیغات دیگر، استفاده مینمایند.

ایده مناسب با برند باشد!

   خواهی نشوی هم رنگ جماعت، رسوا شو!

بعضی از صاحبان مشاغل، برای قرار گیری در مرکز توجه عموم، از رسوایی استفاده میکنند. در اینجا رسوایی صرفا به معنای ضایع گردیدن در اذهان عمومی نیست. امروزه شاهد تبلیغ های زیادی در شبکه های اجتماعی هستیم که بر همین اساس صورت میگیرند. مانند بلاگر ها و یا تبلیغ های انیمیشنی که با مضمون شاد می باشد.

هر برندی چه کوچک چه بزرگ، اعتباری دارد و اندازه آن اعتبار، نسبت به ارزشی است که ابتدا صاحب برند برای آن قائل میباشد. یعنی همان میشود که از قبل به آن پرداخته شده است. پس با این وجود برای ارائه یک ایده تبلیغات، می بایست ارزش آن برند در نظر گرفته شود و خارج از تصور همگان نباشد.

ایده تبلیغات، از بُعد روانشناسی

برند های بزرگ بین المللی امروز توجه ویژه ای به بُعد روانشناسی ایده های خود دارند. البته که کمپانی های کوچکی نیز بوده اند که با استفاده از تاکتیک های روانشناسی توانسته اند به برند های بزرگی مبدل شوند.

تاکتیک های روانشناسی تاثیر به سزایی در ذهن مخاطب شما دارد، اما یک اصل را در نظر بگیرید که به وسعت تکنیک خود، در ذهنیت مخاطب تاثیر خواهید داشت. این همان اندازه که برند را به عرش می برد، خطرناک هم خواهد بود، چون اینگونه عملکرد ها درست در روان مخاطب خواهد نشست.

ایده تبلیغات و تناسب آن با نوع کالا و خدمات

هر گونه بزرگنمایی کالا یا خدمات و نمایش آن به مخاطب میشود تبلیغ، عدم تناسب و تامین نیاز مشتری میشود تخریب!

پس تصوری که پیش می آید، اینست که بزرگ نمایی در ایده تبلیغات، می بایست یک اندازه درستی داشته باشد. اگر بیش از این باشد باید به نحوی برای مخاطب معلوم باشد که این بزرگ نمایی صرفا جهت تبلیغ میباشد.

 

مشاور تبلیغاتی اگر حرفه ای باشد شما پیروز میدان خواهید بود!

نویسنده:میرا

 

شرکت تبلیغاتی نسخه اصلی،ایده تبلیغات

یکی از بزرگترین خدماتی که در نسخه اصلی ارائه میگردد و اساس تاسیس آن بوده است، ارائه طرح ها و ایده های نوین مناسب و محاسبه شده است. به گونه ای که مشاورین تبلیغات “نسخه اصلی” ابتدا تمامی موارد را مورد بررسی قرار داده و بعد از آن با کمک ذهن خلاق خود نسبت به ارائه طرح اقدام می نمایند.

 

امتیاز خود را ثبت کنید
خروج از نسخه موبایل